Kakav je osjećaj voziti Lamborghini Gallardo LP560-4 iz 2009., omiljenu jurilicu rock zvijeda?
Slava je dostupna svima koji ju dovoljno žele i imaju dovoljno novca, zaključio je suradnik Forbesa Josh Max tijekom testiranja moćnog Gallarda na njujorškom Times Squareu.
“Preplavila me prava eksplozija pozornosti turista, ljudi su vikali, slikali mobitelima. Blicevi su se odbijali od stakla kao bube,” piše.
I zašto ne?, pita se. Ako pratite svijet luksuznih automobila, morate znati da je ovo jedan od najekskluzivnijih vozila na svijetu, odabrana jurilica za rock-zvijezde, prinčeve, košarkaške legende i naftne tajkune.
Čak i ako ne obraćate pozornost na superautomobile, teško je ostati hladan pri pogledu na oblikovane strane Gallarda, prozirni poklopac motora i generalnu atmosferu koju emanira: onu sirove brzine i stila. “Isto tako možete osedlati burmanskog tigra i projahati po Mahnattanu,” kaže Max. “Ovaj superautomobil ne vozite, nosite ga na sebi kao po mjeri krojeno, bijesno odijelo.”
Ipak, dodaje, testiranje nije započelo elegantno. Nakon polovičnog slušanja (ok, priznaje Max, nikakvog slušanja) monologa zaposlenika Lamborghinija o komponentama automobila, suradnik je ušao i pokušao na brzinu pohvatati osnove: paljenje, pedale, gas.
Upalio je automobil, prebacio u prvu brzinu i krenuo, polako, u sumrak, dok su “tipovi iz kvarta uzdisali od šoka i upirali prstom.”
Odmah je bilo jasno da će biti potrebna svjetla, budući da je sunce zalazilo, pa je suradnik instinktivno posegnuo za ručicom lijevo od volana, ali nije uspio upaliti svjetla.
Zaustavio se kako bi bolje proučio kako se pale svjetla, na što se pored njega zaustavio izudarani kombi s mladićima koji su mu počeli vikati pitanja.
“Lamborghini, je’l?”
“Hej, koliko si ga platio?”
“Koliko konjskih snaga?”
“Hej, koliko je brz?”
“Iz iskustva sam znao da nema koristi od spuštanja prozora da im kažem, ‘žao mi je, dečki, pokušavam pronaći kako se pale svjetla i ne mogu vam odgovarati na pitanja'”, piše Max. Odvezao se u nadi da u mraku neće uništiti automobil od 255,690 dolara u baš prvih pet minuta vožnje.
Napokon je pronašao svjetla i krenuo na pravi test.
Zaposlenici Lamborghinija unijeli su mnogo napredaka u model iz 2009. godine, nadodavši nekoliko konjskih snaga na sada ukupnih 552, olakšavši ga za 20 kilograma i ubrzavši promjene brzine. Stražnji dio i svjetla su nešto mekša, a stražnji ovjes prilagođen je za lakše skretanje.
Ovaj automobil postiže brzinu od 96 kilometara na sat u samo tri sekunde na trkaćoj stazi, iako se to ne preporuča u gradu. Kočnice su ukočene i pri niskim brzinama izazivaju trzanje, ali zaustavit će automobil u djeliću sekunde, a to je ono što se računa.
Postoje tri načina transmisije koje možete odabrati putem gumba na središnjoj konzoli: A za automatski, S za sportski i Corsa kada želite spaliti gume. Izvana je automobil još spektakularniji nego iznutra i, ako se vozi javnim ulicama, on savršeno najavljuje da dolazite.
Motor je vidljiv kroz stražnje staklo, što još nadodaje veličanstvenosti, a prtljažnika nema, osim malene kutije u koju vam može stati otprilike litra mlijeka i četkica za zube. Audio sustav je u redu, ali glazbu možete zaboraviti: koncentrirajte se na predenje i riku Gallarda.
Suradnik tijekom testiranja nije dosegao maksimalnih 322 kilometra na sat, već je samo uživao u mehanici, osjećaju i rici motora, što je, kako kaže, bilo dovoljno.
“Nakon što smo ga testirali na sve moguće načine, rekao sam si da ću se u ponedjeljak vratiti na posao i pustiti da u podne pokupe automobil bez borbe,” piše Max. “Ali idući dan u devet ujutro sam u njemu jurio preko mosta i natrag, samo kako bih kupio par namirnica, prije nego istekne rok posudbe.”
“Jer najbolje vrijeme za vožnju Gallardom nije kada ste si zamislili dan za zabavu bez obveza. Najbolje vrijeme je kada biste trebali biti u uredu,” zaključuje.
Autor originalnog članka: Josh Max, suradnik Forbesa
Link: Test-Driving The 2009 Lamborghini Gallardo LP560-4
(Prevela: Nataša Belančić)