Kina postala najveća izvoznica automobila zahvaljujući Rusiji

Svijet Forbes Slovenija 10. sij 2024. 15:58
featured image

10. sij 2024. 15:58

Kina je prošle godine izvezla više od pet milijuna automobila, što je prema procjenama dovoljno da prestigne susjedni Japan kao najveći izvoznik

Prodaja kineskih automobila u inozemstvu dosegla je rekord 2023. godine. Iako se azijska velesila smatra vodećom u električnim vozilima, rast je potaknut većim izvozom automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, posebice u Rusiju, objavio je Wall Street Journal.

Prema podacima Kineske automobilske udruge, prodaja u Rusiji prošle je godine najmanje je peterostruko premašila rezultat prethodne godine, kada je tamo prodano oko 160.000 vozila. Kineski proizvođači automobila iskoristili su prazninu koju su ostavili konkurenti iz Njemačke, Japana, Južne Koreje i drugih zemalja nakon ruske invazije na Ukrajinu.

Udruga procjenjuje da je 2023. godine u inozemstvu prodano 5,26 milijuna kineskih automobila. Japan, daleko najveći izvoznik automobila, prema posljednjim službenim podacima, u prvih je 11 mjeseci prošle godine izvezao nešto manje od četiri milijuna automobila.

Ukupna prodaja kineskih osobnih automobila u zemlji i inozemstvu dosegla je rekordnih 25,5 milijuna, navodi WSJ.

U inozemstvo je, prema procjenama, lani izvezeno više od pet milijuna kineskih automobila, Foto: Profimedia

Utjecaj Rusije

Prodaja kineskih automobila u inozemstvu lani je porasla za dva milijuna vozila. Od toga je Rusija zaslužna za njih oko 800 tisuća, rekao je glavni tajnik udruge Cui Dongshu.

Prodajom u Rusiji Chery je postao najveći izvoznik automobila u Kini. To je rezultiralo s ukupno više od 900 tisuća prodanih vozila u inozemstvu. Rast prodaje u Rusiji zabilježili su i Geely, vlasnik Volva, te Great Wall Motor.

Chery je postao najveći kineski izvoznik automobila. Na fotografiji električni sportski auto Chery iCAR GT,
Foto: Profimedia

Iz Kine dolazi val električnih vozila

Rast izvoza bilježe i kineski proizvođači električnih vozila. U idućoj godini očekuju još veći rast jer je država ograničila subvencije domaćim kupcima električnih vozila u 2023. godini. Manja domaća potražnja većinu proizvodnje prebacit će na strana tržišta.

Taj trend bio je vidljiv već krajem prošle godine, jer je u zadnjem kvartalu po globalnoj prodaji električnih vozila kineski BYD pretekao vodećeg proizvođača, američku Teslu. Lani je BYD je povećao prodaju u inozemstvu za gotovo pet puta na godišnjoj razini, na 242 tisuće vozila.

Prošle je godine Europska unija (EU) već najavila istragu o kineskim subvencijama za električna vozila. Donositelji odluka u Bruxellesu zabrinuti su da bi kineski dobavljači s jeftinijim vozilima predstavljali nelojalnu konkurenciju domaćoj automobilskoj industriji. Kina je kritična prema toj mjeri, koju smatra protekcionističkom.