Kako će umjetna inteligencija utjecati na industriju putovanja?
Hoće li umjetna inteligencija spasiti ljudski rod ili će donijeti propast modernom društvu koje u svemu traži prečice?
Potrošači su pod utjecajem umjetne inteligencije više nego što misle, često bez njihovog znanja ili pristanka. Posvuda, od zdravstvene skrbi do financija, od transporta do poljoprivrede, umjetna inteligencija igra sve veću ulogu.
Ni industrija putovanja nije pošteđena.
Globalna tvrtka za podatke i analizu, National Research Group (NRG) kaže kako novinari koriste umjetnu inteligenciju za pisanje online vodiča za putovanja, influenceri svojim pratiteljima pokazuju kako koristiti ChatGPT za planiranje putovanja, a svi od najmanjih turističkih agencija do divova industrije aktivno istražuju kako iskoristiti te tehnologije za pružanje jednostavnijeg, sigurnijeg i interaktivnog digitalnog iskustva za svoje klijente.
U teoriji, putovanja planirana uz pomoć umjetne inteligencije mogla bi biti od ogromne pomoći klijentima: umanjuju stres organizacije i nude personalizirane savjete koji su ranije bili dostupni jedinoonima koji su si mogli priuštiti osobnog agenta za putovanja.
No jesu li putnici zaista i spremni vjerovati umjetnoj inteligenciji po pitanju kompliciranih zadataka poput rezervacija letova i smještaja, plana putovanja ili budžeta? Što kompanije za putovanja mogu učiniti kako bi osigurali da alati koje trenutno osmišljavaju neće biti samo prolazan trend, već će imati stvaran utjecaj na iskustva klijenata?
Klijenti su definitivno otvoreni prema ideji korištenja umjetne inteligencije za aktivnosti koje smatraju najzabavnijim dijelom putovanja. Na primjer, 39 posto kaže kako su zainteresirani za preporuke koje bi im takvi alati mogli dati za najbolje atrakcije, a 36 posto njih od umjetne inteligencije bi željelo dobivati preporuke za restorane. Ipak, u svim slučajevima je najvažnije da se klijenti osjećaju kao da još uvijek imaju kontrolu.
“Iako vjerujemo u umjetnu inteligenciju i otvoreni smo prema njoj, ono što mi želimo je maksimalna personaliziranost, želimo iznenađivati i oduševljavati naše putnike, a to stroj nikada ne može zamijeniti,” objašnjava viša potpredsjednica Inspirata, Ashlee Collins. “Iako ChatGPT i drugi slični alati mogu dati određen temelj ili nadopuniti raspored, to je još vrlo daleko od svijeta u kojemu mogu u potpunosti zamijeniti ljudsko planiranje. Veliki dio mog posla je osobno upoznati klijente i tretirati ih kao prijatelje ili obitelj. Ako znam da netko ima problema s koljenom, odabrat ću raspored s manje hodanja. Ako netko voli umjetnost, predložit ću im posjet otvorenju galerije ili posebne izložbe.
Usprkos svim prednostima koje umjetna inteligencija nudi u čitavom nizu sektora, određeni broj klijenata još uvijek joj ne vjeruje kad se radi o planiranju i rezervacijama putovanja, pokazala je studija NRG-a. Čini se da umjetna inteligencija još uvijek nije cjelovito rješenje: ljubitelji putovanja bivali su prevareni lošim vodičima koje su kupili na Amazonu, a koje su “napisali” alati umjetne inteligencije, a sustavi poput ChatGPT-ja još uvijek nude odgovore koji su ponekad pogrešni ili nepotpuni.
