Atlantic Grupi rasla profitabilnost unatoč poskupljenjima kave i kakaa, udarac tek očekuju

featured image

25. lis 2024. 11:00

Atlantic Grupa poslovala je s rastom prodaje i profitabilnosti u prvih devet mjeseci. Najveći rast Grupa na čelu s Emilom Tedeschim ostvarila je prodajom kave, pića i delikatesnih namaza. Pozitivan trend ostao je unatoč tome što su cijene sirovine za proizvodnju kave i kakaa značajno poskupjele, suočavanje s tim cijenama očekuju u posljednjem kvartalu

U prvih devet mjeseci Atlantic Grupa uprihodila je od prodaje 798,5 milijuna eura, što je rast od 10,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 33,1 posto na 97,3 milijuna eura, dok je neto dobit porasla 22,3 posto i iznosi 44,7 milijuna eura, objavili su u četvrtak iz tvrtke.

“Atlantic Grupa i u prvih devet mjeseci 2024. godine nastavlja s odličnim rezultatima. Zahvaljujući rastu prodaje u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima te uštedama na energiji uspjeli smo postići snažan rast profitabilnosti, unatoč značajnom poskupljenju sirove kave i kakaa te većim ulaganjima u zaposlene i marketing. Najveći negativni utjecaj poskupljenja ključnih sirovina na profitabilnost očekujemo u zadnjem kvartalu ove godine“, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

U priopćenju tvrtke navodi se kako su najveći rast prodaje ostvarila Strateška poslovna područja (SPP) Kava (20,3 posto) te Pića i Delikatesni namazi, koja su rasla po 10,4 posto. Kava je s udjelom u ukupnom prihodu od 21,9 posto najveća pojedinačna kategorija.

U distribuciji prednjače Strateško distribucijsko područje (SDP) Sjeverna Makedonija s rastom od 12,3, a slijede Srbija s rastom od 9,2 i Hrvatska s rastom od 8,8 posto, a značajan je rast ostvaren i na ključnim zapadnim tržištima (Njemačka, Austrija, Švicarska), izvijestili su iz tvrtke.

Od siječnja do rujna Atlantic je najviše prodao vlastitih brendova, 63 posto, ljekarničko poslovanje zaslužno je za 8,8 posto prodaje, dok su u ukupnoj prodaji principalski brendovi činili 28,2 posto prihoda.

Aktivnosti tvrtke

Zagrebački Atlantic navodi kako su početkom ove godini zaključili akviziciju Strauss Adriatica te portfelju dodali brendove Doncafe i C kafa te proizvodni pogonom u Šimanovcima. Pohvalili su se uspješnom integracijom te najavili sinergijske efekte od iduće godine.

Grupa je u ovoj godini automatizirala centralno skladište u Vukovini s 2D shuttle tehnologijom, koju je, kako tvrde, Atlantic uveo među prvima u ovom dijelu Europe.

Istaknuli su i dobivanje nagrade za tranziciju prema cirkularnoj ekonomiji i obrazovne programe koje su osvojili u Srbiji i Sloveniji te dobivanje certifikata „Equal Pay Champion“ koji se dodjeljuje tvrtkama koje su posvećene jednakom plaćanju svojih zaposlenika za jednak rad, te jednakim karijernim prilikama bez obzira na spol.

Od korporativnih vijesti izdvojili su kako je u okviru vlasničke transformacije društva Fortenova grupe Atlantic Grupa naplatila 7,1 milijuna eura graničnog duga Agrokora i pripadajuću kamatu u iznosu od 1,5 milijuna eura. U srpnju je isplaćena dividenda od 1,20 eura po dionici, što čini više od 50 posto konsolidirane godišnje dobiti, navodi se u financijskom izvješću tvrtke.