Iris Domazet Malobabić na hrvatsku obalu dovodi svjetsku elitu: Za Forbes otkriva što im je najvažnije

Ljudi Nikolina Oršulić 23. pro 2023. 08:24
featured image

23. pro 2023. 08:24

Beyonce i Jay-Z, David i Victoria Beckham, Matthew McConaughey, Woody Harrelson, Chris Rock samo su neke od planetarno popularnih zvijezda koje se moglo vidjeti na Jadranu tijekom ljetnih mjeseci. Uz njih, na našoj se obali odmara još mnogo gostiju najviše platežne moći, a mnogi od njih inzistiraju na potpunoj diskreciji. Jedna od agencija koja takvim klijentima organizira odmor u našoj regiji je Adriatic Concierge, a njezina vlasnica Iris Domazet Malobabić otkriva što ih to kod nas obara s nogu

Poznata imena iz sporta, šoubiznisa ili običnog biznisa koja je ugostila u luksuznim vilama na jugu Hrvatske od Iris Domazet Malobabić, direktorice agencije Adriatic Concierge nećete čuti. Ne dolazi u obzir da kompromitira privatnost svojih gostiju jer zna da, kada bi tako što učinila, ti joj se cijenjeni gosti više ne bi vratili. No, kroz razgovor čujemo da se njezina putnička agencija pobrinula za slavnog nogometaša, ruskog biznismena, mladi, bogati par… Nedovoljno da nedvojbeno možete reći o kome se radi, dovoljno da zagolica maštu. Splićanka koja je otišla odraditi jednu sezonu u Dubrovniku i tamo ostala gotovo dva desetljeća dobro zna što radi. U tom je poslu već toliko dugo da joj se ništa ne može omaknuti. Kako bi očuvali diskreciju, njezini zaposlenici također potpisuju ugovor o zaštiti osobnih podataka (GDPR).

Prije no što je 2012. godine ušla u poduzetničke vode i otvorila putničku agenciju Adriatic Concierge za imućne klijente, Domazet Malobabić osam je godina radila za grupaciju Jadranski luksuzni hoteli Gorana Štroka. Od toga je četiri godine bila direktorica agencije Adriatic Luxury Servicesa. “Radila sam s mnogo VIP klijenata i sudjelovala u organizaciji evenata kojih je tada bilo zaista mnogo”, govori nam preko telefonske linije iz svog ureda na Lapadu poduzetnica čija agencija upravlja s luksuznim privatnim vilama na širem dubrovačkom, ali i na crnogorskom području.

Suradnju s vlasnicima vila započela je 2015. godine, a već godinu dana kasnije počela ih je promovirati osmislivši vlastiti brend Unique Adriatic Villas. No, njezina agencija klijentima nudi mnogo više od posredništva oko lijepog smještaja u hotelu ili vili. Budući da posluje po principu concierge agencija, usluge koje nudi su toliko širokog raspona da klijentu stoje na raspolaganju otkad sleti do kad ne odleti. To uključuje da mu se organizira chefa, babysittera, batlera, osobnog trenera, masera, privatnog vozača, vozača jahte, izlet, privatni tulum, privatne rute, odlazak na večeru u restoranu, ukratko, što god tijekom boravka poželi.

Nakon što je Iris Domazet Malobabić otišla iz Jadranskih luksuznih hotela, radila je kao direktorica hotela Cavtat. U tom je razdoblju postala i ambasadorica najpoznatijeg svjetskog concierge kluba Quintessentially. Ta tvrtka sa sjedištem u Londonu zapravo ju je zvala da bude direktorica novog predstavničkog ureda koji su te 2012. godine otvorili za našu regiju. No, ona je imala neke druge planove. Te je godine otvorila vlastitu concierge agenciju.

