Ambiciozan pothvat na gastro & wine sceni: Nova Grupa spaja pet tvrtki, priprema još akvizicija i lansira novi koncept trgovina

featured image

12. pro 2023. 06:54

The Meat, Fisherija, Lu-Ma Ekskluziv, Slavonica i Bosnić udružuju snage. Na hrvatskom gastroenološkom tržištu nastaje nova grupa kojom će predvoditi Marko Burazin. Broj tvrtki u toj Grupi u idućih nekoliko mjeseci još će se povećati, a kroz desetak dana udruženi poduzetnici otvorit će svoju prvu zajedničku prodavaonicu u Virovitici. Što još planiraju za FORBES Hrvatska ispričali su Marko Burazin, Branimir Brzić i Denis Matijević

Početkom tjedna na božićnom druženju u vinoteci Wine and Friends na zagrebačkim Vrbanima poduzetnik Denis Matijević predstavio je krug poduzetnika koji je odlučio poslovati unutar iste grupe. Uz Matijevića, osnivača lanca boutique mesnica The Meat, u tom su krugu Ivan Bosnić, Branimir Brzić, Marko Burazin i Ivica Žurić, suvlasnici maloprodajnog lanca ribljih delikatesa Fisherije i tvrtke za distribuciju Bosnić. U Grupi koja će u narednim mjesecima dobiti i formalni oblik bit će i distributer te uvoznik vina Lu-Ma Ekskluziv u čijem su sastavu vinoteke Wine and Friends te Slavonica, proizvođač svježeg mesa i mesnih prerađevina iz Slatine.

„Odlučili smo povezati naša poslovanja kako bismo ih dodatno ojačali, iako su već sama po sebi dobro etablirana. Kako bismo dodatno proširili asortiman, u narednom razdoblju, uz konsolidaciju trenutnog poslovanja, planiramo i dodatne akvizicije. Ono što o tome mogu reći je da neće biti iznenađenja, te tvrtke su vrlo komplementarne sa svime što smo do sada radili. Osim akvizicija, planiramo i značajan organski rast“, kazao je za FORBES Hrvatska Marko Burazin, suosnivač Fisherije i jedan od partnera Grupe u nastajanju.

Ukupno gledano, kako doznajemo u razgovoru, u trenutnom sastavu ove su godine ostvarili gotovo 30 milijuna eura prihoda, a računajući na pozitivne sinergijske učinke, iduće godine to namjeravaju značajno nadmašiti. Većinski udio ovogodišnjih prihoda ostvaren je veleprodajom i distribucijom, dok je manji dio, oko tridesetak posto, ostvaren maloprodajom.

„Imamo više od dvadeset maloprodajnih jedinica za meso, ribu i pića. Sada ćemo predstaviti novi koncept trgovine na našem tržištu gdje ćemo to sve spojiti. Prvu takvu maloprodajnu jedinicu kroz desetak dana otvaramo u Virovitici, a ubrzo će uslijediti i druge u Zagrebu i okolici“, najavio je Burazin.

Ozbiljne investicije

Riječ je o ozbiljnim investicijama jer svaki je maloprodajni objekt, kako doznajemo, ulaganje od oko 150 tisuća eura. Lani su ulaganja dosegla milijunske iznose s obzirom na to da su otvorili pet mesnica te prodavaonica ribe i popularnih sushi setova. Uz nove trgovine, za ovu godinu planiraju se i akvizicije, ali i ulaganja u proširenje proizvodnih kapaciteta. U planu im je i povećanje logističkih kapaciteta, no investicija u logistički centar ipak će malo pričekati s obzirom na to da će idućih šest mjeseci fokus biti na konsolidaciji poslovanja i pripremi za turističku sezonu.

