Slovensko Gorenje koje već šest godina vode Kinezi objavilo veliki rast prihoda, a ulažu i u razvoj
Tvrtka Gorenje, čiji su kućanski aparati popularni i u Hrvatskoj, prošle je godine povećala svoje prihode, dok je dobit bila gotovo šest puta veća. Najveći rast su postigli na tržištima Zapadne Europe
Društvo Gorenje kućanski aparati prošle je godine ostvarilo 2,53 milijarde eura čistih prihoda od prodaje, što je 15,6 posto više nego 2022. godine, izvijestila je slovenska agencija STA. Prošlogodišnja čista dobit društva Gorenje, koje je prije šest godina preuzeo kineski Hisense, a glavni direktor je Chao Liu, iznosila je 21 milijun eura i bila je gotovo šest puta veća nego prethodne godine (3,7 milijuna eura).
Kao što je vodstvo Gorenja navelo u izvješću o poslovanju, na veće prihode su utjecali veća ekonomija obujma, viša produktivnost, bolje upravljanje troškovima te povoljnija struktura proizvoda.
Najviše prodaju u Zapadnoj Europi
S obzirom na geografska područja, središnja proizvodna tvrtka unutar grupe Hisense Europe najveći rast postigla je na tržištima Zapadne Europe, gdje su prošlogodišnji prihodi u odnosu na 2022. godinu porasli za 21,8 posto, na 1,32 milijarde eura, što u strukturi prihoda predstavlja udio od 52,3 posto.
Na tržištima Istočne Europe su u odnosu na 2022. godinu povećali prihode od prodaje za 13 posto na 1,08 milijardi eura, što iznosi 42,6 posto ukupnih prihoda. U strukturi prihoda, udio Zapadne Europe se povećao za 2,7 postotnih bodova, dok se udio Istočne Europe smanjio za jedan postotni bod. (Valja podsjetiti da Gorenje još uvijek posluje i u Rusiji, op. FH).
Gorenje, koje ima proizvodne lokacije u Sloveniji, Valjevu u Srbiji i u Mariánských Lázních u Češkoj, prošle je godine smanjilo troškove rada za gotovo četiri posto na 96,3 milijuna eura. Krajem 2023. godine tvrtka je imala 2899 zaposlenih, što je 3,5 posto manje nego prethodne godine.
Značajna ulaganja u nove strojeve i objekte
Prošle godine Gorenje je investiralo 34,4 milijuna eura, od čega je 59,1 posto ulaganja bilo u materijalna osnovna sredstva, odnosno nove strojeve i objekte. Tvrtka je također nastavila ulagati u istraživanje i razvoj kako bi poboljšala konkurentnost proizvoda, što je temelj za rast i poboljšanje strukture prodaje.
U Gorenju razvijaju hladnjake i zamrzivače, perilice i sušilice te većinu kuhinjskih aparata. U Velenju proizvode i Hisense televizore. Također imaju zajedničke odjele poput istraživanja i razvoja elektronike, predrazvoja, laboratorija za certificiranje te inovacijski centar.
Spomenuti inovacijski centar u Velenju tvrtka je otvorila u veljači prošle godine. Razvoj tehnologije i aparata tako se odvija u Velenju, bez obzira na to gdje će se odvijati proizvodnja pojedinih aparata i za koje će tržište biti namijenjeni.
Kineski Hisense preko Gorenja jača svoju poziciju u EU
Time grupa Hisense sa sjedištem u Kini, kako ističu u Gorenju, dodatno jača važnost Slovenije kao svoje središnje europske proizvodne i razvojne lokacije, što donosi i nove investicije i radna mjesta. U uređenje inovacijskog centra uloženo je više od dva milijuna eura, a za ulaganja u istraživanja i razvoj oko 45 milijuna eura ili gotovo 20 posto više nego 2022. godine.
Ulaganje u novi inovacijski centar dio je većeg projekta investicija u nove generacije kućanskih aparata, koji će trajati do studenog ove godine. Tvrtka će u njega uložiti oko 39 milijuna eura. U okviru državnog sufinanciranja temeljem zakona o poticanju investicija, tvrtka će dobiti nešto više od devet milijuna eura, navodi STA.