Umaški glazbeni festival donio računicu, u hrvatsku ekonomiju ubrizgao oko 40 milijuna eura
U šest izdanja Sea Star glazbenog festivala u Umagu hrvatska je ekonomija od njega imala 40 milijuna eura izravne koristi, pokazalo je neovisno istraživanje
Exitov Sea Star u Umagu u svojih je šest održanih izdanja, od 2017. do 2024. hrvatskoj ekonomiji donio oko 40 milijuna eura izravne koristi. Uspjeh je time veći jer je u pitanju jedini veliki glazbeni festival u Hrvatskoj koji se održava van turističke sezone, ističe se u istraživanju nezavisne agencije TIM Centar.
Pozitivan utjecaj na hrvatsku ekonomiju još je i veći, tvrde u priopćenju organizatori Sea Star festivala. Ističu kako je u šest izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i hrvatskog primorja, na domaćem i mnogim inozemnim tržištima iznosila 30,2 milijuna eura.
Pribroji li se to prije navedenom iznosu, Sea Star je donio Hrvatskoj preko 70 milijuna eura ekonomske i promotivne koristi, naglašavaju organizatori.
Sea Star je posljednje dvije godine zaredom drugi najposjećeniji domaći glazbeni festival prema podacima HDS ZAMP-a. Ove je godine u dvije večeri festival posjetilo 44 tisuće ljudi. Strani su gosti činili 45 posto posjetitelja, došli su iz susjednih zemalja poput Slovenije, Italije, Austrije, Švicarske, Njemačke i BiH, ali bilo je i onih koji su došli iz Velike Britanije, SAD-a, Australije, Španjolske i skandinavskih zemalja.
Prema službenim podacima Turističke zajednice grada Umaga za vrijeme trajanja festivala je od 23. do 26. svibnja 2024. zabilježeno 47.400 noćenja. Osamdeset posto gostiju noćilo je u smještaju koji se plaća – hoteli, apartmani, kamp.
Trećina posjetitelja je zahvaljujući festivalu prvi put došla u Umag, a njihova ukupna potrošnja bila je nešto veća u odnosu na 2023. godinu. Strani gosti prosječno su potrošili 567 eura, a gosti iz regije 470 eura.