Revoz dobio posao za novi e-Twingo, zadržat će svih 1500 radnika

Svijet Forbes Hrvatska 24. srp 2024. 12:46
featured image

24. srp 2024. 12:46

U srijedu je u Novom Mestu potpisan memorandum francuskog Renaulta i slovenskog Revoza o proizvodnji nove generacije Twinga. Time je konačno postalo i službeno kako će francuski automobilski koncern novi električni Twingo proizvoditi u Sloveniji. Početak proizvodnje očekuje se najkasnije 2026.

Tvornica u Sloveniji zadržat će svih 1500 zaposlenika, a u prvoj fazi proizvodit će 150 tisuća vozila godišnje, moglo se čuti u srijedu u Novom Mestu povodom potpisivanja memoranduma o suradnji Renaulta i Revoza.

Svečanom potpisivanju prisustvovali su potpredsjednik za industrijsko područje marke Renault Herbert Steiner, slovenski premijer Robert Golob, slovenski ministar gospodarstva Matjaž Han i direktor Revoza Jože Bele.

Bele je za FORBES Slovenija kazao kako je tržište nestabilno te kako će Revoz ove godine proizvesti oko 57 tisuća vozila. Naglasio je kako je zadržavanje postojeće radne snage jedna od pisanih obveza u memorandumu. Prema riječima direktora tvornice, proizvodnja novog Twinga je i prilika za otvaranje novih radnih mjesta s većom dodanom vrijednošću i trajno ili dugoročno stabilno poslovanje.

“Prvi ugovor s Renaultom sklopljen je prije 52 godine. Označio je početak proizvodnje Renaulta 4, popularnog automobila i Renaultov ulazak na domaće tržište. Današnje potpisivanje ugovora najavljuje dolazak novog električnog blizanca E-TECH, automobila koji izravno odgovara potrebama europskog tržišta automobila”, kazao je.

Pritom je istaknuo kako bi takozvani pop električni automobili trebali osigurati održivu mobilnost i dekarbonizaciju u narednim godinama u skladu sa strategijom Europske unije.

Odgovornost kompanije prema zelenim ciljevima EU naglasio je i potpredsjednik za industrijsko područje marke Renault.

“Budući električni Twingo e-tech rezultat je naše odgovornosti prema dekarbonizaciji, rješavanju problema kvalitete zraka, pristupačnosti električne mobilnosti, ekološkom dizajnu i ponovnoj industrijalizaciji Europe”, kazao je Steiner.

Francuzi ciljaju na visokoučinkovito vozilo koje bi trošilo samo deset kilovata na sto kilometara. Tijekom svog životnog vijeka, prema Steineru, proizvest će 75 posto manje ugljičnog dioksida od prosječnog automobila prodanog u Europi 2023. Također će zauzimati 20 posto manje prostora od prosječnog europskog automobila, a trebao bi biti dostupan za manje od 20.000 eura.

Nakon nedavne obustave dva proizvodna programa Twinga, trenutno se u Novom Mestu sklapa samo model Renault Clio. Prošle godine, Revoz je proizveo nešto više od 61.000 automobila. Ove će godine proizvodnja vjerojatno biti još niža.

U najboljim vremenima brojke su dosezale i preko 200.000 vozila godišnje.