Američki fond smatra naš startup s virtualnim dućanima za iskustva idućim velikim disruptorom

Tech Nikolina Oršulić 21. ruj 2024. 15:40
featured image

21. ruj 2024. 15:40

Hrvatski startup Turneo osigurao je dva milijuna eura investicije od američkog fonda Bessemer Venture Partners. Suosnivač Turnea Fran Kauzlarić za FORBES Hrvatska ispričao je kako to mijenja putanju te mlade tvrtke

Turneo je ušao u novu razvojnu fazu zaključivši dva milijuna eura vrijednu investiciju predvođenu američkim fondom rizičnog kapitala Bessemer Venture Partners. Financijskom injekcijom hrvatski startup koji su prije dvije godine osnovali Fran Kauzlarić i Matija Marijan snažnije će se otvoriti inozemnom tržištu, nadograditi svoj proizvod te udvostručiti broj zaposlenih.

Posljednje dvije godine Turneo je osvajao tržište svojom platformom za iskustvene destinacijske aktivnosti. Nudeći smještajnim jedinicama da na svojim stranicama integriraju njihovo rješenje omogućio je da sve doživljaje koje nudi neka destinacija ponude na jednom mjestu. Turisti tako sami mogu unaprijed rezervirati izlete, organizirati potrebne transfere te se informirati o svim aktivnostima koje im određeno odredište pruža.

“Turisti danas planiraju i rezerviraju aktivnosti prije nego stignu na destinaciju, i zapravo biraju destinaciju prema ponudi aktivnosti koju vide”, objasnio je Kauzlarić koji je već za FORBES Hrvatska ispričao kako funkcioniraju njihovi virtualni dućani za ponudu iskustava koje nude upraviteljima apartmana, vila i hotelskih kuća.

Njihovo su rješenje već prigrlile brojne hotelske kuće poput Aminessa, Falkensteinera, Liburnije, Maistre, Jadrana, Hotela Crikvenica i Plave Lagune, čiji gosti pomoću Turneove tehnologije i digitalnih dućana bukiraju degustacije vina, brodske ture, letove balonom te aktivnosti unutar hotela kao što su razni spa i wellness programi.

“U posljednje smo se vrijeme fokusirali na boutique hotelske lance. Na početku smo radili s nezavisnim hotelima, voditeljima apartmana i vila. Lista hotelskih lanaca će se sada širiti i u inozemstvu. Ovih dana smo potpisali s prvim hotelskim lancem u Portugalu, Azoris Hotels na Azorima, a blizu smo potpisivanja ugovora i s jednim hotelskim lancem na Madeiri”, kaže mladi direktor prodaje koji je nekoć vodio odjel inovacija na u zračnoj luci u Bruxellesu.

Plovidba Mediteranom s pogledom na Afriku

Dokazujući product market fit svoje platforme za digitalizaciju destinacijskih iskustava bilo im je bitno zastupiti različite tipove smještaja i bili su “kompaktni” što se tiče geografske rasprostranjenosti. Tako da unatoč tome što imaju i klijenata po svijetu, većina ih je s hrvatskog tržišta. Međutim, u drugoj fazi njihove razvojne strategije koja je u startup svijetu poznata i kao go to market fit usmjerit će se na mediteranske destinacije poput Portugala, Španjolske, Francuske i Italije.

Turneo
Turneov tim sada broji osam zaposlenih, Foto: Turneo

“Vidimo veliki potencijal i na afričkom tržištu jer nije isto kada se planira putovanje u Pariz gdje turisti već i sami znaju što bi željeli vidjeti i u Zanzibar. Tamo je bitno da se u hotelu koji je turist odabrao i prema kojem ima povjerenje ponudi i mogućnost transfera od zračne luke do hotela te izleti i druga iskustva”, govori Kauzlarić.

Iduća na mapi osvajanja im je Azija s obzirom na visok stupanj digitalizacije potrošača koji sve rade na mobitelu. Uz te ciljane destinacije, pristižu im i upiti iz drugih dijelova svijeta, tako da će ekspanzija ići i u drugim, nepredviđenim smjerovima.

