Kineski sponzori Europskog nogometnog prvenstva upadaju u oko, ponajviše BYD

Svijet Nikolina Oršulić 24. lip 2024. 15:13
featured image

24. lip 2024. 15:13

Kinezi ne propuštaju priliku da se promoviraju na velikim sportskim natjecanjima. Pet od 13 sponzora Europskog nogometnog prvenstva u Njemačkoj su kineske tvrtke. Jedan od sponzora Eura 2024. je i kineski proizvođač električnih automobila BYD što su mediji opisali kao pljusku njemačkoj automobilskoj industriji

Dok reprezentativci trče po zelenim travnjacima na Europskom nogometnom prvenstvu na ogradama tribina vrte se reklame. Uz brendove kao što su Adidas, Coca Cola Zero, Booking.com i Quatar Airways, ističu se kineski sponzori Hisense, Ant Group, vivo i Alipay+. U oči osobito upada kineski proizvođač električnih automobila BYD koji je stekao velike simpatije europskih kupaca zbog cijena svojih modela, ali i uzburkao Bruxelles koji je najprije najavio kako na njih uvodi visoke carine, a sada je ponovno u pregovorima s Pekingom.

Kako god da to ispadne, isticanje BYD-ovih reklama u srcu europske automobilske industrije mediji su proglasili velikim udarcem za tu gospodarsku silu, ali i za Europu.

S druge strane, Kinezi su preuzimanjem gotovo trećine sponzorstva nad Europskim nogometnim prvenstvom još jednom naglasili odlučnost u intencijama osvajanja europskog tržišta. Također, pokazali su i svoju tehnološku moć i konkurentnost kineskih marki na globalnoj sceni.

Snažna prisutnost kineskih tvrtki kao sponzora vrhunskih globalnih sportskih događaja privukla je pozornost gledatelja diljem svijeta. To će pomoći kineskim tvrtkama da prošire prisutnost na inozemnim tržištima te povećaju međunarodni utjecaj i prepoznatljivost brenda, naveli su stručnjaci za China Daily.

Kineski sponzori Eura već su poznati europskom tržištu.

Platforma za plaćanja Alipay+ iza koje stoji Ant Group najavila je posebne pogodnosti za nogometne fanove tijekom prvenstva. Dostupnost plaćanja preko te platforme sve je veća i širi se Ujedinjenim Kraljevstvom, Francuskom, Italijom, Švicarskom, Španjolskom i Njemačkom. China Daily navodi kako u lipnju više od 400 tisuća trgovaca diljem Europe prihvaća Alipay+.

I ostali sponzori su se potrudili ponuditi više od novca tijekom prvenstva. AliExpress, koji je potpisao ugovor s nogometnom zvijezdom Davidom Beckhamom, tijekom natjecanja organizirao je ljetnu rasprodaju, a BYD je svojim vozilima zamijenio dosadašnjeg službenog dobavljača, njemačkog diva Volkswagen.

Kineski proizvođač kućanskih aparata Hisense ove je godine treći put sponzor UEFA-inog Europskog prvenstva, a pomoćni suci prvenstva koriste njihove video ekrane tijekom utakmica. Jia Shaoqian, predsjednik upravnog odbora Hisensea, izjavio je kako je kontinuirano ulaganje u sportske događaje svjetske klase iskaz odlučnosti tvrtke da postane globalni brend.

Povećanje globalne konkurentnosti sportskim marketingom iskušana je metoda, a kineskim kompanijama u ovom je trenutku možda i ključan što snažniji proboj na inozemna tržišta s obzirom na usporavanje gospodarskog rasta na domaćem terenu.

Iz UEFA-e procjenjuju kako će narednih mjesec dana nogometno natjecanje pratiti više od pet milijardi gledatelja iz cijelog svijeta.

Ipak, kineske težnje za dodatnom pažnjom ne treba pogrešno shvatiti. Svi sponzori posluju vrlo uspješno. South China Morning Post ističe kako je Hisense prošle godine izvezao 25,9 milijuna televizora diljem svijeta. Prema podacima Statiste, proizvođač pametnih telefona Vivo je u ožujku imao osam posto globalnog tržišnog udjela. BYD je u četvrtom tromjesečju prošle godine nadmašio i Teslu, a prodaja mu je na godišnjoj razini porasla za 62 posto.

Sponzorstvo je stvar prestiža, ulaznica u elitni klub globalno prepoznatljivih tvrtki koje ulaganjem u sportski marketing grade imidž koji im, pak, omogućuje da se lagodno pridruže svijetu bogatih i slavnih.