„Nije nam fokus samo na turističkoj sezoni, ali ulazimo u taj segment poslovanja zato što to tržište ima potrebe za proizvodima koje nudimo. Tržištu nudimo robe u gornjem kvalitativnom razredu, ali, naravno, cijena mora pratiti kvalitetu, dugoročno možemo opstati samo ako tržištu nudimo vrijednost za novac“, naglasio je Burazin.

Kako će se ta grupaciji, koja će biti osnovana u sljedećih nekoliko mjeseci, zvati, nisu nam još otkrili.

„Grupa je u postupku osnivanja, angažirali smo pravne, financijske i porezne konzultantske timove kako bismo u narednih nekoliko mjeseci to formalizirali. Naše kompanije nastavljaju operativno poslovati svaka za sebe, a upravljanje i zajedničke službi preuzet će holding kompanija”, kaže Matijević.

Jedna od zajedničkih službi u novoj će grupi biti odjel za ljudske resurse za čime zbog stanja na tržištu rada postoji velika potreba. „Ljudi čine tvrtku i radimo puno na osposobljavanju, edukaciji osoblja i na osiguravanju uvjeta kako bi bili zadovoljni. Plaća nije jedini faktor zadovoljstva radnika, što smo u Grupi prepoznali. Možete imati i najkvalitetniji proizvod, ali ako osoba koja ga prodaje nije zainteresirana za to, sve pada u vodu“, uključuje se u razgovor suosnivač Fisherije Branimir Brzić. Tvrtke koje će se udružiti sada zapošljavaju oko 150 ljudi, a taj će broj samo rasti.

Osim što će kupcima moći ponuditi širi asortiman robe, grupa će ujediniti distribucijske i logističke procese, što će dodatno ubrzati procese isporuke te pridonijeti održivosti. To će osobito dolaziti do izražaja kako će Grupa rasti, a planovi za ekspanziju su veliki.

Plan ekspanzije

„Srednjoročno planiramo kroz maloprodaje i HoReCa kanal pokriti cijelu Hrvatsku, ali i proširiti se izvan njezinih granica. Dio mesnog asortimana već izvozimo. U prvom redu, taj iskorak odnosio bi se na tržište regije – Sloveniju, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, a možda i Austriju. Imali smo već i upite za franšiznim modelom, o tome razmišljamo i često razgovaramo, ali trenutno imamo prioritet konsolidirati poslovanje“, konstatira Burazin.

Tvrtke su se dosad već dobro rasporedile po Hrvatskoj. Fisherija je sa svojih osam trgovina prisutna u Zagrebu, mesnice The Meata također su koncentrirane u Zagrebu, no Slavonica svoje proizvode plasira po istoku Hrvatske, prisutna je u Osijeku, Našicama, Orahovici, Donjem Miholjcu, Slatini, Virovitici i Koprivnici.

Iako tvrtke dosad nisu otvarale maloprodajne prostore u Istri i Dalmaciji, pokrile su taj dio Hrvatske veleprodajom. „Lu-Ma je s vinima već veoma prisutna na području Dalmacije, imamo dva skladišta kod Splita i kod Makarske. To nam je dobra baza za širenje drugog asortimana i za iduću sezonu ćemo biti spremni da još i više pokrijemo potrebe tog tržišta“, dodao je Matijević. Širenje poslovanja s ribljim proizvodima, nadovezao se Brzić, potencijalno bi bilo zanimljivije u Sloveniji i zemljama u okruženju gdje se konzumira više ribe per capita nego u Hrvatskoj.

No, te ih statistike ne obeshrabruju. Hrana je postojan biznis, ljudi moraju jesti. S rastom populacije i padom proizvodnje hrane, očekuje se kako će nastaviti biti i unosan biznis. „Za naše proizvode mjesta definitivno ima, čak mislim da svojom pojavom nećemo nikoga ni istisnuti s tržišta. U našem timu imamo spoj mladosti i iskustva i točno znamo naše komparativne prednosti i kako ih koristiti. To nam je garancija da ćemo uspjeti, i kao tim, i kao biznisi“, zaključio je Matijević.