Tko je novi član Uprave tvrtke koja gradi veliki kontejnerski terminal u Rijeci
U Rijeka Gateway umjesto dosadašnjeg člana Uprave i glavnog financijskog direktora Tomislava Žunića, koji tvrtku napušta iz osobnih razloga, došao je Tomislav Rosandić. Zadnjih je godina vodio Dalekovod, gdje je provedena dokapitalizacija i time okončana predstečajna nagodba, a prije toga bio je zadužen za financije u Upravi HEP-a
Rijeka Gateway, tvrtka koja razvija veliki kontejnerski terminal na riječkoj Zagrebačkoj obali, u vlasništvu Maerska i Enna grupe Pavla Vujnovca, promijenila je od 1. rujna sastav svoje Uprave.
Umjesto dosadašnjeg član Uprave i glavnog financijskog direktora Tomislava Žunića, koji tvrtku napušta iz osobnih razloga, došao je Tomislav Rosandić.
U pitanju je menadžer za kojeg se u priopćenju kaže da ima više od 20 godina iskustva na upravljačkim pozicijama, a zadnja je bila, do ožujka ove godine, predsjednika Uprave Dalekovoda. Vodio ga je pet godina, a prije toga je bio član Uprave HEP-a zadužen za financije.
Podsjetimo, Rosandić je vodio Dalekovod u prilično teškom razdoblju gubitaka i dugova, a onda je 2021. godine provedena dokapitalizacija i završen proces predstečajne nagodbe. Vlasnik 75 posto dionica Dalekovoda je postala tvrtka Napredna energetska rješenja koja je sada u vlasništvu Končar ulaganja (do lani je njen suvlasnik bila i malteška tvrtka Construction Line Josipa Jurčevića, Vujnovčeva poslovnog partnera). Nedavno su pak, kako je pisao i FORBES Hrvatska, četiri mala dioničara Dalekovoda podnijela tužbu Trgovačkom sudu u Zagrebu u kojoj zahtijevaju poništenje nekih od odluka Glavne skupštine iz 2021. godine, kada je Upravu vodio Rosandić, a tužbi je bilo i ranije.
Rijeka Gateway i dalje ima dvočlanu upravu, a predsjednik je Peter Corfitsen.
Najveći projekt u prometnom sektoru
U pitanju je, kako se kaže u priopćenju, najveći projekt u prometnom sektoru u Hrvatskoj koji u riječkoj luci ulaže 380 milijuna eura u „najmoderniji, daljinski upravljan kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe, a izravno će otvoriti 300 radnih mjesta za stručnjake različitih profila“.
Kako je FORBES Hrvatska pisao nedavno, od ukupne investicije će više od 200 milijuna eura biti uloženo u prvoj fazi do 2025. godine, a dodatnih 180 milijuna eura namijenjeno je za drugu fazu u sljedećih 10 godina.
Rijeka Gateway posluje u sastavu s tvrtkama APM Terminals i Enna Logic, a zajedničkim djelovanjem planiraju, kaže se, „vratiti Rijeku na poziciju regionalnog lidera u području pomorstva, logistike i špedicije i važne ulazne luke za tržišta srednje Europe“.
APM Terminals (51 posto) i Enna Logic (49 posto) su potpisale 50-godišnji koncesijski ugovor za dizajn i izgradnju te upravljanje kontejnerskim terminalom u riječkoj luci prije tri godine.
U prvoj fazi je plan da terminal radi s kapacitetom od 650 tisuća kontejnerskih jedinica (TEU) na godinu, dok se u idućij fazi se planira kapacitet veći od milijun kontejnera. Ranije se spominjala investicija od ukupno 480 milijuna eura, ali to je u međuvremenu, bez posebnog objašnjenja, smanjeno na 380 milijuna eura.