Janaf i Mol nakon višemjesečnih teških pregovora sklopili ugovor o transportu nafte
Ugovoren transport 2,2 milijuna tona nafte po načelu „puno za prazno“ do kraja prosinca ove godine, te skladištenje nafte na terminalima Omišalj i Sisak. Iz Janafa su poručili da će “pružiti kvalitetnu uslugu koja u potpunosti jamči sigurnu i neometanu opskrbu rafinerija i tržišta u Mađarskoj i Slovačkoj“
Nakon duljih pregovora, Janaf i Mol su sklopili ugovor o transportu nafte do kraja ove godine, kako je u četvrtak priopćeno iz hrvatske kompanije.
Radi se o transportu 2,2 milijuna tona nafte po načelu „puno za prazno“. Sklopljen je i ugovor o skladištenju 79.385 kubičnih metara nafte na Terminalu Omišalj i 70.000 kubičnih metara na Terminalu Sisak po načelu „puno za prazno“ za isto razdoblje.
Za Mol Grupu su ugovore potpisali Mol Hungarian Oil and Gas, Moltrade Mineralimpex Trading i Slovnaft.
Janaf će tim ugovorima, kako je u priopćenju istaknuo član Uprave Vladislav Veselica, „pružiti kvalitetnu uslugu koja u potpunosti jamči sigurnu i neometanu opskrbu rafinerija i tržišta u Mađarskoj i Slovačkoj“. Stjepan Adanić, predsjednik Uprave Janafa, je pak u istom priopćenju Mol nazvao jednim od ključnih partnera, a taj „nastavak partnerstva“ smatra da potvrđuje kako je Janaf „opravdano preuzeo ulogu strateškog čimbenika energetske sigurnosti šire regije“.
Podsjetimo, stari ugovor Janafa i Mola je istekao u prosincu prošle godine, a u siječnju su iz mađarske kompanije stizale optužbe na račun Janafa zbog tražene cijene za transport nafte te se isticalo da su one višestruko više od europskih referentnih cijena.
Koja je cijena u pregovorima na koncu postignuta, nije objavljeno.
Naftni konzultant Jasminko Umićević je za Forbes Hrvatska početkom godine tumačio da uopće ne postoji “europska referentna cijena”, na što se referira Mol, nego da cijene transporta nafte ovise o situaciji i uvjetima na tržištu i dugoročnosti ugovora, a svi europski naftovodi nisu tu u istoj poziciji.
Iz Janafa su nam tada odgovorili da se njihova cijena transporta nafte utvrđuje kao “jedinstvena cijena koja uključuje transport nafte, iskrcaj/pretovar nafte u tankerskoj luci Omišalj, tehnološko skladištenje i manipulaciju nafte na terminalima, dok pojedini konkurenti ne pružaju lučke usluge”. Također, poručili su da cijena izravno ovisi i o količinama transportirane nafte jer tarifa pada uz veće količine transporta nafte i obrnuto.