Proizvođač jahte koja je potonula kod Sicilije tuži suprugu poginulog poduzetnika i posadu?

featured image

24. ruj 2024. 11:38

Proizvođač brodova The Italian Sea Group htio je tužiti udovicu poginulog poduzetnika i posadu jedrilice potonule kod Sicilije zbog reputacijske štete. U talijanskim medijima spominjalo se da će tražiti 222 milijuna eura. No, čini se da su se predomislili – tvrde da tužbe nisu autorizirali i da će od njih odustati.

Odvjetnici koji zastupaju The Italian Sea Group (TISG), grupaciju čija je tvrtka Perini izgradila jedrilicu Bayesian, podigli su tužbu protiv Angele Bacares – udovice Mikea Lyncha i posade broda.

Forbes Hrvatska izvještavao je o tom brodu kad je potonuo u oluji kod Sicilije. Tom prilikom poginulo je i sedam ljudi među kojima i britanski IT milijarder Mike Lynch i njegova kći. Brojni mediji koji su pratili slučaj kao uzrok potonuća spominjali su oluju, dok je izvršni direktor TISG-a Giovanni Costantino u javnost izašao s tvrdnjom da je brod nepotopiv. Spominjalo se da je u trenutku oluje kobilica bila podignuta, što ga je činilo nestabilnijim, a nagađalo se i da je neki od otvora na brodu ostao otvoren što je olakšalo prodiranje mora.

Kako je isprva izvještavao Lanazione.it, odvjetnici su od udovice i posade htjeli tražiti nevjerojatnih 222 milijuna eura zbog reputacijske štete i propuštene zarade.

Kapetana optužili da nije imao odgovarajuće kvalifikacije

Odvjetničko društvo izravno je u pitanje dovelo i kapetana broda Jamesa Cutfielda, Novozelanđanina koji živi u Palma de Majorci, dvojicu članova posade upisanih u registar i tvrtku Revtom koja je prema Navigacijskom kodeksu odgovorna za štetu koju prouzroči posada. Osim toga, u priču su uključili i tvrtku za upravljanje Camper & Nicholsons international, koju su optužili da je izabrala kapetana bez odgovarajućih kvalifikacija za upravljanje takvom 56-metarskom superjahtom.

Dio tužbe vezan uz propuštenu zaradu temeljeli su na odustajanju tri potencijalna kupca nakon potonuća Bayesiana. Što se reputacijske štete tiče, tvrde da se kupci i investitori distanciraju od Perinija.

Odvjetnici su htjeli pokušati dokazati da je kobilica bila podignuta, zadnji otvor na brodu podignut, a vodonepropusna vrata strojarnice također otvorena. Tvrde da je more koje je ušlo u strojarnicu uzrokovalo nagli gubitak struje, što je automatski onemogućilo sve sustave koji su mogli pomoći da se uspostavi kontrola nad jedrilicom.

Nakon objave najave tužbe u talijanskim medijima, The Italian Sea Group rekao je da su odvjetnicima dali generički mandat, ali da još nisu pregledali, potpisali i autorizirali tužbe. Portalu Fortune.com ipak su kasnije rekli kako ipak ne namjeravaju tužiti udovicu i posadu.