Nasljednik talijanske modne kuće objavio da je spreman širiti poslovno carstvo
Talijanska modna kuća Prada uvijek je u potrazi za potencijalnim metama preuzimanja, rekao je u razgovoru s novinarima sin osnivača tvrtke
“Uvijek smo bili i uvijek ćemo biti pažljivi prema novim prilikama”, rekao je na otvaranju nove tvornice trikotaže u blizini Perugia Lorenzo Bertelli, direktor marketinga Prade i najvjerojatniji nasljednik carstva koje su osnovali njegovi roditelji Miucca Prada i Patrizio Bertelli.
Ta izjava otvara pitanje tko bi bili potencijalni kandidati za preuzimanja Pradi, koja je u prvom kvartalu nadmašila glavne konkurente i ove godine planira ulagati u proizvodnju. Modni div Giorgio Armani, koji će uskoro navršiti 90. godina, prošli je mjesec u intervjuu za Bloomberg dao naslutiti da u svojim planovima o nasljeđivanju ne isključuje mogućnost spajanja svog carstva s nekom drugom tvrtkom.
Bertelli nije želio komentirati imaju li u vidu Armani u planovima za preuzimanje. Rekao je samo da nije upoznat s Armanijevim planovima.
Dobro poslovanje
Prada, koja posjeduje i brend Miu Miu, u prvom je kvartalu bila bolja od mnogih konkurenata. U tri mjeseca ostvarila je 1,19 milijardi eura prihoda, što je godišnji rast od 16 posto. Dionice tvrtke su od početka godine na burzi u Hong Kongu ojačale za 37 posto.
Za usporedbu, francuski konkurent Kering, čiji je vodeći brend Gucci, izgubio je 19 posto vrijednosti od početka godine dok se Gucci pokušava ponovno etablirati kao ekskluzivni luksuzni brend.
Prema pisanju Bloomberga, talijanski luksuzni sektor, predvođen Pradom i Armanijem, još uvijek je uglavnom neovisan, a tvrtke su u obiteljskom vlasništvu. Francuski konkurenti kao što su konglomerati LVMH i Kering stoga imaju više raspoloživog kapitala za akvizicije.
Investicije
Prada u idućim godinama planira ulagati 70 do 80 milijuna eura godišnje u industrijske pogone. Iznos ne uključuje moguće akvizicije koje bi pod okrilje tvrtke dovele one dobavljače koji su sve važniji za grupu, rekao je na istom događaju izvršni direktor Prade Andrea Guerra, piše Reuters.
Guerra, koji je deset godina bio na čelu proizvođača naočala Luxottica došao je u Pradu prošle godine kako bi olakšao generacijsku tranziciju u tvrtki. U budućnosti se očekuje da će kormilo grupe preuzeti sin osnivača Lorenzo.