Elon Musk kaže kako robotaksijima ne treba optički radar, a istovremeno ih Tesla kupuje od Luminara
Informacija da je Tesla ključni kupac Luminara po prvi put je otkrivena u izvješću o kvartalnim rezultatima tog proizvođača laserskih radara.
Elon Musk sve upornije Teslu želi pretvoriti u giganta robotaksija, a čitavo vrijeme tvrdi kako su kamere zapravo jedini senzori potrebni autonomnim vozilima i odbija prihvatiti korištenje radara (lidar) koji je standardna oprema za autonomna vozila kojima upravlja Waymo i druge kompanije. Ipak, to nije spriječilo proizvođača električnih automobila da ove godine kupi veliku količinu ovih uređaja.
Iako je impulzivni šef Tesle lidare usporedio s beskorisnim organima poput slijepog crijeva i govorio kako su kompanije koje ih koriste “osuđene na propast”, tvrtka Luminar u utorak je u izvješću za prvi kvartal otkrila kako su u tom periodu upravo kupnje Tesle bile ključne za prihode kompanije.
Tvrtka je izvijestila kako us im prihodi tijekom prvog kvartala porasli za 45 posto u odnosu na prošlu godinu, na 21 milijun dolara, što je u skladu s njihovim smjernicama. Iako je u tom periodu pala prodaja lidara kupcima koji nisu iz automobilske industrije, taj pad je “neutraliziran prodajom senzora Tesli”, stoji u pismu dioničarima. Štoviše, tvrtka je bila “naš najveći kupac lidara u Q1 i činila je preko 10 posto naših prihoda u kvartalu,” kažu iz Luminara. To sugerira kako je Tesla dosad ove godine kupila nekoliko stotina, ako ne i preko tisuću radara.
Ovo je prva službena potvrda da, usprkos Muskovim komentarima, inženjeri u Tesli koriste lidar u sklopu napora da razviju zaista autonomna vozila. Iz Tesle nisu odgovorili na upite za komentar.
To je zanimljio jer je prije tek nekoliko tjedana Tesla objavila razočaravajuće rezultate za prvi kvartal, nakon čega je Musk još jednom ponovio kako vjeruje da lidari i radari nisu nužni za autonomna vozila.
“Postalo je vrlo jasno kako je pristup temeljen na vidu s end-to-end neuralnim mrežama pravo rješenje za autonomiju,” rekao je Musk tijekom poziva 23. travnja. “Tako zapravo voze i ljudi. Naša čitava mreža cesta dizajnirana je za biološke neuralne mreže i oči. Prirodno je kako su za trenutni sustav cesta rješenje kamere i digitalne neuralne mreže.”
Alphabetov Waymo, Cruise u kojeg investira GM, Zoox od Amazona i druge kompanije koje žele usavršiti autonomne robotaksije koriste nekoliko kamera, kao i lidara i radarskih senzora kako bi njihova vozila mogla vidjeti svoju okolinu, pješake, druga vozila i uvjete na cesti tijekom dana ili noći i u uvjetima slabije vidljivosti. Kamere samostalno to ne mogu uvijek postići.
“Nema šanse da bilo koji automobil može obavljati dinamične zadatke poput vožnje u bilo kojim uvjetima uz pomoć samo računalnog vida. To je nemoguće,” kaže Missy Cummings, profesorica na sveučilištu George Mason koja je nedavno radila kao savjetnica NHTSA-e za autonomna vozila. “Jednostavno nema sposobnost točno vidjeti svijet. Ako će se automobili isključivo oslanjati na računalni vid, ljudi će pogibati.”
Uz Teslu, Luminar svoje senzore prodaje proizvođačima poput Volva i Mercedes-Benza. Dionice tvrtke pale su jučer za 1,2 posto na 1,65 dolara, ali porasle su za 3 posto nakon objavljivanja izvješća o zaradi nakon zatvaranja burzi.
Autor originalnog članka: Alan Ohnsman, Forbes
Link: Elon Musk Says Robotaxis Don’t Need Lidar – As Tesla Buys Them From Luminar
(Prevela: Nataša Belančić)