Osnivačica i predsjednica tvrtke Kouda Travel, Mery Calderon, dodaje: “Boutique tvrtka za putovanja kontaktirat će vas tijekom vašeg puta i pitati jeste li zadovoljni, a umjetna inteligencija nema taj kapacitet. Detaljni planovi s mnogo destinacija i aktivnosti zahtijevaju iskusne agente koji put mogu isplanirati tako da on bude realističan i da dobijete najbolje moguće iskustvo. Ako putujete u inozemstvo, certificirana tvrtka za putovanja može osigurati da ste u svakom trenutku sigurni i osmisliti alternative u stvarnom vremenu ako dođe do nepredviđenih događaja.”
U sažetku studije zaključuje se sljedeće:
- 81 posto ispitanika izjavilo je kako, ako koriste umjetnu inteligenciju za pomoć pri planiranju putovanja, imaju potrebu nekoliko puta provjeriti sve informacije koje dobiju putem tih alata prije nego donesu bilo kakve odluke.
- 81 posto ispitanika ne žele s alatima umjetne inteligencije podijeliti nikakve informacije o svojoj djeci.
- 77 posto kaže kako im nije ugodno umjetnoj inteligenciji dati pristup svojim vizama, putovnicama ili drugim važnim dokumentima.
- 51 posto kaže kako se boje da alati temeljeni na umjetnoj inteligenciji neće dovoljno dobro zaštititi njihove privatne podatke.
S druge strane, potrošači su ipak uzbuđeni zbog potencijalne primjene umjetne inteligencije u industriji putovanja. 46 posto ispitanika u SAD-u očekuje kako će umjetna inteligencija imati pozitivan opći učinak na iskustvo putovanja, dok tek 18 posto misli da će ona za putnike donijeti negativna iskustva. Također, 61 posto ispitanika kaže kako bi bili spremni koristiti umjetnu inteligenciju za pomoć pri planiranju putovanja u budućnosti.
Možda najvažnija i najuzbudljivija primjena ove tehnologije, barem iz perspektive potrošača, je mogućnost korištenja umjetne inteligencije kao virtualnog putničkog agenta. Prije putovanja, turisti bi mogli od alata umjetne inteligencije zatražiti personalizirane preporuke o tome koja mjesta posjetiti, gdje jesti ili odsjesti ili kako najbolje iskoristiti svoj budžet.
Ipak, iako ChatGPT može dati preporuke tijekom planiranja, on ne može riješiti probleme u hodu. Ljudski profesionalci se mogu pobrinuti da put prođe glatko, a i plan putovanja mogu izmijeniti u stvarnom vremenu. “Oni su lokalci koji dobro poznaju područje, sastat će se s vama na lokaciji gdje odsjedate i pomoći vam da se smjestite, podijelit će s vama svoje osobne preporuke. Također su s vama u kontaktu tijekom čitavog putovanja i mogu u hodu mijenjati rezervacije i planove,” objašnjava Collins.
Calderon kaže kako umjetna inteligencija plan putovanja kreira temeljem najčešćih pretraga drugih putnica, no nemaju svi iste ciljeve i želje, a umjetna inteligencija ne posjeduje znanje putničkog agenta koji živi na destinaciji. “Umjetna inteligencija dobra je samo onoliko koliko i vaša sposobnost da jasno napišete što želite, kao i o točnosti informacija dostupnih putem interneta. Stručni, lokalni agenti analiziraju, predviđaju i imaju znanje i veze da vas spoje s najboljim vodičima i ponude vam najbolje hotele i iskustva,” kaže ona.
“Moje predviđanje što se tiče umjetne inteligencije u svijetu putovanja je da ćemo, ako se tehnologija poboljša i putnici joj počnu više vjerovati, izgubiti ljudske veze i uzbuđenje koje dolazi s planiranjem putovanja. Svoj posao volim zato jer svojim klijentima mogu pomoći stvoriti uspomene i sastaviti individualizirane planove temeljem vlastitog iskustva,” zaključuje Collins.
Autor originalnog članka: Roger Sands, suradnik Forbesa
Link: How Will Artificial Intelligence Impact The Travel Industry?
(Prevela: Nataša Belančić)