Zahvaljujući investiciji Bessemera u kojoj je sudjelovao i rumunjski Underline Ventures financije im neće stajati na putu u ostvarenju tih ciljeva. Dapače, Kauzlarić kaže kako imaju plan što će s tim novcem u idućih 20 do 30 mjeseci.

Startup sa sjedištem u Londonu, u pre-seed rundi osigurao je investiciju od 800 tisuća eura. U njih su uložila tri fonda rizičnog kapitala – londonski Ascension Ventures, rumunjski Underline Ventures te slovenski Silicon Gardens te nekoliko anđeoskih ulagača.

Dio novca iskoristit će za proširenje tima. Trenutno imaju osam zaposlenih, a u iduće dvije godine žele tu brojku udvostručiti.

“Od prošlog do ovog ljeta volumen bukinga nam se usedmerostručio, a zaposlili smo samo jednu osobu. Pozitivno je što i kad bi se udeseterostručio ne moramo deseterostruko zaposliti. No, definitivno kanimo proširiti development i prodajni tim, bit će nam potreban i dizajner”, nabraja suosnivač Turnea. Također, ulagat će i u daljnji razvoj svoje AI platforme za još veću personalizaciju destinacijskih aktivnosti kroz hotele.

Sljedeći veliki disruptor

Uz sve te ciljeve, već su zadovoljni onime što su ostvarili, a investiciju Bessemera također smatraju postignućem. Ipak je to fond koji u svom portfelju ima tvrtke kao što su Pinterest, Shopify, Twilio, Yelp, LinkedIn, DocuSign te upravlja s više od 18 milijardi dolara imovine.

Budući da im je ideja startupa bila da naprave “Shopify za iskustva”, osobito su ponosni što je investiciju vodio Alex Ferrara. Taj je partner Bessemer Venture Partnersa, naime, vodio i seriju A ulaganja u Shopify 2010. godine.

Partner Bessemer Venture Partnersa Alex Ferrara vodio je seriju A ulaganja u Shopify 2010. godine, Foto: Bessemer Venture Partners

Iz Bessemera su u priopćenju povodom objave vijesti o investiciji naglasili kako Turneo vide kao “sljedećeg velikog disruptora u prostoru turističke tehnologije te vodećeg vertikalnog softvera u iskustvenim putovanjima”.

“Povijesno gledano, sobe su bile glavni izvor prihoda za hotele. Međutim, preferencije putnika dramatično su se promijenile posljednjih godina, i samo prodaja soba više nije dovoljna”, rekao je Aditya Nidmarti, investitor iz Bessemer Venture Partnersa i novi član upravnog odbora Turnea.

Posljednjih godina došlo je do značajnog rasta na tržištu tura i aktivnosti, te se predviđa da će tržište doseći 463 milijarde dolara do 2030. godine. Turneo predviđa da će kroz hotele od toga proći 172 milijarde dolara.

Boljim recenzijama do većih prihoda

Kauzlarić ističe kako su gosti koji su ovoga ljeta bukirali iskustva koristeći njihovu platformu ostavili osam posto bolje recenzije hotela na Googleu.

“Lijepo je da su gosti zadovoljni, ali ne radi se samo o tome. Sveučilište Cornell radilo je istraživanje kako samo jedan posto poboljšanja recenzija hotela vodi do 1,4 posto većih prihoda po sobi (RevPAR). Sukladno tome, zamislite što osam posto bolje recenzije znače za hotel i njegove prihode”, kaže startupovac.

Dodaje kako su pozitivne posljedice uporabe njihove tehnologije i šire.

“Možemo pomoći da se produži turistička sezona jer ljudi putuju da bi nešto iskusili. Recimo u Istri se sada ide na berbu grožđa, uskoro će berba maslina. Nije dovoljno samo imati ponudu, treba je moći i lijepo predstaviti, omogućiti gostima da je bukiraju i da mogu o tome dati povratne informacije. U svemu tome hotelijerima pomaže naša digitalna platforma”, konstatira Kauzlarić.