Beograd na vodi želi se proširiti i na prostor gradskog autobusnog kolodvora: Izgleda da su malo zapeli
Forbes Srbija je otkrio zanimljive informacije tijekom istraživanja kako napreduje izgradnja golemog poslovno-stambenog kompleksa Beograd na vodi kojeg izvodi tvrtka milijardera iz Ujedinjenih Arapskih Emirata Muhameda Alabara
Gradski ured za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave Grada Beograda odbacio je prvi zahtjev menadžmenta projekta Beograd na vodi za dobivanje lokacijskih dozvola potrebnih za izgradnju na parcelama na kojima se sada nalazi centralni beogradski autobusni kolodvor (Beogradska autobusna stanica, BAS).
Kako je pisao Forbes Srbija ranije, na gradilištu Beograda na vodi trenutno se radi na čak deset zgrada, a najavljeno je i rušenje autobusnog kolodvora na kojem se planira nastaviti izgradnja objekata, no – investitor je iznenada naišao na prepreke.
Naime, za područje na kojem se proteže kolodvor i parking za autobuse, investitor je podnio zahtjev za dobivanje lokacijske dozvole 20. studenog, no gradska uprava taj je zahtjev odbacila osam dana kasnije.
Kako se navodi u obrazloženju, uz zahtjev je priloženo Idejno rješenje za izdavanje lokacijske dozvole, no provjerom je li izrađeno u skladu s Pravilnikom o sadržaju, načinu i postupku izrade i načinu provođenja kontrole tehničke dokumentacije prema klasi i namjeni objekta, službenici glavnog grada utvrdili su da sadrži nedostatke.
Arhitektonski projekt – nije čitljiv
Najprije, u obrazloženju je navedeno da dostavljeni Projekt arhitekture, u pdf formatu, sadrži grešku i nije čitljiv.
Također, nije dostavljena grafička dokumentacija u dwf i dwg formatu.
Na kraju, investitoru je napomenuto da je tehničku dokumentaciju potrebno pripremiti u skladu s pravilnikom, koji je stupio na snagu 3. studenog ove godine.
Investitor ima mogućnost jednom iskoristiti pravo na podnošenje usaglašenog zahtjeva i otkloni sve utvrđene nedostatke, a da ne mora ponovo podnositi dokumentaciju podnijetu uz zahtjev niti ponovo plaćati administrativnu taksu.
Evidentno je da je Beograd na vodi ekspresno iskoristio to pravo.
Rješenje o odbacivanju zahtjeva za lokacijsku dozvolu objavljen je 28. studenog u 14:23, a investitor je već za sat i po, točnije, u 16 sati istog dana, podnio zahtjev za izdavanje lokacijske dozvole na osnovu usaglašenog zahtjeva. Postupak odobravanja (ili odbijanja) još uvijek traje.
Postupkom je obuhvaćeno 12 parcela od kojih se na sedam nalazi parking za autobuse tik do autobusnog kolodvora (katastarska općina Savski Venac, parcele 1508/24, 1508/25, 1508/397, 1508/53, 1521, 1522 i 1523).
Ostalih pet pokriva prostor samog autobusnog kolodvora. Zahtjev je podnijet za parcelu 462/2, na kojoj se nalazi jedna od kolodvorskih zgrada (pored parkinga za autobuse), kao i za parcelu 462/17 koja praktično obuhvaća dio između dvije kolodvorske zgrade, gde se nalaze peroni i prostor kojim prometuju autobusi pri ulasku i izlasku s kolodvora.
Preostale tri parcele obuhvaćene zahtjevom su 473/4 na kojoj je druga kolodvorska zgrada (koja „gleda“ na Ekonomski fakultet) i dvije male parcele 473/22 i 473/5 pored te zgrade.
Inače, gradonačelnik Beograda u ostavci, Aleksandar Šapić, već je javno dao podršku “micanju” starog kolodvora, te je i najavio da će do siječnja 2024. godine autobusni promet biti premješten sa sadašnjeg autobusnog kolodvora na novu lokaciju – u tijeku je izgradnja kolodvora u Novom Beogradu.
(Autor je Ivan Radak, a originalni tekst možete naći na Forbes Srbija)