Ferrari planira svoj prvi električni model. Cijena je prilično paprena
Ferrari se odlučio priključiti markama koje u svojoj ponudi imaju električne hiperautomobile. Unatoč oprezu zbog malog interesa na tržištu, čini se da očekuju dobre prodajne rezultate. Prema izvorima Reutersa, cijena električnog Ferrarija kretat će od pola milijuna eura.
U vrijeme kad električni hiperautomobili nemaju dobre prodajne rezultate, Ferrari planira gradnju tvornice koja bi trebala proizvesti njihov prvi električni model. Informacija je to koju je upućeni izvor ispričao Reutersu, koji navodi kako bi nova tvornica trebala podići proizvodnju Ferrarijevih automobila za trećinu.
Talijanski brend predstavljanje električnog automobila planira za kraj 2025. godine. Planirana cijena bez dodatne opreme i personaliziranih opcija iznosi barem 500.000 eura, a s njima dodatnih 15 do 20 posto. To je dosta više od trenutne prosječne cijene Ferrarija kojas dodatnom opremom iznosi oko 350.000 eura.
Puno skuplji od Taycana, puno jeftiniji od Nevere i B95
Za usporedbu, početna cijena električnog Porschea Taycan iznosi oko 100.000 eura, a Rimac Nevere malo više od dva milijuna eura. No, Taycan je automobil koji je 2023. godine prodan u više od 40.000 primjeraka, dok se za Neveru može zaključiti da je u 2023. godini prodala tek nekoliko modela. Pininfarina je svoj električni model B95 vrijedan 4,5 milijuna eura proizveo u samo 10 komada. Je li u pitanju želja za ekskluzivnošću ili svjesnost malog interesa za električne hiperautomobile svatko može procijeniti za sebe.
Iz Ferrarija za sada nisu htjeli komentirati informacije o cijeni i tvornici koja bi se trebala izgraditi u Maranellu u sjevernoj Italiji. Ferrari je u 2023. godini isporučio 14.000 automobila, a uz novu tvornicu mogao bi povećati kapacitet na njih oko 20.000 – rekao je za Reuters izvor koji je htio ostati anoniman.
Ferrari je prije dvije godine već napravio iskorak i umjesto uobičajenih sportskih dvosjeda i četverosjeda razvio SUV Purosangue.
“Postoji sve veća potražnja za Ferrarijem, a oni imaju prostora da ispune dio toga bez ugrožavanja ekskluzivnosti”, rekao je Fabio Caldato, portfelj menadžer u AcomeA SGR, koji drži Ferrarijeve dionice.
Liste čekanja za neke modele mogu trajati i dvije godine.
U planu i drugi Ferrarijev električni model
“Ona se ne skraćuje. Biti na listi čekanja je samo po sebi statusni simbol”, rekao je Caldato, ističući porast potencijalnih bogatih kupaca na tržištima u razvoju, poput Indije i Bliskog istoka.
Nova tvornica u Maranellu će Ferrariju dati dodatnu liniju za sklapanje vozila, a proizvodit će benzinske i hibridne automobile, kao i nove električne automobile i komponente za hibride i električna vozila.
Drugi električni model također je u razvoju, rekao je Reutersov izvor, dodajući da je proces u ranoj fazi i da tvrtka možda neće htjeti povećati ukupnu proizvodnju na 20.000 vozila godišnje, barem kratkoročno.
Izvršni direktor Benedetto Vigna rekao je dioničarima Ferrarija u travnju da će “najsuvremenije postrojenje osigurati fleksibilnost i tehnički kapacitet koji premašuje naše potrebe u godinama koje dolaze”.
Svaki porast proizvodnje došao bi s povećanjem broja modela, s obzirom da bi se Ferrari i dalje držao svoje politike održavanja proizvodnje za bilo koji model unutar određene granice, neovisno o tome koliko je uspješan, rekao je izvor.
Lamborghiniju se ne žuri
Konkurentski Lamborghini planira započeti s prodajom svog prvog EV modela 2028. godine. Njegov izvršni direktor Stephan Winkelmann rekao je Reutersu da je važnije imati dobar proizvod nego biti prvi.
Analitičar Mediobanca Andrea Balloni rekao je kako očekuje da će Ferrarijev novi električni automobil imati visoku cijenu kako bi se sačuvale marže, kompenzirajući razvoj nove potpuno električne tehnologije i veći broj dijelova koji se nabave izvana. Na upit Forbesa Hrvatska Rimac Technologyju hoće li proizvoditi neke od komponenti za Ferrari, odgovorili su kako to nisu u mogućnosti komentirati.
“Očekujem da će novi električni automobil biti nišni model, koji će predstavljati malo više od 10 posto godišnje prodaje”, rekao je Balloni, dodajući da glavni klijent Ferrarija još uvijek preferiraju benzinske modele.