Rat prugica: Dizajner iz New Yorka ustao protiv Adidasova monopola, čeka se presuda
Div sportske odjeće Adidas i modna kuća Thom Browne nastavljaju pravnu bitku. Visoki sud u Londonu održao je posljednje saslušanje u globalnom sporu oko prava na korištenje prugica, završetak procesa idući tjedan
Adidas pokušava uspostaviti monopol na korištenje prugica na odjeći, tvrdi njujorški dizajner Thom Browne koji je protiv njemačkog proizvođača sportske odjeće u Londonu podigao tužbu 2021. godine. Posljednje je saslušanje na Visokom sudu u Londonu prije odluke tko je u pravu održano u srijedu, a završetak tog suđenja očekuje se sljedeći tjedan, piše Reuters.
Takav pristup proizvođača sportske odjeće zadire u kreativne slobode, smatra dizajner koji je protiv Adidasa osim ove tužbe u Londonu vodi i parnice s tom tvrtkom u Nizozemskoj, a prijavio je slučaj i Uredu Europske unije za intelektualno vlasništvo.
Adidas je prije tri godine reagirao protutužbom optužujući Brownea da prodaje odjeću za slobodno vrijeme i sport s četiri pruge nalik njihovom logotipu čime iskorištava ugled i imidž njihovog sportskog brenda.
Sukob Adidasa i Brownea seže u 2007. godinu kada je dizajner pristao umjesto tri pruge na svojoj odjeći koristiti četiri pruge na svojoj odjeći. Tada je sve bilo riješeno jer je dizajner na tržište stavljao high-end odjeću.
U podnescima sudskog procesa koji se vodi u Londonu Adidasova odvjetnica Charlotte May izjavila je kako je lansiranje asortimana sportske odjeće Thoma Brownea 2020. godine bila prekretnica jer je time dirnuo u “srž Adidasovog poslovanja”.
Istaknula je kako je dokaz tome dizajnerova suradnja s NBA zvijezdom LeBronom Jamesom i partnerstvo sa španjolskom nogometnom momčadi Barcelonom u trenutku kada je u klubu bio Lionel Messi kojeg je Adidas sponzorirao. To je, navela je, dokaz da “Thom Browne namjerava nastaviti sa zadiranjem u sportsku odjeću i sportski marketing”.
Odvjetnik Thoma Brownea Philip Roberts buni se u podnescima da Adidasov monopol na prugice prijeti osnovnoj slobodi modnih dizajnera.
Dvije su se tvrtke već sučelile u Sjedinjenim Državama, gdje je porota prošle godine odbacila Adidasovu tužbu, a odluka je potvrđena u žalbenom postupku u svibnju.
Adidasov logotip s tri pruge potječe iz 1952. godine, kada je njegov osnivač Adi Dassler kupio robnu marku od finske sportske tvrtke Karhu za dvije boce viskija. Sada je to motiv koji brend koristi na svemu, od tenisica do trenirki. |
Rezultati bolji od očekivanih
U međuvremenu, Adidas je objavio financijsko izvješće za drugo tromjesečje ove godine u kojem su ostvarili bolje rezultate no što su očekivali.
Preliminarna operativna dobit njemačke tvrtke skočila je na 346 milijuna eura, prošle je godine u tom razdoblju iznosila 176 milijuna eura. Tome je s oko 50 milijuna eura doprinijela i prodaje preostalog inventara Yeezyja koji je nastao u partnerstvu s reperom Kanye Westom.
U drugom su kvartalu prihodi tvrtke porasli 9 posto, na 5,822 milijarde eura na godišnjoj razini. Valutno neutralni prihod rastao je 11 posto, ako se za obje godine isključe prihodi od Yeezyja, taj je prihod porastao za 16 posto.
U izvještaju se navodi kako tvrtka i dalje očekuje kako će nepovoljni učinci valute značajno utjecati na profitabilnost tvrtke ove godine.
Zahvaljujući rezultatima koji su bolji od očekivanih kompanija predviđa da će godišnja operativna dobit dosegnuti oko milijardu eura. Prethodno se očekivalo da će dosegnuti oko 700 milijuna eura.