Njegovi hidroavioni nisu bili dovoljno sigurni za Hrvatsku. Sada će pokušati u Španjolskoj
Osam godina nakon što je iz sigurnosnih razloga obustavljeno njegovo poslovanje u Hrvatskoj, Klaus Dieter Martin priprema novi početak u Španjolskoj. Ovih dana na Ibizi je obavljeno testiranje letova hidroaviona njegove španjolske kompanije.
European Coastal Airlines tvrtka je koje će se neki u Hrvatskoj sjetiti zbog hidroaviona kojima su prevozili putnike na hrvatske otoke i u Italiju. Osnovana je još 2001. godine, no letove su pokrenuli tek 2014. godine. Već dvije godine kasnije, Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo (HACZ) privremeno im je oduzela neke svjedodžbe, odobrenja i certifikate zbog nedostataka u održavanju zrakoplova. Glavnina je predstavljala značajno odstupanje od zahtjeva primjenjivih propisa te su smanjivala sigurnosni standard.
Vlasnik kompanije, Nijemac Klaus Dieter Martin tvrdio je kako je optužbe lažne te je do svega došlo zbog osvete bivšeg pilota koji je kontaktirao medije. Angažirao je i sudske vještake koji su tvrdili kako inspekcija nije bila sukladna europskim standardima.
Nakon toga European Coastal Airlines je najavljivao ponovno uspostavljanje letova, no to se nikad nije dogodilo. HACZ je rekao kako im neće omogućiti ponovno uspostavljanje letova dok se ne otklone svi nedostaci na njihovim starim zrakoplovima.
Novi početak s istim zrakoplovima?
Od tada u Hrvatskoj nije bilo prijevoza hidroavionima. Morski.hr najavio je krajem prošle godine kako će ACI pokrenuti neke hidroavionske linije, no do toga još nije došlo.
Nakon što je prestao s operacijama u Hrvatskoj, o Klausu Dieteru Martinu se dugo ništa nije čulo. Danas, osam godina kasnije, na španjolskoj Ibizi kompanija Isla Air Express započela je provoditi testne letove hidroavionima. Martin je njihov direktor je i, prema tvrdnjama kompanije, i manjinski suvlasnik španjolske tvrtke.
Kako izvještava LaVozDeIbiza, nakon šest godina pribavljanja dozvola i više od sedam milijuna eura uloženih u studije, nabavu i autorizacije, dobili su preliminarno odobrenje lučke uprave Balearskih otoka.
Isti portal u nedjelju je objavio članak u kojem je podsjetio na sudbinu kompanije u Hrvatskoj. U njemu se navodi kako su avioni koje će koristiti isti avioni koje su koristili i u Hrvatskoj. Nije potpuno jasno radi li se o doslovno istim avionima ili samo istim modelima. Riječ je o DHC-6 Twin Otter zrakoplovima koje proizvodi kanadska tvrtka de Havilland, u Hrvatskoj poznata po zrakoplovima Dash Q-400 koje koristi Croatia Airlines i po preuzimanju proizvodnje kanadera.