Smanjili su čokoladu i žele je prodati za istu cijenu kao prije? Francuska uvela novo oružje protiv ovih muljaža
Francuski supermarketi od ovoga tjedna moraju na sve ambalaže koje su proizvođači smanjili – i u kojima se nalazi manje nekog proizvoda nego prije – staviti oznaku kako bi zaštitili potrošače od fenomena koji je dobio naziv shrinkflacija
Francuska, država u kojoj se trenutno događaju velika politička previranja, i dalje čvrsto drži kurs što se tiče namjere da zaštite potrošače i njihove novčanike od “varljive” ambalaže. Supermarketi će sada morati obavijestiti kupce da je proizvod žrtva “shrinkflacije“, što bi značilo da je količina ponuđene robe niža nego prije, a cijena im ostaje ista ili raste. Prema naredbi nadležnog ministarstva, od početka ovog tjedna trgovci su dužni staviti vidljive oznake na proizvode kojima je ambalaža promijenjene veličine.
Trgovine s površinom manjom od 400 četvornih metara izuzete su od te odluke, koja se odnosi samo na proizvode koji se prodaju u pakiranjima uvijek u istoj količini. Ovo isključuje rasutu robu, kao i proizvode koji se pakiraju na pultu, poput sireva i mesnih narezaka, piše Euronews.
Kršenje novog pravila moglo bi rezultirati kaznom od 3.000 eura za pojedinca, na primjer za upravitelja trgovine, i do 15.000 eura za korporaciju.
“Smanjenje ambalaže je prijevara, stajemo joj na kraj. Želim ponovno izgraditi povjerenje potrošača, a povjerenje ide ruku pod ruku s transparentnošću”, rekao je ministar financija Bruno Le Maire.
Cilj mjere je bolje informirati potrošače i omogućiti im bolju kontrolu nad svojom kupovnom moći. Prošle godine cijene prehrambenih proizvoda postale su važna tema u Francuskoj kada je inflacija hrane dosegla rekordnih 16 posto, iako je ta brojka od tada pala na 0,8 posto.
Francuski supermarket Carrefour, koji je bio kritiziran zbog smanjenja shrinkflacije, nedavno je rekao za BFM Business da neće biti potrebe za naljepnicama u njegovim trgovinama.
“Kako bi se borili protiv inflacije i pritom ne kažnjavali kupce, grupa je implementirala strategiju usmjerenu na identificiranje svih proizvoda podložnih takvoj praksi kako bi se njihova cijena unaprijed korigirala u dogovorima s dobavljačima i njihovom cjenovnom politikom”, rekao je glasnogovornik Carrefoura za BFM.
Nova uredba potiče dobavljače da osiguraju pravednost cijena, dodali su iz tvrtke.
Neki su bili kritični prema novoj politici. Michel-Edouard Leclerc, šef E.Leclerca ustvrdio je kako bi trebala biti dužnost proizvođača da napiše na pakiranju kako je smanjio svoj proizvod, a ne da njegovi djelatnici u supermarketima gube vrijeme na stavljanje naljepnica na takve proizvode.