Hrvatski brend Carwiz proširio se na Armeniju
Kad je Carwiz krenuo s poslovanjem, dio ljudi bio je uvjeren da je to inozemni brend. No, riječ je o hrvatskoj tvrtki koja je razvila franšizu sada prisutnu u 57 država svijeta. Zadnja je Armenija, a tu su i dvije nove lokacije u SAD-u.
Hrvatska management rent a car kompanija Carwiz proširila se na Armeniju – svoje 57. tržište.
Nakon ovog širenja, ova kompanija prisutna je na 450 lokacija u 57 država. Istovremeno, Carwiz se u SAD-u proširio na još dvije lokacije – zračne luke u Tampi na Floridi i Houstonu u Texasu.
Carwiz svoj franšizni model gradi od 2018. godine kad su mnogi bili uvjereni da je to inozemni brend. No, u pitanju je hrvatski brend koji se potpisivanjem prvo franšiznog ugovora prvo proširio na Bosnu i Hercegovinu. Nakon toga su uslijedile Srbija, Grčka, Češka i Poljska, a potom i brojne druge države.
Zašto je lakše s franšizom?
Na pitanje što njihovi partneri dobivaju preuzimanjem njihove franšize, iz Carwiza za Forbes Hrvatska odgovaraju kako je franšizer pošteđen brojnih “porođajnih muka” koje poduzetnici prolaze kad posao pokreću od nule. Navode muke oko ideje, pokretanja posla, pronalaženja najboljeg puta, brendinga, vizualnih rješenja, razvoja poslovanja, građenja odnosa sa strateškim i drugim partnerima i slično. Doduše, na pitanje kako pronalaze nove partnere, preskaču odgovor.
Kao izazov u franšiznom poslovanju ističu rad u multikulturalnom okruženju. To znači da se poslovanje treba prilagoditi svakoj franšiznoj zemlji uz poštivanje njenih poslovnih pravila i običaje. Tu je još nedostatak zakonodavne regulative i neshvaćenost od financijskog sektora koji ne prilagođava svoju ponudu.
Na ovogodišnjem natjecanju Franchize Brand Leader Award održanom u svibnju u Zagrebu Carwiz je proglašen franšizom godine. Doduše na istom natjecanju bili su i jedan od pet glavnih sponzora. Zahvaljujući navedenoj nagradi, plasirali su se na europsko franšizno natjecanje na kojem će im u listopadu konkurirati franšize iz još 17 država.