Crunchbase: Ulaganje u AI startupove više se nego udvostručilo
Ulaganja u startupove koji se bave umjetnom inteligencijom (AI) porasla su na 24 milijarde dolara od travnja do lipnja. Apetit ulagača za investiranjem u takve startupove dvostruko je porastao u odnosu na prvo tromjesečje, objavio je Crunchbase
U drugom je tromjesečju došlo do oporavka ulaganja u startupove općenito. Investicije su u tom razdoblju porasle za 16 posto i dosegnule 79 milijardi dolara. Najviše se ulagalo u umjetnu inteligenciju (AI), koja je po prvi put postala sektor u koji se najviše ulagalo, a pratili su ga startupovi u sektoru zdravstva i biotehnologije, pokazuju podaci Crunchbasea.
Uspjeh OpenAI-jevog ChatGPT-ja pokrenuo je utrku za usvajanje najnovije AI tehnologije u područjima kao što su poslovna produktivnost, zdravstvena skrb i proizvodnja. Investitori i velike tehnološke tvrtke, međutim, kažu da će se značajni dobici od njihovih golemih ulaganja u umjetnu inteligenciju ostvariti tek tijekom idućih nekoliko godina, izvještava Reuters.
Pet od šest milijardi dolara u investicijskim krugovima završilo je u tvrtkama koje se bave umjetnom inteligencijom.
Najviše kapitala prikupili su xAI Elona Muska kojem su ulagači povjerili šest milijardi dolara te pružatelj AI infrastrukture CoreWeave koji je prikupio 1,1 milijardu dolara u svom posljednjem krugu financiranja. Tim tvrtkama valja pribrojiti i startup za automatiziranu vožnju Wayve te tvrtku za pripremu podataka Scale AI.
Od onih koji se ne bave umjetnom inteligencijom najviše je profitirala tvrtka za kibernetičku sigurnost Wiz koja je prikupila milijardu dolara u posljednjem krugu financiranja.
Iako je zabilježen porast u prošlom tromjesečju, financiranje startupova i dalje je slabije u usporedbi s razinama zabilježenim u posljednje tri godine.
Prema Crunchbaseu, u prvoj polovici godine globalno financiranje palo je za pet posto, na 147 milijardi dolara i stagniralo je u usporedbi s drugom polovicom 2023. godine.
Stroga monetarna politika u SAD-u pridonijela je sporom izlistavanju tvrtki na burzi. Budući da institucionalni privatni ulagači uglavnom ostvaruju najveći povrat inicijalnim javnim ponudama (IPO) jer tom prilikom prodaju svoje dionice, to je utjecalo i na dinamiku ulaganja.