Poslodavci su često u potrazi za kreativcima: Na što zapravo treba obratiti pozornost?
Poslodavcima u potrazi za novim članom njihovog kreativnog tima za oko zapinju kandidati s impresivnim portfeljom i snažnim preporukama bivših klijenata, kolega ili šefova. Ipak, među kandidatima koji uđu u uži izbor, menadžeri traže osobu koja ima “ono nešto” što će ju izdvojiti od ostalih.
U ovom članku, 20 članova Forbesovog vijeća agencija opisuje kvalitete koje poslodavci rijetko kad svjesno uzimaju u obzir u potrazi za novim djelatnicima na kreativnim poslovima.
Znatiželja
Iako mnogi kandidati imaju potrebno obrazovanje i iskustvo, takozvane “meke” vještine su te koje kreativnim agencijama pomažu i interno, ali i u odnosu s klijentima. Jedna od najvažnijih i najefikasnijih osobina je nezaustavljiva znatiželja za učenjem istraživanjem i otkrivanjem, kaže Brad Circone iz agencije Circone_+Associates.
Sposobnost istraživanja
Ključ svega je nečija sposobnost da obavi istraživanje i postavlja dobra pitanja. Isporuka efikasnih kreativnih radova zahtijeva razumijevanje industrije kojom se klijent bavi, ciljane publike, konkurencije i jedinstvene vrijednosti, a sposobnost istraživanja i pokretanja diskusija temelj je za prikupljanje svih tih informacija, govori Tamara Olson iz tvrtke Studio Simpatico.
Društvenost
Uspješan i dugoročan posao može se obaviti jedino zajedničkim radom. Uvijek obratim pozornost na socijalne vještine i društvenost kandidata i promatram kako funkcioniraju u društvenim kontekstima, kaže Tim Hoechel iz tvrtke We Are Family global.
Prilagodljivost talenta
Dok intervjuiraju kandidate za kreativne poslove, poslodavci ne smiju zaboraviti na prilagodljivost nečijeg talenta. Mnogi ljudi u ovom poslu mogu proizvesti jedan snažan koncept ili dizajn, no važno je provjeriti koliko su raznovrsni i mogu li ispuniti potrebe različitih kandidata, objašnjava Townsend Belisle iz Haystack Needlea.
Sposobnost donošenja odluka
Uz sposobnost kandidata da se bez problema prilagodi povratnim informacijama klijenta, jedna važna – i često zaboravljena – osobina je sposobnost rješavanja problema i donošenja strateških kreativnih odluka. Te odluke često se predstavljaju u fazi dizajniranja ili konceptualizacije, što pomaže smanjiti broj izmjena i revizija, govori Stephanie Sprayregen, Spray Marketing.
Postavljanje pitanja
Želim da naš kreativni tim bude znatiželjan i iskreno zainteresiran za to kako svijet funkcionira i što naši klijenti rade. Moraju moći postavljati pitanja kojima dolaze do istine. Kako bi mogli osmisliti ta pitanja, mora im biti stalo do pronalaženja odgovora. Taj interes dolazi od znatiželje. Kada intervjuiram nove kandidate, više cijenim pitanja koja mi kandidat postavlja nego odgovore koje mi daje, kaže Scott Greggory iz tvrtke MadAveGroup.
Integritet
Najvažnija osobina člana kreativnog tima je integritet. Tražimo kandidate koji su pametni, vješti i zreli. Naši klijenti to zaslužuju, kao i naša tvrtka. Mi mnogo saznajemo provjeravajući reference. Razgovor s ljudima koji poznaju kandidate najčešće nam dobro pokaže jesu li kandidati dobar izbor za nas i, što je još važnije, jesmo li mi dobar izbor za njih, objašnjava Robin Derryberry iz tvrtke Derryberry PR.
Suradnja kroz tehnologiju
Pitajte kandidate koje alate koriste za kreativnu suradnju. Mi smo agencija koja radi na daljinu, što znači da često imamo virtualne sastanke na kojima razmišljamo o idejama. Važno je da kreativci dobro surađuju s ostalima i prilagođavaju svoje ideje temeljem zajedničkih mišljenja, a to zahtijeva online alate koji olakšavaju suradnju. Mnogi kreativci navikli su raditi neovisno o drugima, što može predstavljati određena ograničenja, kaže Jill Collins, Audacity Health.
Organiziranost
Organiziranost je sve važnija osobina koju ljudi često zaborave. Neorganizirani ljudi gube vrijeme tražeći papire koji bi trebali biti vidljivi ili emailove koje su trebali pravilno kategorizirati. Organizirani ljudi mnogo su produktivniji, govori Nicole Rodrigues iz NRPR Groupa.
Upravljanje vremenom
Vrlo važna, a ne toliko razvikana osobina koju bi kreativci morali razviti je upravljanje vremenom. Ponekad je teško na kreativnost postavljati ograničenja, no kratki rokovi sastavni su dio rada u agencijama. U procesu intervuiranja, pitajte kandidate kako dolaze do ideja, kako najviše vole raditi i kako se nose s brzim projektima, savjetuje Renee Yeager iz Yeager Marketinga.