“Imamo mrežu partnera s kojima surađujemo. High-end klijenti žele privatnost, neće oni trčati za vama i maltretirati vas. Njima je samo važno da ste tu ako nešto zatreba. Kad ste dugo u poslu, sve vrlo glatko ide. Glavno je imati uhodan tim, a dosadno nije nikad jer svaki klijent je drugačiji. Recimo ovog smo ljeta imali zahtjev da na terasi ljetnikovca u Zatonu napravimo improvizirani spa centar. Postavili smo šator, iznajmili namještaj, pozvali fizioterapeute, vizažiste. Također, ljetos smo jednom klijentu radili privremenu teretanu s posebnom opremom. Organizirali smo i vjenčanje. Morate voljeti taj posao”, kaže nam vlasnica agencije u kojoj bi mnogi poželjeli provesti barem jedan dan, onako iz znatiželje.

No, iako zabavan, posao nije lak. Imaju problema s kadrovima, ispričala je poduzetnica kroz smijeh jer se prisjetila kako su ove sezone zaposlili tri osobe koje su, kako kaže, jako željele raditi za njih, a onda su se nakon manje od mjesec dana došle požaliti kako je to preveliki pritisak i stres te da one to ne mogu. Trenutno u hrvatskoj agenciji imaju šest zaposlenih i još četiri u tvrtki koju su prije šest godina otvorili u Crnoj Gori – Adriatic Concierge Montenegro. Nestašica ljudi razlog je zašto se Domazet Malobabić ne usuđuje razmišljati o nekom značajnom širenju poslovanja.

“Zasad me strah proširenja biznisa jer nemam osoblja. Morate imati ljude s kojima ćete to odraditi, a to je u Hrvatskoj problem. Tijekom sezone naš se tim poveća, ali mi tijekom cijele godine radimo. Sad kreće buking, pristižu potvrde za sljedeću godinu, radimo pripreme, dogovaramo s kooperantima i vozačima uvjete i cijene za 2024. godinu. Od proljeća do jeseni kad su nam tu gosti, potpuno smo u operativi”, pojašnjava.

VIP klijent u Crnoj Gori zamolio je da ga se odvede u polje jer njegovo dijete nije vidjelo traktor, a željelo se i provozati u njemu. Tako da je i vožnja traktorom postala dio luksuznog iskustva, prepričava vlasnica agencija Adriatic Concierge i Adriatic Concierge Montenegro, Foto: Adriatic Concierge Montenegro

Najveće bogatstvo – more, zrak, svježa riba

Zanima nas što te moćne, slavne goste koje je teško impresionirati u Hrvatskoj najviše obara s nogu. Odgovor je pomalo iznenađujuć jer to nisu restorani s Michelinovim zvjezdicama, vrhunski uređeni interijeri ni raskošne jahte.

“Znate kako žive high-end klijenti, oni imaju sve ispred kućnih vrata i ne dolaze radi toga kod nas. Fino je imati vrhunski restoran, ali oni vole sve što je autohtono, izvorno, prirodno. Ovog ljeta mi je jedna stalna klijentica koja je obišla cijeli svijet rekla: ‘Što će mi Michelin? Mogu svaku večer u neki Michelinov restoran. Mene fascinira sjesti uz more, topla domaća hrana, svježa riba!’ Naši gosti su oduševljeni čistim, prozirnim morem, prirodom, otocima, mirnim uvalama. Često mi govore o našem zraku koji je čist i miriše na borovinu, more, bilje. Mi nismo svjesni kakav je to miris, mi ovdje to ne doživljavamo. Isto kao što zdravo za gotovo uzimamo popiti kavu pred Dioklecijanovom palačom, u Starom gradu u Dubrovniku. Njima je to sve fascinantno. Zadivljeni su kako je sigurno ovdje, što na ulicama nemamo prosjaka”, govori Domazet Malobabić.

