Što znamo o tvrtki koja je srpske nogometaše prevozila u avionu s hrvatskom zastavicom
Srpski nogometaši na Euro su putovali u zrakoplovu na kojem je nacrtana hrvatska zastavica. U njega su uveli i predsjednika Vučića, zbog čega se o tome raspravljalo i u njihovim medijima. Zrakoplov je u vlasništvu hrvatske kompanije Fly Air41, pa smo odlučili saznati nešto više o samoj tvrtki
Srpski mediji prijevoz srpskih nogometaša na Euro nazvali su brukom, nakon što se doznalo kako se na zrakoplovu kojim su letjeli u Njemačku nalazila hrvatska zastavica.
Nogometaši su u hrvatski avion uveli i svog predsjednika Aleksandra Vučića, a događaj bi možda prošao neprimijećeno da o njemu u jednoj tv emisiji nije govorila predsjednica skupštine Srbije Ana Brnabić.
Kako otkriva Sport Klub, riječ je o zrakoplovu kompanije Fly Air41 registrirane u Zagrebu, ujedno i sestrinske kompanije njemačkog Sundaira. Nogometni savez Srbije za spomenuti charter angažirao je njemačku kompaniju, koja je poslala hrvatski zrakoplov. Kako dio komercijalnih zrakoplova pored registracijskog broja ima otisnutu i zastavu države u kojoj je registriran, tako je i zrakoplov Fly Aira 41 blizu repa imao otisnutu hrvatsku zastavu.
Ovo nije jedina situacija vezana uz Euro u kojoj su srpski nogometaši neplanirano dobili hrvatska obilježja. Na utakmici sa Slovenijom organizator je pogreškom uz ime Srbija stavio hrvatsku zastavu.
Četvrta zrakoplovna kompanija u Hrvatskoj
Fly Air41 je mlada kompanija osnovana 2021. godine. Njezini vlasnici su njemačka tvrtka Schauinsland-Reisen i Marcos Dieter Rossellö Höfner. Schauinsland-Reisen od prošle godine ima većinski udio u Fly Airu 41 i sestrinskoj njemačkoj kompaniji Sundair. Rossellö je izvršni direktor i suvlasnik Sundaira koji u Hrvatskoj posjeduje i male tvrtke Aviotools i neaktivne tvrtke Airberlin.
Flyair41 koristi dva Sundairova Airbusa, a prihodi im kontinuirano rastu. U 2023. godini iznosili su 35,88 milijuna eura uz 2,72 milijuna eura gubitka. To znači da su po prihodima četvrta zrakoplovna kompanija u Hrvatskoj. Ispred nje su samo Croatia Airlines Trade Air i podružnica Lufthanse, dok iza nje slijede ETF Airways, podružnica Austrian Airlinesa, Jung Sky, Delić Air, Winair, Air Medulin i druge.
U trenutku kad je Fly Air 41 pokretan, Sindikat stjuardesa i stjuardesa UFO upozorio je kako bi Sundair mogao slijediti Ryanairov primjer preseljenja zaposlenika u jeftinije strane zemlje. Fly Air trenutno zapošljava oko 190 zaposlenih, a prema podacima Fine, prosječna plaća u 2023. godini iznosila je samo 1069 eura neto – znatno manje nego kod konkurentskih kompanija. Za usporedbu, u Croatia Airlinesu ona iznosi 1953 eura, u Trade Airu 1474 eura, u ETF Airwaysu 2260 eura, a u Jung Skyu 1753 eura.
Njemačka sestrinska kompanija Sundair osnovana je 2017. godine. Imaju pet Airbusa A320 i četiri Airbusa A319 koje koriste za organizaciju charter letova koji iz Njemačke lete za brojne turističke destinacije.
FORBES Hrvatska je uputio upit tvrtki Fly Air41 o angažiranju zrakoplova za EURO 24 i o poslovanju tvrtke, ali do zaključenja teksta nismo primili odgovor.