Ozloglašena modna marka opet žestoko osvaja tržište
Ne vraćaju se samo stilovi iz devedesetih godina prošlog stoljeća. Izgleda da se vraća i slavan brend tog desetljeća, Abercrombie & Fitch – slavan, a potom ubrzo i omrznut zbog optužbi za promoviranje nerealnih ideala ljepote, ali i rasizam i spolno zlostavljanje
Prvi put nakon više od desetljeća američka marka odjeće Abercrombie & Fitch bilježi dvocifreni rast prodaje dvije godine zaredom.
Tvrtka, koja je vlasnik i Hollistera, obavijestila je ulagače da očekuje desetpostotni rast prodaje ove godine. To je gotovo dvostruko više od prethodne prognoze, a već su prošle godine povećali rast za 16 posto u usporedbi s 2022. godinom, izvještava BBC.
Tvrtka je u devedesetim godinama prošlog stoljeća bila poznata po tome što se obraćala tinejdžerima, ali je bila i ozloglašena zbog svojih modela koji su u trgovinama pozirali bez majica. Posljednjih godina promijenili su ponudu, značajno su uozbiljili i ponudu i marketing te pokušavaju privući ozbiljniju odraslu publiku.
Brzina kojom se brend “vratio iz mrtvih” – rijetko viđena
Također su usvojili inkluzivniji pristup i, između ostalog, uveli širi raspon veličina – što je značajan pomak za tvrtku. Podsjetimo, bivši izvršni direktor Mike Jeffries, koji je preuzeo tvrtku u problemima 1992. godine i preobrazio je u jedan od najprepoznatljivijih modnih brendova, jednom je izjavio da ‘mnogo ljudi ne spada u njihovu odjeću’. Koliko su bili na pogrešnom putu potvrđuje i podatak da je tvrtka 2004. godine pristala na isplatu 50 milijuna dolara zbog diskriminatorne prakse zapošljavanja.
Jefferies se suočio i s optužbama da je seksualno iskorištavao i zlostavljao muškarce na događajima koje je organizirao diljem svijeta, te da je vodio mrežu za trgovinu seksualnim uslugama. Nedavno je protiv njega pokrenuta i istraga FBI-a.
Tvrtka Abercrombie, koju je Jeffries napustio kao šef 2014. godine, od tada se uspješno preoblikovala i više nema dodirnih točaka s nekadašnjim standardima tvrtke, rekao je Neil Saunders, izvršni direktor tvrtke GlobalData koja se bavi analizom podataka.
Dionice tvrtke, koja ima više od 750 trgovina diljem svijeta, porasle su s približno 25 dolara početkom 2023. na više od 189 dolara, koliko iznose danas, zbog preokreta.
‘Mislim da nikada nisam vidio brend koji se tako brzo podigao iz mrtvih,’ napisao je na društvenim mrežama glavni izvršni direktor investicijske tvrtke Lupton Capital, Jonah Lupton.
Saunders među ključnim novitetima legendarne marke navodi da imaju manje logotipe nego što su ih tiskali na odjeću 90-ih godina, čime su postali popularniji među milenijalcima koji žele svjež izgled, ali s druge strane ne žele slijediti najnoviju vrhunsku modu.
Dodao je da je uspjeh Abercrombiejeva preokreta u maloprodaji neobičan.
Potpuni preokret: Marka je opet moderna i uspješna
‘Vrlo rijetko se događa da se tvrtka s takvom usmjerenošću kao Abercrombie & Fitch i s takvim izgledom iz 90-ih godina prošlog stoljeća potpuno preokrene i postane vrlo moderna, uspješna i drugačija marka. To se ne događa često,’ rekao je prema izvještaju BBC-a.
Tvrtka je objavila da je prodaja u razdoblju od veljače do travnja u usporedbi s istim razdobljem prošle godine skočila za 22 posto i dosegnula milijardu dolara, što je njihov kvartalni rekord.
U SAD-u su prihodi porasli za gotovo četvrtinu, dok su u Europi porasli za petinu.
Sadašnja voditeljica Abercrombieja, Fran Horowitz, koja je na čelu tvrtke od 2017., rekla je da je prošla godina bila ključna, jer se isplatila modernizacija podataka i digitalnih kapaciteta.
‘U 2024. godinu smo ušli s velikim zamahom. Naši rezultati u prvom kvartalu još su jedan dokaz da smo dobro započeli,’ dodala je Horowitz. Ipak, za ostatak godine najavljuje se moguće usporavanje rasta.