Atlantic Grupi prihodi i dobit dvoznamenkasto rasli, tvrtka otvorila i dvije solarne elektrane
Atlantic Grupa lani je poslovala s 15 posto više prihoda i 20 posto višom dobiti, pokazali su u utorak objavljeni financijski izvještaj. Tvrtka je otvorila i dvije solarne elektrane, preuzela Strauss Adriatic, ugovorila novu suradnju s Podravkom te krenula u izgradnju novog logističko distribucijskog centra u Skopju
U prošloj je godini Atlantic Grupa ostvarila snažan rast prihoda i dobiti. U odnosu na 2022. godinu prodajom su uprihodili 973,9 milijuna eura, što je rast od 15,1 posto. Financijski izvještaj objavljen u utorak pokazuje i kako im je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosila 86,6 milijuna eura, što je porast od 13,3 posto. Neto dobit lani je iznosila 31,2 milijuna eura, što znači porast od 20 posto.
Predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi ističe kako je rast prodaje ostvaren u svim poslovnim segmentima na svim važnijim tržištima.
Najveći rast ostvarila su Strateška poslovna područja (SPP) Slatko i slano (26,3 posto) te Pića (18,6 posto), koja su uz vrijednosni ostvarila i značajan količinski rast prodaje. Dvoznamenkasti rast bilježe i poslovno područje (PP) Donat s 12,5 posto te ljekarničko poslovanje s 12,2 posto rasta. |
“Odlični prodajni rezultati omogućili su i snažan rast profitabilnosti, unatoč i dalje visokim troškovima sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga, ali i značajnom ulaganju u zaposlene“, istaknuo je Tedeschi u priopćenju.
Objavio je i kako kompanija nastavlja s ulaganjima u razvoj poslovanja, inovacije u proizvodnom portfelju, modernizaciju proizvodnih kapaciteta te zelenu i digitalnu transformaciju. Također, dao je do znanja i kako Atlantic nije završio s akvizicijama, već i dalje planiraju rasti preuzimanjem tvrtki.
Podsjetimo, u listopadu je sa Strauss Grupom potpisan kupoprodajni ugovor za preuzimanje kompanije Strauss Adriatic, a zaključenje transakcije iziskuje odobrenje Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji.
U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe vlastiti brendovi čine 62 posto, ljekarničko poslovanje 9 posto, dok principalski brendovi sudjeluju s 29 posto prihoda od prodaje. Kava se sa 199,9 milijuna eura i udjelom od 20,5 posto u ukupnom prihodu od prodaje, ističe kao najveća pojedinačna kategorija. |
U priopćenju se navodi i kako je lani Atlantic uspješno pokrenuo dvije solarne elektrane – a centralnom logističko distribucijskom centru Zagreb i na proizvodnoj lokaciji u Rogaškoj Slatini. Tvrtka se pohvalila i kako je premašila vlastite ciljeve održivosti i odgovornog poslovanja.
Među veće investicije valja upisati i kupovinu poslovnog prostora Eurocenter u zagrebačkoj Miramarskoj ulici gdje se nalazi sjedište tvrtke. Koliko je ta transakcija s agencijom za upravljanje nekretninama S IMMO bila vrijedna, nije objavljeno.
Od važnijih poslovnih iskoraka u prošloj godini Atlantic je izdvojio je suradnju s Podravkom kojom je dogovoreno kako će se Atlanticovom distribucijom Podravkini proizvodi dobavljati na austrijsko tržište, a Podravkinom distribucijom Atlanticov asortimana ići će na na tržištu SAD-a.
Također, u Sloveniji je dogovorena nova suradnja s novim principalom Haleon vezano uz distribuciju, dok je u Skoplju zaključena 12 milijuna eura vrijedna investicija u novi logističko distribucijski centar.