General Motors unatoč katastrofalnoj nesreći ulaže još 850 milijuna dolara u svoj ogranak za robotaksije
Dosad je ovaj gigant automobilizma izgubio preko osam milijardi dolara na tehnologiji autonomne vožnje koja je izazvala tragičnu nesreću u San Franciscu. Sada su odlučili još novca uložiti u Cruise, dok istovremeno provode “strateške provjere”.
Izvršni financijski direktor GM-a Paul Jacobson izjavio je tijekom globalne konferencije automobilističke industrije u New Yorku kako će novo ulaganje tvrtci “kupiti vrijeme” za prvođenje “strateške provjere” budućnosti odjela.
Glasnogovornica tvrtke Tiffany Testo u emailu je napisala kako Cruise “cijeni kontinuiranu podršku GM-a.”
Cruise je u velikoj krizi od listopada 2023. godine, kada je došlo do prometne nesreće u kojoj je jedno od tvrtkinih autonomnih vozila vuklo ženu šest metara nakon što ju je već udario drugi automobil. Nakon nesreće su regulatori u Kaliforniji povukli dozvole za automobile tvrtke, a Cruise je dobrovoljno ugasio preostalu flotu. Tvrtka nije ponovno pokrenula poslovanje u Kaliforniji.
Tada novi predsjednik i izvršni tehnološki direktor tvrtke Mo Elshenawy tada je zaposlenicima rekao kako će Cruiseov pristup ubuduće biti mnogo sporiji i oprezniji nego dotada, stoji u emailu iz prosinca kojeg je pregledao Forbes.
Profesor sveučilišta Carnegie Mellon Phil Koopman, koji je također i stručnjak za autonomna vozila, za Forbes je rekao kako je odluka GM-a da nastavi ulagati u Cruise frapantna. Naglašava kako bi se tvrtka umjesto toga mogla pripremiti na prodaju ili čak potpuno gašenje Cruisea.
“Ne vidim da se išta promijenilo s tehničke strane,” kaže Koopman za Cruise. “To će biti zbilja težak i naporan posao.”
Prošlog mjeseca je Cruise ponovno započeo, kako kažu, “vožnju pod nadzorom.” Te vožnje bez suvozača imaju ljudskog vozača za volanom koji nadgleda kretanje automobila, a odvijaju se u Phoenixu i Dallasu. U utorak je tvrtka također najavila kako će svoju testnu fazu proširiti i na treći grad, Houston.
Otkad je prošle godine Cruise zaustavio sve usluge diljem zemlje, njegov konkurent Waymo (u vlasništvu Googlea) ostao je daleki predvodnik u sektoru autonomne vožnje. Waymo sada upravlja robotaksijima u Phoenixu, Los Angelesu, San Franciscu i Austinu. Ipak, Elshenawy je još uvijek optimističan po pitanju budućnosti Cruisea.
“U ne toliko dalekoj budućnosti, autonomna će vozila drastično poboljšati sigurnost i efikasnost naših sustava transporta,” napisao je on u utorak u objavi na LinkedInu. “Nadam se da će Houston biti jedan od gradova gdje ćemo moći pokazati ta poboljšanja.”
Istovremeno, Forbes je prošlog mjeseca izvijestio kako je Kyle Vogt, jedan od suosnivača Cruisea koji je odstupio iz kompanije u studenom prošle godine, već prikupio 150 milijuna dolara za novi startup za robotiku.
Cruise nije imenovao novog izvršnog direktora nakon Vogtovog odlaska, ali tvrtka ima dva predsjednika: Elshenawyja i Craiga Gliddena, dugogodišnjeg direktora i odvjetnika u GM-u.
Autor originalnog članka: Cyrus Farivar, Forbes
Link: General Motors Injects $850 Million Into Robotaxi Arm Cruise After Devastating Accident
(Prevela: Nataša Belančić)