Podravka izvijestila o dobrim rezultatima i promjeni cjenovne politike na bogatijim tržištima

Aktualno Forbes Hrvatska 28. velj 2024. 15:54
featured image

28. velj 2024. 15:54

Predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić ističe rast investicija i plaća, a kaže da se njihovi brendovi na bogatijim tržištima, onima veće kupovne moći, moraju prodavati po cijenama koje su usporedive ili veće od onih na domaćem tržištu  

Prihod od prodaje Grupe Podravka u prošloj je godini dosegao 713,8 milijuna eura, što je sedam posto više nego 2022. godine, pri čemu su rasli i prehrambeni i farmaceutski dio biznisa, kako su iz koprivničke kompanije objavili u srijedu.   

Što se prehrane tiče, prihod je bio 553,7 milijuna eura, a farmaceutike  (Belupa) 160,2 milijuna eura. Neto dobit grupe je 66,4 milijuna eura, što je rast od 35 posto u usporedbi s 2022. godinom, a pritom je posebno snažno rasla dobit Belupa.

Kako se objašnjava u priopćenju, neto dobit je pod utjecajem  poreznih olakšica koje je Podravka povukla na osnovi Zakona o poticanju ulaganja. „Kada isključimo učinke porezne olakšice, neto dobit Grupe iz poslovanja (normalizirana neto dobit) iznosila je 47,2 milijuna eura i viša je za 14,2 posto u odnosu na normaliziranu neto dobit ostvarenu u 2022. Pritom je normalizirana neto dobit farmaceutike, odnosno Belupa, porasla za 30,8 posto i iznosila 23,2 milijuna eura, dok je kod prehrane zabilježen rast od 1,7 posto, što je ukupno 24 milijuna eura“, objavili su.   

Održali ritam lansiranja novih proizvoda

„U okruženju u kojem smo i dalje bili suočeni s rastom troškova sirovina i povišenom inflacijom, održali smo snažan ritam lansiranja novih proizvoda, investiranja u tehnologiju i povećanje efikasnosti proizvodnje, ali i investiranja u povećanje plaća“, poručila je u priopćenju Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

Naglašava se da je prehrambeni biznis u 2023. godini intenzivno radio na provođenju ciljeva strategije razvoja povezanih sa širenjem na fokus tržištima (srednja Europe, Njemačka i Austrija). To pak znači da je na tržištima Poljske, Češke i Mađarske ukinuta prodaja dijela asortimana s nezadovoljavajućom profitabilnosti, a cjenovna politika je usklađena s cjenovnom politikom u Hrvatskoj i zapadnoj Europi. Na tržištu Njemačke je, kažu u Podravci, napušten dosadašnji model distribucije proizvoda te je kompanija sama preuzela prodaju i distribuciju prema velikim trgovačkim lancima bez posredovanja distributera, dok su za ostale kupce ugovoreni novi, efikasniji distributeri. U Austriji je promijenjen distributer i započeta je suradnja s Atlantic Grupom čija distributivna organizacija pokriva sve kupce u toj zemlji. Istovremeno, Podravka je počela distribuciju brendova Atlantic Grupe u SAD-u.  

Objašnjavajući redefiniranje cjenovne politike, Dalić je navela da se njihovi brendovi „na bogatijim tržištima, tržištima veće kupovne moći, moraju prodavati po cijenama koje su usporedive ili veće od onih na domaćem tržištu“.  

Pravedniji sustav plaća

Što se tiče prošle godine, navodi se i da je bila obilježena izmjenama u sustavu plaća i nagrađivanja zaposlenika, pa je od 1. prosinca 2023. uveden „pravedniji i moderniji sustav plaća koji je zamijenio dugogodišnji tarifni sustav. Na taj način ispravljene su brojne nelogičnosti u vrednovanju radnih mjesta te su se otvorile jasnije mogućnosti napredovanja“.

Lani su plaće povećavane dva puta, kaže se, odnosno pet puta u posljednje dvije i pol godine.

„Kao rezultat većeg ulaganja u materijalna prava radnika i uvođenja novog sustava plaća, prosječna neto plaća radnika Podravke za prosinac 2023. bila je prosječno oko 19 posto veća nego za prosinac 2022. te gotovo 52 posto veća nego za prosinac 2020. Na ovaj smo način uspjeli održati rast plaća većim od inflacije, ali, vjerujem, ispraviti i brojne nepravde u odnosima plaća koje su radnike Podravke mučile godinama“, ističe Dalić.


Investicije rasle 31 posto

Investicije su lani dosegle 69 milijuna eura, što je rast od gotovo 31 posto u odnosu na godinu prije. „Od 2021., kada je započeo aktualni investicijski ciklus, uloženo je gotovo 150 milijuna eura u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti te daljnje unapređenje uvjeta rada. Krajem prošle godine dovršena je i početkom siječnja 2024. u pogon puštena nova Tvornica tjestenine što je, nakon 17 godina, prva novoizgrađena tvornica u segmentu prehrane. Sve navedene investicije u protekle dvije godine Podravka je financirala iz vlastitih sredstava, bez zaduživanja, što se ogleda i u padu omjera neto duga i EBITDA na 0,2 čime se dodatno potvrđuje snaga i stabilnost poslovanja“, objavili su u priopćenju.