Nomad Foods ulaže u Ledo, a nedavno su se pohvalili i rekordnom prodajom sladoleda
Ledo je 2021. godine, zajedno s ostatkom biznisa smrznute hrane Fortenova grupe, prodan britanskoj kompaniji Nomad Foods, a izvršni direktor Stéfan Descheemaeker kaže sada da se ulazak sladoleda u njihov portfolio pokazao uspjehom
Iz zagrebačke kompanije Ledo u vlasništvu britanskog Nomad Foods, najavili su da će njihova ulaganja u proizvodnju sladoleda, nakon što uvedu i novu liniju za sladoled King, u dvije godine premašiti 10 milijuna eura.
Nedavno su pak za treće tromjesečje objavljeni rezultati Nomad Foodsa, koja se predstavlja kao najveća europska kompanija za smrznutu hranu i izlistana je na Newyorškoj burzi, gdje se kaže da su ostvarili 1,6 posto organskog rasta prodaje. U prezentaciji se menadžment pohvalio i rekordnom prodajom sladoleda u regiji Adriatic, uz konstataciju da su imali koristi od investicija u opskrbni lanac, marketing i inovacije. Među brendovima Nomad Foodsa su, uz Ledo, i Birds Eye, Findus, iglo te Frikom, a glavnina prihoda dolazi im od prodaje smrznute ribe i povrća.
Preuzeli Ledo 2021. godine
U prvih devet mjeseci ove godine, kako stoji u njihovu izvještaju, prihodi su rasli 4,3 posto u odnosu na isto razdoblje lani, na 2,3 milijarde eura. Bruto dobit je rasla 4,6 posto, na 651 milijun eura. Kako je rečeno na prezentaciji rezultata u studenome, objavljenoj na kompanijskoj internetskoj stranici, u 2022. i 2023. godini je Nomad Foods podizao cijene zbog „povijesne razine inflacije“ te je zbog toga smanjen volumen prodaje, a sada se, nakon što je biznis stabiliziran, vraćaju rastu volumena kao najvažnijem strateškom cilju, kako je rekao izvršni direktor Nomad Foods, Stéfan Descheemaeker.
Podsjetimo, Ledo je bio u sastavu Agrokora, odnosno Fortenova grupe sve do 2021. godine. Fortenova i Nomad Foods potpisali su početkom te godine kupoprodajni ugovor za cijelu Poslovnu grupu zamrznute hrane, koja se sastojala od kompanija Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom te nekoliko manjih povezanih društava, a transakcija je bila vrijedna čak 615 milijuna eura, kako su tada objavili. Dovršetak transakcije uslijedio je šest mjeseci nakon potpisivanja ugovora, u rujnu 2021. godine.
Descheemaeker je pri nedavnom predstavljanju rezultata napomenuo da je, od preuzimanja tog biznisa u regiji Adriatic, sladoled u njihovom prortfoliu postigao veliki uspjeh te je istaknuo upravo primjer promocije King sladoleda, kako je objavljeno na web stranici.
Već uloženo 5,6 milijuna eura
Prema podacima s Finina servisa InfoBiz, Ledo plus je u prošloj godini imao prihod od 157 milijuna eura (rast od 13 posto) te neto dobit od 8 milijuna eura (rast od 65 posto).
„Oko 5,6 milijuna eura već je investirano u Ledove proizvodne kapacitete, automatizaciju i dodatne sigurnosne mjere, uključujući i novu opremu za zamrzavanje sladoleda, od kojih se jedna odnosi na najopterećeniju liniju koja proizvodi milijune različitih proizvoda svake godine. Ovogodišnju sezonu sladoleda već su odradili i novi roboti za pakiranje“, stoji u Ledovu priopćenju objavljenom u ponedjeljak. Investicija u novu proizvodnu liniju za sladoled vrijedna je pak 4,2 milijuna eura i bit će realizirana u 2024. godini.