Službeno predstavljena Orka Grupa, novi igrač na tržištu hrane i pića: Očekuje se daljni rast brendova
U utorak je i službeno predstavljena Orka Grupa na čelu s Markom Burazinom. Tom su grupacijom udružene gastro i eno tvrtke Bosnić, Fisherija, Slavonica i LU-MA Ekskluziv kako bi zajedničkim nastupom na tržištu osnažili poziciju u sektoru hrane i pića
Bosnić, Fisherija, Slavonica i LU-MA Ekskluziv koji su javnosti poznati po brendovima Fisherija, the meat, Mesoprerada i Wine&Friends u utorak su službeno objavili kako će poslovati pod zajedničkim imenom Orka Grupa.
Na predstavljanju održanom u vinoteci i wine baru Wine&Friends na zagrebačkim Vrbanima predsjednik Uprave Orka Grupe Marko Burazin istaknuo je kako grupa zapošljava više od 200 ljudi s godišnjim prihodom od oko 40 milijuna eura.
Očekuje se daljnji rast, a tome bi, kako je kazao, trebala pridonijeti sinergija koja će “omogućiti daljnji snažniji rast brendova, smanjenje troškova poslovanja i iskorak na nova tržišta”.
O tom ambicioznom pothvatu i planovima za Forbes Hrvatska u prosincu su govorili Marko Burazin, suosnivač Fisherije Branimir Brzić i osnivača lanca boutique mesnica the meat Denis Matijević. Tom su prilikom otkrili i kako bi se krug zastupljenih tvrtki u Grupi mogao ubrzo širiti.
Grupa ostvaruje 70 posto prihoda kroz veleprodaju, a 30 posto kroz više od dvadeset vlastitih maloprodajnih lokacija, izvijestio je u utorak Ivan Bosnić, član Uprave Orka grupe koji stoji i iza distribucijske tvrtke Bosnić. Ambicija te grupe, čiji asortiman uključuje meso, ribu, vina i mliječne proizvode, je i predvoditi tržišnu transformaciju.
U njihov su pothvat uključene i inovacije poput otvaranja zajedničke trgovine Fisherije i the meata u Virovitici, a otvorit će i distribucijski centar nedaleko od Splita kako bi bili dostupniji dalmatinskom tržištu.
Riječ je o ozbiljnim investicijama jer svaki je maloprodajni objekt, kako doznajemo, ulaganje od oko 150 tisuća eura. Lani su ulaganja dosegla milijunske iznose s obzirom na to da su otvorili pet mesnica te prodavaonica ribe i popularnih sushi setova. Uz nove trgovine, za ovu godinu planiraju se i akvizicije, ali i ulaganja u proširenje proizvodnih kapaciteta.
„Nije nam fokus samo na turističkoj sezoni, ali ulazimo u taj segment poslovanja zato što to tržište ima potrebe za proizvodima koje nudimo. Tržištu nudimo robe u gornjem kvalitativnom razredu, ali, naravno, cijena mora pratiti kvalitetu, dugoročno možemo opstati samo ako tržištu nudimo vrijednost za novac“, naglasio je Burazin u razgovoru za Forbes Hrvatska.
Tom je prilikom otkrio i planove Grupe: „Srednjoročno planiramo kroz maloprodaje i HoReCa kanal pokriti cijelu Hrvatsku, ali i proširiti se izvan njezinih granica. Dio mesnog asortimana već izvozimo. U prvom redu, taj iskorak odnosio bi se na tržište regije – Sloveniju, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, a možda i Austriju. Imali smo već i upite za franšiznim modelom, o tome razmišljamo i često razgovaramo, ali trenutno imamo prioritet konsolidirati poslovanje.“
Tvrtke su se dosad već dobro rasporedile po Hrvatskoj. Fisherija je sa svojih osam trgovina prisutna u Zagrebu, mesnice The Meata također su koncentrirane u Zagrebu, no Slavonica svoje proizvode plasira po istoku Hrvatske, prisutna je u Osijeku, Našicama, Orahovici, Donjem Miholjcu, Slatini, Virovitici i Koprivnici.
U utorak je predstavljen i ambasador Grupe, chef Deni Srdoč s dvije Michelinove zvjezdice u dva restorana, koji je za ovu prigodu pripremio četiri slijeda jela koristeći asortiman hrane ORKA Grupe, a posluživala su se vina strateških partnera Grupe.