Osobni “it” faktor
Ako su vaši članovi tima kopije jedni drugih, takvi će vam biti i rezultati. Naravno da trebate zapošljavati ljude prema njihovim vještinama, ali trebali biste obratiti pozornost i na “it” faktor koji oni donose u tim. Kada se okupe pripovjedači, rješavači problema, vizionari i postavljači dubokih pitanja, dogodi se magija, a to će rezultirati uspjehom brže nego išta drugo, vjeruje Marc Hardgrove iz tvrtke The HOTH.
Disciplina
Kada govorimo o radu, nije sve samo u umjetnosti i kreativnosti, već i o tome kako se ono što proizvode oslanja na strategiju. U našem poslu kreativni rad mora riješiti problem klijenta. Koliko je kandidat upoznat s informacijama o projektu i može li objasniti konkretne kreativne odluke?, pita se Reid Carr, Red Door Interactive.
Primijenjena kreativnost
Kreativnost može značiti mnogo toga. Ono što tražimo je sposobnost pojedinca da svoju kreativnost primijeni na brend, ton i način komunikacije klijenta. Jedna stvar je biti duhovit, kreativan ili slikovit, a posve druga činiti to glasom klijenta, a ne vlastitim, kaže Mark Skroch iz BCV Sociala.
Širi pogled na svijet
U previše slučajeva, kreativce se procjenjuje isključivo temeljem rezultata koje donesu na stol kreativnom direktoru, Iako to jest važno, najbolji kreativci s kojima sam ikada radio bili su oni koji su imali širi pogled na svijet i ljudsku prirodu. Oni o problemu mogu drugačije razmišljati, što rezultira jedinstvenim i efikasnijim kampanjama, kaže Roger Hurni iz agencije Off Madison Ave.
Mentalitet učenika
Ne ignorirajte mentalitet učenika, savjetuje Amber Ward iz tvrtke Invisible North. Dobro je kada kandidat ima snažan životopis, no u našoj kaotičnoj industriji više cijenim ljude koji su iskreno znatiželjni i žele otkriti kreativna rješenja iz jedinstvenih perspektiva. Netko tko je otvoren za drugačije načine razmišljanja pridonosi uspjehu cijelog tima, ali i poboljšava rezultate orijentirane prema klijentu.
Iskustvo izvan okvira
Mi vjerujemo u brigu o našim zaposlenicima i iznimno nam je važan kontinuirani profesionalni razvoj. Mislim da tvrtke koje pri zapošljavanju gledaju samo iskustvo iz životopisa rade veliku grešku. Odabir kandidata koji imaju iskustva izvan okvira onoga što tražite i tako donose novu perspektivu vaš tim održava dinamičnim i pridonosi kreativnim rješenjima, kaže Reid Lappin iz tvrtke Vokal.
Sposobnost slijeđenja strategije
Lideri agencija rijetko kad traže sposobnost inspiriranja strategijom, iako je upravo to od iznimne važnosti za obavljanje najboljeg posla. Zanimljivo je, jer često se događa obratna situacija: stratege se cijeni zbog sposobnosti i spremnosti da poštuju kreativni proces, kaže Christine Olivas iz tvrtke Co Conspirators.
Prilagodljivost
Moj tim mora biti prilagodljiv. Ne samo kako bi mogli dobro surađivati s drugim kreativnim članovima tima, već i prihvaćati kreativne upute svakog od naših klijenata. Iako je važno da neki članovi tima imaju vlastite specijalnosti, želim da tim može pronaći stotinu različtih načina za izražavanje jedne ideje. Kreativnost je ništa bez prilagodljivosti, tvrdi Jason Hall iz FiveChannels Marketinga.
Analitičko razmišljanje
U ovom kontekstu, moj prioritet je analitičko razmišljanje, govori Michael Kuzminov iz HypeFactoryja. Ono je temelj za procvat kreativnih ideja, pomaže u rješavanju problema i predviđanju potencijalnih izazova, olakšava informirano donošenje odluka i omogućava istraživanje podataka, što može dovesti do vrijednih uvida u tržišne trendove.
Samosvijest
Ključna osobina kreativnih kandidata je samosvijest. To je tajni sastojak za rast i prilagodljivost. Samosvjesni pojedinci mogu objektivno sagledavati vlastiti rad, prihvatiti povratne informacije i kontinuirano učiti, što je iznimno važno za ubrzani način rada u agencijama. Ova osobina garantira ne samo kreativnu izvrsnost, već i pozitivno pridonosi dinamici unutar tima, objašnjava Merag Shahzad iz tvrtke impaktful.
Autor originalnog članka: Expert Panel; Forbes Agency Council
Link: 20 Unique Traits To Look For In Candidates For Creative Roles
(Prevela: Nataša Belančić)