Što će mi Michelin? Mogu svaku večer u neki Michelinov restoran. Mene fascinira sjesti uz more, topla domaća hrana, svježa riba, kazala je imućna gošća koja je proputovala svijet, Foto: Adriatic Concierge

Smeta joj, nastavlja, što se neprekidno pažnja usmjerava na nešto što nemamo, poput trgovina Louisa Vuittona, Guccija, Rolexa. Bilo bi lijepo kada bismo to imali, ali nije neophodno jer to nije razlog zašto nama dolaze gosti. Hrvatsko bogatstvo su prirodne ljepote i more, naglašava te dodaje kako se sve što gosti požele, može osigurati neovisno bio to Don Perignon ili unikatna torbica.

Kuc-kuc. Tko je? – Hermès

Ispričala je kako je gost ovoga ljeta poželio svojoj supruzi za rođendan pokloniti model Hermès torbice čija je početna cijena 300 tisuća eura. Iako se trudila da je nabavi, nije uspjela. No, torbica je ipak na vrijeme došla na vrata vile.

“Bio je to mladi bračni par. Na njegov zahtjev nabavili smo tisuću žutih ruža, balone, Don Perignon i vatromet za ponoć kako bismo priredili njegovoj supruzi rođendansko iznenađenje. Do glavnog dara, torbice nismo uspjeli doći. No, u jednom trenutku, oko osam sati navečer u mjestašcu Zaton pred vratima vile pojavila se žena iz Hermèsa i donijela jedini primjerak te željene torbe u Europi. Tako to funkcionira. Našim gostima luksuzni brendovi donose na kućni prag ono što požele”, ustvrdila je.

Nepotrebno je stoga opterećivati se što neke luksuzne modne kuće nisu prisutne u Hrvatskoj, zvijezdama i biznismenima to ionako ovdje ne treba. Oni intenzivno rade i neprekidno su pod pritiskom. Tako da, kada dođu na godišnji odmor, samo žele malo mira i tišine kako bi se opustili, a mi im to pružimo, naglašava poduzetnica.

Direktorica Adriatic Conciergea Iris Domazet Malobabić u pripremi rođendanskog iznenađenja za VIP klijente, Foto: Privatna arhiva

“Svi žele pokazati da su bogataši izopačeni, ali to su normalni ljudi. Mi ih ne možemo fascinirati jer sve imaju u životu, ali možemo ih osvojiti pažnjom, sitnicama, lijepim pristupom. Najviše pridobijemo klijente detaljima, personaliziranim pristupom. Na primjer, ako je nekome rođendan mi ne kupimo čokoladnu tortu, nego istražimo i saznamo od obitelji što oni vole i pripremimo im iznenađenje”, priča Domazet Malobabić.

Agencija se trudi personaliziranim pristupom što više ugoditi klijentima, Foto: Adriatic Concierge

U poslu se susreće i s onima koji smatraju kako bi se s bogatstvom takvih gostiju trebalo okoristiti, no na to ne pristaje. Kaže kako su ti ljudi bogati upravo zato što znaju vrijednost novca i znaju jako dobro koliko košta najam jahte od dvadeset, a koliko od trideset metara. “S nekim sam kooperantima prekinula suradnju jer su htjeli da im dignemo cijenu za 50 posto. Nama nije cilj spremiti novac u džep, mi želimo da nam se ti gosti vrate”, ozbiljno kaže direktorica agencije. Napominje i kako takve jahte za jednodnevne izlete mahom iznajmljuju iz Crne Gore jer ih u Dubrovniku nema, a one iz Splita obično se daju u tjedni najam.

Manje VIP gostiju

Iako ni ove godine čarima Jadrana nisu odoljele neke od najvećih zvijezda današnjice kao što su Victoria i David Beckham, u odnosu na 2020. godinu zamjetno se smanjio broj VIP gostiju u Hrvatskoj. U doba pandemije kada su komercijalni letovi bili zatvoreni, imućni su bez problema nastavili putovati, a mnogi od njih iskoristili su priliku da posjete i Hrvatsku. “Brutalni su klijenti tada bili u Hrvatskoj”, prisjeća se direktorica Adriatic Conciergea i dodaje: “Ove su godine naši luksuzni hoteli u sezoni nisu bili zavidno popunjeni. Treba nam više promocije jer nas na globalnom tržištu ne doživljavaju kao luksuznu destinaciju.”

David i Victoria Beckham ove su se godine vratili na odmor u luksuzni kompleks na Lopudu, nekadašnji franjevački samostan, Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Potrebna je samo promocija, promocija, promocija i visoka kvaliteta usluge pa će se i to promijeniti, smatra Domazet Malobabić koja je i sama iskusila koliko je izazovno u državi masovnog turizma ponuditi nešto “za odabrane”.

“Kad smo krenuli, nitko nije htio platiti noćenje u privatnoj kući tri do četiri tisuće eura. Strancima je bio šok da u Hrvatskoj nešto toliko može koštati. Nitko nije percipirao Hrvatsku kao destinaciju koja bi trebala biti skupa jer je to destinacija masovnog turizma i turoperatora s hotelima od tri zvjezdice, kampovima i slično. Trebalo je puno rada i promocije kako bi se to promijenilo i pridobilo inozemne agente za putovanja”, kazala je za FORBES Hrvatska Domazet Malobabić.

Privatne agente za putovanja koje angažiraju zvijezde i imućni klijenti bilo je strah uputiti ih u Hrvatsku jer nisu bili sigurni hoće li biti zadovoljni kod nas. Bogati putuju svako malo i jedno loše iskustvo za privatnog agenta može biti presudno. Stoga je valjalo poraditi na suzbijanju tog nepovjerenja.

Agencija Adriatic Concierge počela je za njih organizirati radionice, dovoditi ih u Hrvatsku da se upoznaju s ponudom, provjere kako to izgleda u hotelima s pet zvjezdica, udahnu naš aromatičan zrak. Prvu luksuznu B2B međunarodnu radionicu Adriatic Luxury agencija je s partnerima organizirala 2021. godine. Lani je ona održana u hotelu Dubrovnik Sun Gardens, a ove godine u hotelu Hilton Imperial Dubrovnik. “To košta, ali to je ulaganje u posao”, kaže vlasnica agencije koja je u rujnu bila domaćin posljednje takve radionice koja je ugostila 40 putničkih agenata.

Iako se premium segment turizma razvija u Hrvatskoj, Crna Gora bilježi pravi boom zbog otvaranja niza luksuznih hotela poput Amana i Chedija, a nadasve hotela One & Only koji, kako tvrdi Domazet Malobabić, celebritiji obožavaju. “Kad sam radila za JLH, imućni gosti dolazili su k nama i išli na jednodnevni izlete u Crnu Goru, a sada se događa obrnuto”, rekla je te dodala kako uz tu prednost što ima brendove luksuznih hotela, Crna Gora još nema uređenu infrastrukturu kao Hrvatska.

U svakom slučaju, poslovnu priliku u Crnoj Gori ne propušta. Tamo je prije sedam godina naša sugovornica otvorila tvrtku jer su poslovni partneri, nepovjerljivi prema kvaliteti usluge u toj zemlji, zahtijevali da ona putuje s cijenjenim klijentima i bude im na raspolaganju i tamo. To nije bilo izvedivo. Stoga je vrlo brzo okupila tim ljudi koji tamo rade na čelu s Ognjenom Sekulovićem kojeg je postavila za direktora agencije Adriatic Concierge Montenegro. Od tamo prate i razvoj luksuznog turizma u Srbiji, gdje je otvoren američki hotel s pet zvjezdica Viceroy na Kopaoniku, a u ožujku je u Beogradu na vodi planirano i otvorenje hotela St. Regis. “Počeli smo otvarati i to tržište i promovirati ga partnerima”, kaže Domazet Malobabić koja se raduje što ova regija ima sve više toga za ponuditi i onima s najprofinjenijim ukusima.