Fashion 50: Forbes bira najbolje digitalne modne kreatore

Rang liste Forbes 16. lis 2023. 11:15
featured image

16. lis 2023. 11:15

Forbes donosi popis talentiranih kreatora koji oblikuju globalne trendove u svijetu umjetnosti, mode i luksuza.

Tijekom posljednjih deset godina, ljubitelji mode u digitalnom svijetu prošli su put od viralnih senzacija, preko genija za društvene mreže do elegantnih moćnika. Danas su se modni kreatori prometnuli u globalne ambasadore za legendarne modne kuće, a pokreću i vlastite brendove vrijedne milijune dolara. Influenceri sjede u prvim redovima najvećih modnih revija, ali i u upravama najvećih svjetskih modnih brendova.

Milijuni vatrenih obožavatelja donijeli su im i milijune na bankovnim računima.

“Kreatori imaju sposobnost djelovati neposredno i povećati prodaju nekog proizvoda ili kolekcije,” kaže Jack Ryan, publicist modne marketinške agencije Modeworld. “Istovremeno inspiriraju sasvim novu publiku da se uključi i pokrene razgovor o nekom brendu.”

I brendovi su to primijetili. Procjenjuje se kako će ove godine kompanije uložiti oko 21 milijardu dolara u marketing putem influencera. Sedam godina ranije uložili su tek 1.6 milijarde dolara, pokazuju podaci tvrtke za istraživanje društvenih medija, Influencer Marketing Hub.

Kako bi prikazao veliku snagu najutjecajnijih influencera, Forbes je u partnerstvu s marketinškom agencijom Influential sastavio popis 50 najboljih kreatora, odajući tako počast kreatorima digitalnog sadržaja koji su ostavili svoj trag na ovom polju. S ukupno oko 1.1 milijardu pratitelja na TikToku, Instagramu, YouTubeu i ostalim platformama, ovi kreatori utječu na to kako se čitav svijet odijeva i kako kupuje.

Forbes Hrvatska donosi top deset kreatora s Forbesovog popisa:

1. Emma Chamberlain

Ukupan broj pratitelja: 28 milijuna
Prosjek angažmana na objavama: 6.25%
Ocjena poduzetništva: 4

Chamberlain je svoju karijeru počela videima svojih kulinarskih grešaka, a s vremenom je ostvarila nevjerojatne modne uspjehe. Pionirka YouTubea postala je veliko ime lifestylea i jedna od prvih influencerica koja je potpisala lukrativne ugovore s luksuznim markama, počevši od Louisa Vuittona. Rodom iz Kalifornije, Chamberlain je postala ambasadorica za Cartier, kao i najmlađe svjetsko lice Lancomea. Ove godine ostvarila je suradnju s Levi’som, Canonom i Aritzijom, a bila je i voditeljica na crvenom tepihu slavne Vogueove Met gale. Sa svojim podcastom “Anything Goes” (“Sve prolazi”) potpisala je u veljači ekskluzivan ugovor sa Spotifyjem, a njena kompanija za pića, Chamberlain Coffee, ima ugovore s lancima Walmart i Sprouts.

2. Nikkie de Jager

Ukupan broj pratitelja: 41 milijun
Prosjek angažmana na objavama: 2.80%
Ocjena poduzetništva: 4

Nizozemska kreatorica Nikkie de Jager-Drossaers pokrenula je svoj YouTube kanal za šminku 2008. godine, a danas ju prati više ljudi od ukupne populacije Nizozemske. Na njenom kanalu gostovale su svjetske zvijezde poput Idrisa Elbe, Lady Gage i Selene Gomez. De Jager je ove godine potpisala sponzorske ugovore s brendovima Anastasia Beverly Hills, Tommy Hilfiger i Hugo Boss, a usto je i izdala nove proizvode kroz vlastiti kozmetički brend Nimya. Učinila je mnogo za vidljivost transrodnih kreatora na ekranima kroz angažmane u žiriju u belgijskom natjecanju za pjesmu Eurovizije i vlastitom reality programu Nikkie’s Make-Up Mansion.

3. Chiara Ferragni

Ukupan broj pratitelja: 36 milijuna
Prosjek angažmana na objavama: 2.50%
Ocjena poduzetništva: 4

Ova talijanska kreatorica prešla je put od blogerice do članice uprave. Svoj modni blog “The Blonde Salad” pokrenula je 2009., a otada se uspela do najviših razina svijeta visoke mode. Članica je uprave luksuzne kompanije Tod’s Group, a ima i vlastiti brend. Vrijednost njezine tvrtke, Chiara Ferragni, nedavno je procijenjena na 75 milijuna eura, i to zahvaljujući trendy odjeći, kozmetici, šminci i naočalama.

4. Charli D’Amelio

Ukupan broj pratitelja: 213 milijuna
Prosjek angažmana na objavama: 0.70%
Ocjena poduzetništva: 4

D’Amelio je najpraćenija žena na TikToku, a zbog svoje ogromne popularnosti postala je sila u modnom svijetu. Njeni sponzorski ugovori uključuju gigante poput Prade, ali i Skimsa, linije koju je osnovala Kim Kardashian. D’Amelio ima tek 19 godina, a već je pokrenula i vlastite brendove. Prošle godine izdala je svoj parfem, Born Dreamer. Istovremeno, ona i njena sestra Dixie (koja se nalazi na 14 mjestu Forbesove liste) kreirale su u suradnji s Hollisterom liniju za odjeću Social Tourist koja prodaje traperice i majice obožavateljima iz Z generacije.

