Mnogi proizvođači automobila imaju probleme, ali oni ne: Ferrariju raste profit – i očekivanja
Izgleda da ni najvećim svjetskim proizvođačima automobila više nije lako: bore se sa štrajkovima, skupim komplikacijama koje donosi revolucija električnih automobila, slabljenjem gospodarstva, inflacijom – ili možda svime navedenim.
Ipak, Ferrari juri naprijed i neumorno zarađuje novac.
Institucija za istraživanje ulaganja Evercore ISI uvrstila je talijanskog proizvođača luksuznih sportskih automobila u svoja izvješća nakon što je tvrtka prijavila porast EBITDA-e (zarada prije kamata, poreza i amortizacije) u trećem kvartalu od 37 posto, odnosno 595 milijuna eura, u usporedbi s istim periodom prošle godine. Ferrari je također povisio svoje prognoze EBITDA-e za ovu godinu na najmanje 2.25 milijardi eura od prethodnih, ionako povećanih prognoza od između 2.19 i 2.22 milijarde eura.
Iz tvrtke za istraživanje ulaganja Jefferies kažu kako zbog porasta u trećem kvartalu čak i poboljšane prognoze djeluju konzervativno.
Prodaja u tom periodu porasla je za 9 posto na 3.459 prodanih automobila. Najprodavaniji u trećem kvartalu bili su hibrid 296 i SF90, a počela je i proizvodnja modela 812 Competizione A, kao i Purosanguea s četverim vratima i četiri sjedala, za cijenu od 400.000 eura.
“Ferrari je brend vrhunskog luksuza koji se ponosi visokom vrijednošću zbog svoje rijetkosti. Ima globalne izvore rasta i strastvene klijente koji automobile kupuju prije nego su uopće proizvedeni, a pri vrhu su u sektoru proizvodnje luksuznih automobila zbog jedinstvenih proizvoda i brenda,” stoji u izvješću istraživanja Evercore ISI-ja u kojemu se navodi da je ciljana cijena za dionice Ferrarija 375 dolara.
Trenutna vrijednost dionica Ferrarija iznosi nešto ispod 340 dolara, odnosno 318 eura. Početkom godine iznosila je manje od 200 eura.
Tvrtka za istraživanja Bernstein Research naglašava kako je sva proizvodnja Ferrarija rasprodana do 2026. godine, pitajući se je li to održivo.
“S još snažnijom 2024. nego što se očekivalo, vjerujemo da ovaj konj još ima snage,” napisao je u izvješću Daniel Roeska, analitičar iz Bernstein Researcha.
Hoće li Ferrari pojačati proizvodnju kako bi iskoristio ove ogromne liste čekanja i jednostavno zaraditi još novca, no istovremeno u opasnost dovesti preostalu vrijednost? Roeska vjeruje da neće.
“Oni optimistični mogli bi tvrditi da Ferrari može povećati obujam kako bi ubrzao rast ili iskoristio narudžbe i nestrpljivost nekih klijenata ulaskom u aktivniju cjenovnu diskriminaciju u stilu Porschea. Ferrari u nekoliko navrata naglašava da to neće učiniti. Moguće da rizici po pitanju preostale vrijednosti i potencijalna šteta u odnosima s klijentima nije vrijedna veće zarade,” kaže Roeska.
“Ferrari je također iznimno šutljiv po pitanju predstavljanja budućih modela i portfelja proizvoda. Tržište hibrida vrlo je snažno i treba ponovno promisliti o načinu na koji će Ferrari odrediti cijenu ili pozicionirati svoje različite proizvode, na primjer kreirajući sportske automobile s čistim motorima na unutarnje izgaranje poput modela 296 Challenge,” dodaje. “Mi svoje prognoze po modelima značajno izmjenjujemo, što dovodi do poraste od 3-5 posto u našim pretpostavkama prosječnih prodajnih cijena.”
Iz Ferrarija kažu kako je u trećem kvartalu prodaja hibrida po prvi put premašila prodaju tradicionalnih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem: prodaja hibrida činila je 51 posto ukupne prodaje, što je porast u odnosu na prethodni kvartal kada je činila 43 posto i isti kvartal 2022. godine, kada je prodaja hibrida činila 19 posto ukupne prodaje.
Izvršni direktor Benedetto Vigna kaže kako je Ferrari na putu da svoje prvo električno vozilo predstavi u prvom kvartalu 2025. godine. Istovremeno, Ferrari gradi novu tvornicu u Maranellu, u kojoj će se proizvoditi hibridi i električni superautomobili. Tvornica bi trebala biti završena sljedećeg lipnja.
Prethodno najavljeni sektor Special Cars imat će bolju prodaju i prosječne prodajne cijene od očekivanih, što uključuje model SF90 XX Stradale s prodajom 799 modela s prosječnom prodajnom cijenom od 770.000 eura, kao i 599 SF90XX Spidere s prosječnom prodajnom cijenom od 850.000 eura. Evercore ISI procjenjuje kako taj sektor Ferrarija raste dvostruko brže od ukupnih prihoda tvrtke, a ne očekuje se da će usporiti.
Najjeftiniji Ferrarijev model je Roma Spider, čija je cijena “samo” 247.000 dolara bez PDV-a.
Kako je navodno rekao legendarni bankar J.P. Morgan, “Ako za cijenu nečeg morate pitati, ne možete si to priuštiti.”
Autor originalnog članka: Neil Winton, suradnik Forbesa
Link: Ferrari Reports Improved Profits, Expects Even More
(Prevela: Nataša Belančić)