Njemački ministar oštro kritizirao prosvjede protiv Tesle: To ima svoje granice
“Prosvjedi imaju svoje granice. U Grünheideu je to jasno definirano ogradom oko kruga tvornice. Tu prestaje prosvjed i počinje kaznena odgovornost”, oštro je rekao ministar gospodarstva Robert Habeck nakon dva dana prosvjeda ispred tvornice Tesla u Njemačkoj
Njemački ministar gospodarstva Robert Habeck iz redova Zelenih oštro je kritizirao prosvjede protiv proširenja tvornice američke Tesle u Grünheidu u Brandenburgu. Sudionici optužuju proizvođača električnih automobila da ugrožava okoliš i opskrbu vodom u regiji.
U petak je nekoliko aktivista, prema procjeni organizacije Disrupt Tesla, bilo ih je oko 800, pokušalo ući u prostorije tvrtke, što je spriječila policija. Jučer je uslijedio novi prosvjed na kojem je prema procjeni organizatora bilo 2000, a prema procjeni policije 1000 ljudi.
“Prosvjedi imaju svoje granice. U Grünheideu je to jasno definirano ogradom oko kruga tvornice. Tu prestaje prosvjed i počinje kaznena odgovornost. Prosvjednici su uvijek odgovorni za izbjegavanje nasilja i ne radikalizaciju”, rekao je Habeck u intervjuu za medijsku kuću Funke Mediengruppe, prenose njemački mediji.
Općenito protiv automobila
Kritizirao je i smisao prosvjeda za koji kaže da je pogrešan. Prosvjed protiv Tesle ponešto se razlikuje od ostalih akcija ekoloških aktivista posljednjih godina. Oni općenito protestiraju protiv proizvodnje ili korištenja fosilnih goriva. Ovaj put, međutim, opiru se proizvodnji električnih automobila, koje donositelji odluka uglavnom vide kao dio rješenja zelene tranzicije.
“Prosvjed je usmjeren protiv svake tvornice automobila”, rekao je Habeck.
To je za Die Zeit potvrdila i Jule Fink, glasnogovornica jednog od organizatora, ekološke organizacije Ende Gelaende. “Želimo zaustaviti Teslu, ali i druge automobilske kompanije, bilo da je riječ o Volkswagenu u Wolfsburgu ili Mercedesu u Bremenu.”
Rekla je da se Teslin poslovni model, poput industrije fosilnih goriva, temelji na izrabljivačkom sustavu. Skrenula je pozornost na pitanja utjecaja na vodoopskrbu, krčenje šuma, te uvoz metala iz trećih zemalja.
“Pogrešno shvaćamo prometnu tranziciju ako pretpostavimo da jednostavno možemo voziti električne automobile umjesto motora s unutarnjim izgaranjem”, rekla je, dodavši da bi umjesto subvencioniranja autoindustrije i izgradnje autocesta, zemlje mogle više ulagati u javni prijevoz.
Na pitanje je li cilj prosvjednika ukidanje automobila, Fink je rekla: “Ne. Postoje situacije u kojima su automobili i dalje potrebni, bilo da se radi o vozilima hitne pomoći ili kada se automobili koriste u komunalne svrhe. Dakle, nismo potpuno protiv njih. Suština je da je mobilnost trenutno namijenjena samo osobnim automobilima, koje jedna osoba koristi u prosjeku samo 40 minuta dnevno. To treba promijeniti.”
Vlada: Borimo se za radna mjesta
Habeck je, međutim, rekao da njemačka vlada radi na tome da se automobili budućnosti proizvode u Njemačkoj. Time bi se tamo sačuvala radna mjesta i dodana vrijednost, rekao je.
Proširenje tvornice ovog je vikenda javno podržao i njemački kancelar Olaf Scholz.
Meta aktivista
Prosvjednici koji žele zaustaviti planirano širenje, za koje bi Tesla morao posjeći oko 100 hektara šume, već duže vrijeme kampiraju u šumi pored Tesline tvornice u Njemačkoj. Lokalna zajednica sada bi trebala pronaći način da površine predviđene za sječu smanji sa 100 na 50 hektara. Prema medijskim izvješćima, općinski vijećnici trebali bi odlučivati o prijedlogu ovaj tjedan.
Već u ožujku ekstremno ljevičarska skupina zapalila je visokonaponski dalekovod, što je paraliziralo proizvodnju u tvornici koja zapošljava 12 tisuća ljudi. Policija sumnju na kriminalno udruživanje u terorističku organizaciju, javljaju njemački mediji.