Hrvati na Crni petak potrošili oko 123 milijuna eura u trgovinama, pokazuju podaci Porezne
Crni petak dan je velikih popusta (barem bi trebao biti) kad trgovine diljem svijeta bilježe najveću prodaju. U Hrvatskoj se ove godine bilježi rast potrošnje od 7,2 posto u odnosu na 2023. godinu, prema podacima o fiskaliziranim računima 29. studenoga
Popust od 20 posto na cijeli asortiman, odabrani predmeti jeftiniji za 70 posto, ponegdje akcija 2 plus 1. Iako popusti u Hrvatskoj nerijetko nisu ni blizu onima kakve ima SAD na Crni petak, masovni konzumerizam ne zaobilazi ni Lijepu našu. Jeftinija bijela tehnika, odjeća, školske torbe, laptopi, cipele, sve to ‘vrišti’ iz izloga i s društvenih mreža, a u vrijeme inflacije, svaki cent je bitan pa se neke stvari kupuju isključivo na Crni petak.
Kod nas ta tradicija ne traje koliko i u SAD-u, ali to ne znači da se nije ‘primila’, potrošnja na taj dan osjetno raste.
”Potrošnja u Hrvatskoj bila je na razini naših procjena rasta te je na sam dan Crnog petka ostvarena vrijednost od 136.843.103 eura, što je rast od 7,49 posto u odnosu na Crni petak 24. studenog 2023. godine kada je ostvareno 127.296.066 eura za praćenu djelatnost trgovine na malo (trgovina na malo osim trgovine motornim vozilima, trgovina na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima te trgovinom na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama hranom, pićem i duhanskim proizvodima)”, kažu iz Hrvatske gospodarske komore za Forbes Hrvatska.
Prema podacima Porezne uprave, situacija je nešto drugačija. U trgovinama, Hrvati su ‘ostavili’ 122.623.280 eura na oko pet i pol milijuna fiskaliziranih računa. Usporedbe radi, prema podacima Porezne uprave, na prošlogodišnji Crni petak, Hrvati su u trgovinama potrošili 113.877.561 eura na oko 5 milijuna i 400 tisuća fiskaliziranih računa. Dakle, Hrvati su ove godine na Crni petak u trgovinama potrošili 7,2 posto više.
Ove godine se više i jelo i pilo, pa je tu potrošnja bila 11.918.782 eura. Na ostale usluge potrošeno je 19.848.416 eura.