5. Madison Beer

Ukupan broj pratitelja: 62 milijuna
Prosjek angažmana na objavama: 3.20%
Ocjena poduzetništva: 3

Glazba, moda, memoari: Beer se kroz TikTok probila u mainstream. Ove godine objavila je svoj drugi album, “Silence Between Songs”, a mjesečno ju na Spotifyju sluša oko 15 milijuna ljudi. Ove godine je također objavila svoju knjigu “The Half of It” u kojoj opisuje svoju borbu s mentalnim zdravljem, prednosti i mane života na internetu i glazbene uspjehe. Kada je riječ o modi, Beer je potpisala ugovore s brendovima Forever 21, Adidas i Nars.

6. Zoe Sugg (Zoella)

Ukupan broj pratitelja: 14 milijuna
Prosjek angažmana na objavama: 3.20%
Ocjena poduzetništva: 3

Sugg, poznata pod online imenom Zoella, jedna je od pionirki u svijetu “YouTube beauty gurua”, a svoj kanal je pokrenula prije 16 godina, pratiteljima pokazujući svoju večernju beauty rutinu i tutoriale za frizure. Otada je ova influencerica iz Engleske objavila roman koji je srušio sve rekorde, kao i još četiri knjige, pokrenula je nekoliko linija u suradnji s drugim brendovima, osnovala kompaniju za parfeme i kozmetiku, a nedavno je najavila i vlastite aplikacije za uređivanje sadržaja na društvenim mrežama, Filmm i Template. Sugg je ove godine u suradnji s brendom Carrie Elizabeth u prodaju pustila i svoju liniju nakita, a također surađuje s Marks & Spencerom.

7. Bretman Rock

Ukupan broj pratitelja: 52 milijuna
Prosjek angažmana na objavama: 3.40%
Ocjena poduzetništva: 2

Bretman Rock Sacayanan Laforga proslavio se na platformi Vine 2014. godine svojim duhovitim videima, a stekao je i milijune pratitelja koji na YouTubeu uživaju u njegovim zarazno duhovitim tutorialima za šminkanje. Ovaj kreator s Havaja otada se vinuo na još veće visine i postao prvi gay muškarac na naslovnicama filipinskog izdanja Voguea i Playboya, a surađuje s brendovima kao što su Nike, Balmain, Valentino, Crocs, Amazon i Google. Rock je svoju prvu knjigu, “You’re That Bitch: And Other Lessons About Being Unapologetically Yourself”, izdao ove veljače.

8. Cindy Kimberly Rubira Adsuar (Cindy Kimberly)

Ukupan broj pratitelja: 9.50 milijuna
Prosjek angažmana na objavama: 4.60%
Ocjena poduzetništva: 3

Prošlo je osam godina otkad je Justin Bieber na svom Instagramu objavio fotografiju Cindy Kimberly. Cijeli svijet se počeo pitati tko je ona. Kimberly je vodila Instagram profil za Bieberove obožavatelje, a otvorila je i profil na platformi Tumblr gdje je i sama stekla vojsku fanova. Pojavila se na naslovnicama časopisa Sports Illustrated i Cosmopolitan, a sudjelovala je i u revijama za brendove Calvin Klein, Yeezy i Phillip Plein. Ova Španjolka ove godine je pokrenula i vlastitu modnu liniju, LOBA by Cindy Kimberly, a također je surađivala i s brendovima Slazenger Sport i kozmetičkim divom MAC.

9. Camila Coelho

Ukupan broj pratitelja: 12.50 milijuna
Prosjek angažmana na objavama: 1.50%
Ocjena poduzetništva: 4

Brazilka Camila Coelho je 2010. počela objavljivati kozmetičke tutoriale na YouTubeu, a otada je postala modna poduzetnica s vlastitim beauty i modnim linijama. Njen modni brand Camila Coelho Collection prodaje haljine, kupaće kostime i majice. Njena kozmetička tvrtka Elaluz nudi održive bronzere, kreme za samotamnjenje i balzame za usne.

10. Sofia Richie

Ukupan broj pratitelja: 14 milijuna
Prosjek angažmana na objavama: 5%
Ocjena poduzetništva: 2

Kći Lionela Richieja i sestra reality zvijezde Nicole Richie, Sofia Richie Grainge postala je slavna po svom stilu “tihog luksuza” i ležernim, ali chic modnim kombinacijama, pogotovo na vlastitom vjenčanju. Kreatorica svoj život dijeli s preko 14.3 milijuna obožavatelja, a potpisala je sponzorske ugovore s tvrtkama poput Hourglass Cosmetics, Jo Malone Fragrances i Googlea. Grainge je također ovog kolovoza osvanula na naslovnici časopisa Town & Country.

Popis Forbesovih 50 možete u cijelosti pregledati na ovom linku: Forbes Top Creators: Fashion 50

(Prevela: Nataša Belančić)