I u Poljskoj postoji Verne koji radi robotaksije, ali za plovidbu
Poljski startup koji radi na razvoju plovećih robotaksija ima isti naziv kao i Rimčevi cestovni taksiji koji bi se za dvije godine trebali pojaviti na ulicama Zagreba
Jules Verne očito nije bio inspiracija samo Mati Rimcu kada se birao naziv za uslugu robotaksija, jer u Poljskoj postoji startup istog imena, koji se također bavi razvojem robotaksija, ali za prijevoz na vodi.
Verneovi autonomni vodeni taksiji predviđeni su za korištenje u gradovima s razvijenim vodnim putovima ili priobalnim gradovima, gdje mogubiti integrirani u javni gradski prijevoz. Na primjer, gradovi poput Amsterdama imaju mreže kanala u kojima se može implementirati ova vrsta usluge.
Slično kao i kod cestovnih robotskih taksija, ova plovila u opremljena su raznim senzorima koji omogućuju 360-stupanjsko praćenje okoline. Imaju i HD kamere za prepoznavanje objekata u realnom vremenu, dok sonarni sustavi osiguravaju sigurno kretanje kroz vodu, prepoznajući podvodne prepreke i promjene u dubini.
Verneova plovila još nisu u komercijalnoj upotrebi
Što se tiče sigurnosti, plovila su opremljena sustavima za hitne slučajeve koji, u slučaju potrebe, omogućuju ručno preuzimanje kontrole. Verneovi vodeni taksiji opremljeni su i komunikacijskim sustavima. Stalna povezanost s operativnim centrom omogućuje nadzor i upravljanje u realnom vremenu.
Plovila koriste električni pogonski sustav. Ugrađene litij-ionske baterije osiguravaju autonomiju i mogu se brzo puniti na posebno dizajniranim punionicama. Solarni paneli postavljeni na krovu plovila osiguravaju dodatnu energiju i produžuju autonomiju.
Verneova plovila još uvijek nisu u komercijalnoj upotrebi, no čini se da tržište za ovakvu vrstu usluge postoji, ako se uzme u obzir da je u Stockholmu prošlog lipnja lansiran prvi komercijalni autonomni putnički trajekt na svijetu, dok je u Lisabonu uveden u upotrebu prvi od 10 planiranih električnih putničkih trajekata.