Kako je podcast Tribina koji su pokrenuli zaljubljenici u sport postao pravi poslovni projekt
Forbes Magazin je u novoj emisiji razgovarao s osnivačima podcasta Tribina, jednog od vodećih u domeni sporta, Josipom Paušićem i Mihovilom Topićem, zaljubljenicima u u sport koji su zajedno s Josipom Kordom od hobija uspjeli izgraditi ozbiljan poslovni poduhvat
Posljednjih godina podcasti su postali nezaobilazni medij za sve one koji žele dublje razumjeti društvene, političke, kulturne, ali i sportske teme. Kada pričamo o sportskom dijelu tu se kao jedan od vodećih nametnuo podcast Tribina, koji je počeo kao hobi, a upornim je radom postao poslovni projekt.
“Tribina je počela kavom, mi smo imali redovitu kavu četvrtkom koju smo zbog raznih poslova prenijeli ispred kamere. “, kaže o počecima projekta u razgovoru s urednicom Forbes Magazina, Mihovil Topić.
A kako se od ugodnog razgovora i druženja došlo do ozbiljne zarade?
Tri modela financiranja podcasta
“Kada govorimo o financiranju, prva je youtube monetizacija, youtube dijeli zaradu od reklama koje prikazuju, mi dobijemo 40 posto od prikazanih reklama. Imamo i mjesečnu pretplatu, simboličnih 4 eura mjesečno i trenutno to koristi 680 ljudi. Treći vid su naravno sponzorstva, kako rastemo tako naravno raste i interes sponzora. “, objašnjava Josip Paušić.
Josip Korda, Mihovil Topić i Josip Paušić prepoznali su potrebu za stvaranjem prostora za kvalitetnu raspravu i analizu. Ne zadovoljavaju se, kažu, površnim pristupima temama, a ni gostima, a na pitanje jesu li neki gosti ipak posebniji od drugih, spremni su otkriti one s kojima je bio poseban gušt sjesti na razgovor.
“Meni je osobno najdraži gost bio Ivica Kostelić. Nisam tip koji ima tremu, ali ovo je ipak bila druga priča. Bio sam kao maleno dijete, a najmanje smo pričali o skijanju, najviše o filozofiji sporta.”, kaže Mihovil Topić.
Poseban pristup sugovornicima
Josip Paušić izdvaja legendarnog golmana Stipu Pletikosu – jer je on jedino gostovao u njihovom podcastu. “Naši gosti u startu znaju što mogu očekivati od nas. Mi se ne bavimo senzacionalizmom, tu je ozbiljan razgovor i na to smo jako ponosni.”, kaže Paušić.
Svu pripremu, snimanje, montiranje i naravno sadržaj, rade sami. Postupno su širili svoja znanja, a detalji su, kažu, najbitniji.
“Mi želimo biti netko koga ljudi poštuju, došli smo u poziciju da vodimo računa o tome da sve bude na većem nivou. Znamo da možda 95 posto publike ne primjećuje neke detalje, ali nama su bitni i oni koji su u tih ostalih 5 posto koji će reći – ovo je dobro.“, naglašava Paušić.
Osnovali su tvrtku i planiraju proširiti prostor koji bi im omogućio dva vida podcasta, jedan opušteniji i jedan za ozbiljne analize. Uskoro im se pridružuje jedan poznati sportski novinar, ali koji, još uvijek ne otkrivaju.
Razgovor o nastanku podcasta Tribina i daljnjim planovima koji je emitiran u emisiji Forbes Magazin možete pogledati ovdje: