Cruise će ponovno lansirati robotaksije, ovaj put “u suradnji s gradovima, a ne samovoljno”
U emailu zaposlenicima, novi predsjednik i izvršni tehnički direktor Cruisea predstavio je novi put za tu tvrtku za robotaksije nakon ranijeg katastrofalnog pokušaja uvođenja robotaksija u nekim američkim gradovima
Novi predsjednik i izvršni tehnički direktor u emailu je ublažio ton i sugerirao kako tvrtka planira smanjiti dosad agresivnu strategiju uvođenja robotaksija zbog koje su kalifornijski regulatori vozilima oduzeli dozvolu.
“Još uvijek smo fokusirani na komercijaliziranje samovozeće usluge L4 i ponovno lansiranje u jednom gradu za početak,” napisao je 1. prosinca Mo Elshenawy. “Naš prioritet će od prvog dana biti lansiranje usluge u suradnji s gradovima.”
Naglasio je kako će se Cruise pokušati vratiti, no priznao da će ovaj put njihov pristup biti nešto skrušeniji. “Naša trenutna situacija još uvijek je za sve vrlo izazovna,” napisao je.
Glasnogovornik tvrtke Erik Moser priznao je kako je poruka koju je Forbes dobio autentična, no uglavnom nije komentirao njen sadržaj.
“GM još uvijek podržava nezavisne provjere sigurnosti i sam Cruise dok se tvrtka okreće fokusu ka povjerenju, odgovornosti i transparentnosti,” napisala je Faryl Ury, glasnogovornica General Motorsa, u email izjavi.
Egzistencijalna kriza
Tvrtka se već neko vrijeme suočava s ozbiljnom krizom. U listopadu ove godine automobil Cruisea u San Franciscu je vukao ženu preko šest metara nakon što ju je udario drugi automobil. Otada su kalifornijski regulatori povukli dozvole a tvrtka je dobrovoljno povukla ostatak vozila. Prošlog tjedna, jedan kalifornijski sudac presudio je da je Cruise “obmanuo” kalifornijske dužnosnike i naredio predstavnicima tvrtke da se formalno očituju.
U novom emailu ne navodi se točno kako, kada ili gdje će doći do novog lansiranja, no optimistično se zaključuje kako “nas ova strategija priprema da isporučimo najbolju moguću tehnologiju autonomnih vozila i otvara buduće komercijalne prilike za našu tehnologiju.”
Posljednjih godina je General Motors na Cruise potrošio nekoliko milijardi dolara, no ogranak je kroz prihode povratio tek maleni dio tog iznosa.
Elshenawy u poruci od petka priznaje da je na stolu još uvijek mnogo nepoznanica.
“Kriteriji za samovozeća vozila znatno su porasli i ta usluga mora obuhvatiti čitavo iskustvo, a ne fokusirati se samo na sigurnost performansi,” nastavio je. “Radna skupina stručnjaka naporno radi kako bi definirali što je potrebno za ponovno lansiranje, uključujući i analizu onoga s čime moramo nastaviti, a s čime bismo trebali prestati. To će biti temeljeno na nezavisnim analizama koje trenutno traju, a uskoro ćemo o tome podijeliti dodatne detalje.”
Odmjereniji pristup predsjednika tvrtke u kontrastu je s onim sada bivšeg izvršnog direktora i suosnivača tvrtke Kylea Vogta, koji je prije tek nekoliko mjeseci predstavio ambiciozan plan “nastavka desetorostrukog rasta svake godine u bližoj budućnosti.”
Ranije su se gradski dužnosnici u sjedištu Cruisea, San Franciscu, žalili da kompanija posluje arogantno i očekuje da će lokalne agencije pred njom pokleknuti.
“Vidjeli smo stvari koje nam djeluju kao ozbiljan znak za uzbunu,” kaže za Forbes Julia Friedlander, viša menadžerica za politiku autonomnih vozila. “Ovo nije gotova tehnologija.”
Ranije ove godine, Friedlander je objasnila nekoliko strahova o načinu na koji autonomna vozila općenito funkcioniraju u kontaktu ne samo s javnošću, već i s autobusima, vlakovima i hitnim službama.
Vatrogasci San Francisca i sami su ponovili takve strahove.
“Od njih smo dobili rečenicu: ‘Evo kako biste trebali pristupati našim vozilima.’ Nevjerojatna oholost,” rekla je direktorica vatrogasne službe grada Jeanine Nicholson ranije za Forbes. “Hajdemo na sekundu to okrenuti. Idemo razgovarati o tome kako biste vi trebali pristupati našim vozilima.”
Elshenawy je također priznao da će u kompaniji doći do otpuštanja. Isto je interno najavio i Vogt, no bez dodatnih objašnjenja.
“Moramo poraditi na našoj kulturi,” nastavio je. “Moramo ponovno izgraditi i podići naš fokus na psihološku sigurnost i sudjelovanje djelatnika. Općenito ćemo jasnije odrediti prioritete što će nam pomoći u poboljšanju ključnih sektora poput planiranja, odlučivanja i balansa između privatnog i poslovnog života.”
Upitan da objasni frazu “psihološka sigurnost”, glasnogovornik Cruisea Moser rekao je kako se radi o “principu prema kojemu zaposlenici slobodno mogu komunicirati zabrinutosti bez straha od negativnih posljedica.”
Autor originalnog članka: Cyrus Farivar, Forbes
Link: Cruise Will Re-Launch Robotaxis ‘With Communities, Not At Them’
(Prevela: Nataša Belančić)