Poznata srbijanska tvrtka na sjeveru Istre razvija luksuzne turističke projekte. Kako napreduju?

Aktualno Marko Repecki 24. lis 2024. 06:53
featured image

24. lis 2024. 06:53

Mihailo Janković, predsjednik Uprave MK Group, jedne on najvećih srbijanskih kompanija, za FORBES Hrvatska govori o njihovim projektima u Hrvatskoj. Njihov projekt, Petram Resort & Residences osim što gostima nudi ekskluzivni smještaj, jedinstven je, u Hrvatskoj, po tome što zainteresiranim ulagačima nudi i kupnju vile, apartmana ili stana.

Hrvatske kompanije bile su znatno aktivnije kao investitori u Srbiji nego što su srbijanske kompanije u Hrvatskoj. Iako su bivši Agrokor, danas Fortenova, Atlantic Grupa i druge velike hrvatske kompanije imale značajne investicije susjednoj državi, postoji i iznimka u suprotnom smjeru – MK Group.

MK Group ima godišnje prihode od oko 400 milijuna eura i oko četiri tisuće zaposlenih, a u svom portfelju imaju kompanije u sektorima poljoprivrede, prehrane, turizma, nekretnina i energetike.

Već sedam godina prisutni su i na hrvatskom tržištu, prvenstveno kroz luksuzni hotel Kempinski Adriatic u Savudriji, ali i kroz značajnu investiciju u Petram Resort & Residences. O razvoju tih projekata, planovima za budućnost te o općenitom poslovnom okruženju u Hrvatskoj razgovarali smo s Mihailom Jankovićem, predsjednikom Uprave MK Group.

Njihov golf teren u Savudriji jedini je u regiji član PGA International kluba

“Ušli smo na hrvatsko tržište upravo akvizicijom hotela Kempinski Adriatic u Savudriji. Zadovoljni smo postignutim rezultatima te smo odlučili uložiti u Istru kao destinaciju, vjerujući u njezine potencijale. Upravo je ovaj hotel pozicionirao Savudriju na turističkoj karti, donio svjetske trendove i najbolju praksu upravljanja luksuznim hotelijerstvom, čemu je doprinijela i suradnja sa svjetski renomiranim Kempinski brendom. Osim ulaganja u hotel, investirali smo i u golf teren. Naš Golf Club Adriatic 2023. godine postao je član prestižnog PGA International kluba koji broji 28.000 članova u više od 80 zemalja diljem svijeta, kao jedini golf teren s ovih prostora”, kaže Janković.

Kempinski hotel Adriatic; Foto: MK Group

Što se tiče isplativosti dosadašnjih ulaganja, Janković kaže da na to gledaju, prije svega dugoročno, jer im je cilj razvijati luksuzni turizam i privući goste iz cijele Europe.

“Prošle godine najavili smo nove investicije u nadolazećem razdoblju, koje će imati ključan utjecaj na razvoj Savudrije. Za ekskluzivna iskustva gostiju u hotelu Kempinski Adriatic uložit će se u obnovljena izdanja Kempinski vila i hotelskih sadržaja”, kaže Janković

Nedaleko Kempinskog sagrađen je i Petram Resort & Residences. Radi se o, za hrvatske prilike, prilično neobičnom konceptu. Naime, zainteresirani investitori mogu kupiti hotelsku sobu ili vilu koja se nalazi u sklopu kompleksa. Janković kaže da je ta investicija, koju su realizirali s kompanijom Aleksandar Group, vrijedna više od 100 milijuna eura. Radi se o jedinstvenom hotelsko-rezidencijalnom kompleksu s integriranim premium sadržajima u uslugama na razini pet zvjezdica.

U Petram Resort & Residences dio smještajnih kapaciteta namijenjen je za prodaju

Smještajni kapaciteti podijeljeni su u tri kategorije: vile, apartmani i stanovi, koji su dostupni za kupnju ili najam, što Petram čini jedinstvenim u Hrvatskoj, pojašnjava Janković. Uz smještajne kapacitete, u sklopu resorta gostima su na raspolaganju dva bazena, wellness i sportski sadržaji, kao i upravljanje imovinom uz 24-satnu podršku.

“Jedan dio smještajnih kapaciteta namijenjen je klasičnom hotelskom poslovanju, dok je drugi dio dostupan za prodaju, a do sada je prodano 60 posto kapaciteta. Vlasnici imaju obavezan mjesečni trošak vezan uz facility management, i moram napomenuti da se menadžment Petram bavi cjelokupnim održavanjem. Dodatna pogodnost za vlasnike je mogućnost da nekretninu koju kupe, povjere nama na iznajmljivanje trećim osobama”, kaže.

Nakon što je prošle godine otvore, Petram je zapravo, kaže Janković, tek ove sezone pokazao svoj puni potencijal.
“Interes je premašio sva očekivanja, tijekom ljetnih mjeseci kapaciteti su bili u potpunosti popunjeni, što je privuklo još veću pažnju turista i povećalo interes investitora. U prilog uspjehu ide i činjenica da kupci koji već posjeduju nekretninu unutar Petram Resort & Residences, zadovoljni iskustvom koje smo im pružili, prenose svoje pozitivne dojmove”, kaže.

Petram Resort & Residences; Foto: MK Group

Dolazak u Hrvatsku bio im je, na neki način, iskorak na tržište Europske unije.

“Svaka uspješna kompanija želi širiti svoje poslovanje i razvijati se na novim tržištima, izvan granica svoje zemlje. MK Group zapošljava 4.000 ljudi u Adria regiji i prisutni smo u Srbiji, Crnoj Gori, a zahvaljujući poslovanju u Hrvatskoj i Sloveniji, izašli smo na tržište Europske unije. Hrvatska, kao članica EU, vrlo je uređeno tržište, predvidljivo i s jasno definiranom regulativom, što doprinosi poštenim i transparentnim uvjetima poslovanja, u skladu s vladavinom prava”, kaže Janković.

Zadovoljni su poslovnom klimom u Hrvatskoj

Iako su se, u prošlosti, strani ulagači često znali žaliti na uvjete poslovanja u Hrvatskoj, Janković kaže da su njihova iskustva više nego pozitivna. Istaknuo je i društveno odgovorne aktivnosti kompanije, na tržištima na kojima su prisutni.

“U Hrvatskoj smo imali izuzetnu suradnju s nadležnim ministarstvima i institucijama i kada je riječ o našim društveno odgovornim aktivnostima. Tijekom prethodne dvije godine realizirali smo donacije rodilištima i vrtićima, a samo ove godine donirat ćemo 350 tisuća eura studentskim domovima u Adria regiji. U Hrvatskoj smo donirali 100 tisuća Studentskom centru u Zagrebu, i vjerujem da ćemo u budućnosti nastaviti suradnju kada je riječ o ulaganju u mlade generacije i doprinosu lokalnoj zajednici”, kaže Janković

No, nismo uspjeli dobiti konkretan odgovor jesu li u planu još neke investicije u Hrvatskoj, bilo da se radi o turističkom sektoru ili ulasku u neke druge sektore, s obzirom na to da je MK Grupa u Srbiji snažno prisutna u poljoprivredi.

“Strateški donosimo odluke za svaki sljedeći projekt i kontinuirano pratimo, promatramo i procjenjujemo mogućnosti za buduća ulaganja. Hrvatska je izuzetno zanimljivo tržište, a ako se u budućnosti pojavi neka zanimljiva prilika koju bismo procijenili kao perspektivnu i koja se uklapa u našu strategiju, ne isključujem mogućnost daljnjih ulaganja”, kaže Janković.