Sindikat tvrdi: Jadrolinijin trajekt Oliver nema generator za opskrbu strujom u kriznim situacijama
Trajekt Oliver konačno je dobio sve dozvole te je 20. svibnja obavio svoju prvu službenu plovidbu. Ipak, iz sindikata upozoravaju kako brod nema generator koji bi se trebao uključivati u slučaju izvanredne krizne situacije. Prvi kapetan Olivera koji je Upravu obavještavao o svim nedostacima u međuvremenu je premješten na manji i stariji trajekt Bartol Kašić.
Japanski trajekt kupljen u Grčkoj koji je nazvan Oliver u čast pjevača Olivera Dragojevića prije tri dana obavio je prvu službenu plovidbu prema Veloj Luci. Ona je dugo odgađana, s obzirom da je brod mjesecima bio u brodogradilištu u kojem su se radile preinake potrebne kako bi dobio sve potrebne dozvole.
Predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije Ivan Srzentić za Forbes Hrvatska rekao je kako Oliver ni danas nema Emergency Generator odnosno generator koji bi se trebao uključiti u slučaju iznenadne krizne situacije. Riječ je o dodatnom generatoru koji osnovne funkcije broda opskrbljuje električnom energijom u slučaju nestanka glavnog napajanja. Kako se navodi na stranicama portala SeaMenMemories, generator za hitne slučajeve napaja osnovne strojeve bitne za manevriranje broda, komunikaciju, pokretanje kritičnih pumpi i slanje signala za pomoć.
Na upit o tome koliko je od početka uloženo u remont Olivera, Srzentić kaže kako se radi o oko 2,7 milijuna eura. Prema informacijama kojima raspolaže, brod je za nepostojanje generatora za hitne situacije dobio izuzeće.
Jadrolinija: Imamo sve svjedodžbe i odobrenja
Na upit Forbesa o tome postoji li na brodu generator za hitne situacije, iz Jadrolinije kratko odgovaraju kako brod zadovoljava svim uvjetima i posjeduje sve potrebne svjedodžbe od strane Hrvatskog registra brodova kao i odobrenje za održavanje državne linije od strane Lučke kapetanije.
Srzentić podsjeća kako je Jadrolinija u travnju organizirala svečano putovanje trajekta Oliver, iako je imala sve podatke o tadašnjim nedostacima broda jer ih je o njima izvještavao kapetan Robert Skoblar (ujedno i zamjenik predsjednika sindikata) koji je trajekt doveo iz Grčke. Nakon četiri mjeseca u remontnom brodogradilištu, na trajektu nije bilo generatora za izvanredne krizne situacije i nisu bile postavljene komandne ručke.
Dodaje i kako je uobičajena praksa da kapetan koji dovede brod ostane njegov zapovjednik. Skoblar je po nalogu kadrovske dobio premještaj na (manji i stariji) trajekt Bartol Kašić. Na upit Forbesa Hrvatska iz Jadrolinije su odgovorili kako je to napravljeno sukladno uobičajenim rotacijama kadra pomoraca Jadrolinije u turnusima 15/15 te je kapetan koji je bio ukrcan 2. travnja 2024. godine iskrcan 17. travnja.