Norvežanin koji je radio u Rimcu na čelu je kompanije koja proizvodi moćnog hibrida

featured image

10. sij 2025. 11:51

Jens Sverdrup koji je Rimcu pomogao u postavljanju komercijalne strukture danas je na čelu tvrtke Zenvo Automotive. Njihov zadnji model je snažni hibrid Zenvo, koji pokreće najsnažniji V12 motor ikada ugrađen u cestovni automobil. Prošle godine Svedrup je na Facebooku komentirao i zbog čega je Nevera manjkav automobil.

Danski Zenvo Automotive tvrtka je koja se od 2007. godine bavi proizvodnjom hiperautomobila. Osnovali su je Jesper Jensen i Troels Vollertsen, koji su 2021. godine za izvršnog direktora izabrali Jensa Sverdrupa.

Ono što bi hrvatskoj javnosti moglo biti zanimljivo je činjenica da je taj Norvežanin djelić karijere proveo i u hrvatskom Rimcu. Krajem 2016. godine pridružio se prodajnom timu hrvatske kompanije, kako bi im pomogao u postavljanju komercijalne strukture i distribucije. Sverdrup je tada rekao kako je pratio Rimac automobile od početka te nikada nije vidio brend superautomobila koji je u tako kratkom vremenu postigao takvu razinu kvalitete, tehnologije i profinjenosti.

Aurora ima 1850 konjskih snaga

Prema podacima s njegovog Facebook profila u Rimcu je bio do ožujka 2018. godine. U svojoj karijeri imao je razne uloge u više poznatih hiperautomobilskih tvrtki. Između ostalog, prije Rimca bio je direktor prodaje i marketinga u Koenigseggu, a poslije glavni komercijalni direktor u Czingeru.

U intervjuu za Wallpaper otkrio je kako su u Zenvu htjeli novi tim kako bi se bolje probili u svijetu hiperautomobila, zbog čega su ga kontaktirali. Na pitanje zašto su se kod zadnjeg modela Zenva Aurora odlučili za V12 motor, a ne za onaj na struju, rekao je kako su to htjeli klijenti, prodajni predstavnici, pa i novinari. Doduše, baš kao i kod Bugattija Tourbillona, i ovaj V12 obogaćen je električnim motorom.

Aurorin benzinski 6,6-litarski V12 motor s četiri turbopunjača ima 1250 konjskih snaga, dok trostruki električni motorni sustav stvara dodatnih 600 konja. Riječ je o najsnažnijem V12 motorom ikada ugrađenim u cestovni automobil.

Modeli Zenvo Aurora Agil i Zenvo Aurora Tur; Foto: Zenvo

Nevera je manjkava jer joj je prioritet bila demonstracija tehnologije

Prošle godine Svedrup je na Facebooku komentirao članak u kojem se navodilo kako je malo vjerojatno da će Rimac nakon Nevere napraviti još jedan potpuno električni automobil, Sverdrup mu je stao u obranu. Napisao je kako interes za električnim automobilima nije opao, nego je od početka bio ograničen. Dodao je kako je bezbroj drugih pokušalo s razvojem električnog hiperautomobila bez da su napravili odgovarajuće istraživanje tržišta. Po njegovom mišljenju, prostora vjerojatnima tek za jednog igrača koji proizvodi 150 automobila.

Komentirao je i Neveru, za koju kaže da je “htjela biti previše stvari”. Tvrdi da je postala manjkava jer Rimac prodaje tehnologiju te mu je trebao tehnološki demonstrator za tehnologiju koju proizvode. Po Sverdrupovom mišljenju, to je dovelo do automobila koji nije bio samo ono što su kupci željeli. Rimac je prednost dao tehnološkoj strani posla i čini se, svojim potrebama.