Prvi Xiaomi električni automobil SU7 predstavljen u Barceloni: Zovu ga elegantna zvijer

Svijet Nikolina Oršulić 26. velj 2024. 17:08
featured image

26. velj 2024. 17:08

Kineski Xiaomi na Mobile World Congressu koji se upravo odvija u Barceloni prvi je put uživo predstavio svoj prvi električni automobil – SU7. Premijera je dobro prošla jer je “elegantna zvijer”, kako su ga neki novinari nazvali, izmamila brojne pozitivne reakcije

Prvi Xiaomi električni automobil izgleda odlično, piše novinar CNET-a nakon što je prvi puta vidio SU7 na kongresu Mobile World u Barceloni. Kineska tvrtka poznata po priuštivoj potrošačkoj elektronici, osobito pametnim telefonima, proširila je portfelj. Krajem prošle godine najavila je prvi električni automobil koji je premijeru imao jučer na španjolskom tlu.

Atraktivnim dizajnom i uočljivom nijansom plave boje sportska je limunzina s potpuno električnim pogonom plijenila pažnju. Iz Xiaomija navode kako koriste vlastite elektromotore koji ubrzavaju od 0 do 100 kilometara na sat u manje od tri sekunde (2,78 sekundi). To je značajno brže od puno automobila, ali između ostalih i od Teslinog Modela 3 koji postiže tu brzinu u 4,2 sekunde, piše Mashable koji isto tvrdi kako je automobil zapanjujuć uživo. Kad smo kod brzine, napomenimo kako će superautomobil SU7 moći doseći brzinu od 265 kilometara na sat.

Xiaomi razvija tri motora, HyperEngine V6, HyperEngine V6s i HyperEngine V8s s inovacijama poput dvosmjerne tehnologije potpunog hlađenja ulja, dizajna uljnog kruga u obliku slova S i raspoređenog dizajna laminata od silikonskog čelika. Naime, kako se navodi u priopćenju tvrtke, HyperEngine V8s, s maksimalnom brzinom od 27.200 okretaja u minuti, izlaznom snagom od 425 kW i vršnim momentom od 635 Nm, postavlja globalni rekord za e-motore. Taj je motor u razvoju i trebao bi biti masovno proizveden i implementiran u Xiaomijevo električno vozilo iduće godine.

Foto: Xiaomi

Također, u ovo su vozilo ugradili i druge vlastite tehnologije baterija, lijevanja pod pritiskom, pilotsku autonomnu vožnju i pametnu kabinu.

Još nije poznato kada će se “elegantna zvijer”, kako su SU7 nazvali neki novinari, moći kupiti ni koliko će za nju biti potrebno izdvojiti, no plan je proizvođača da uđe u svjetski vrh. To sugerira kako će se moći kupiti i izvan granica Kine.

Iskorak u top pet najboljih

U idućih 15 do 20 godina, Xiaomi ima za cilj postati jedan od pet najboljih svjetskih proizvođača automobila, naglasio je Lei Jun, osnivač i čelni čovjek Xiaomija u priopćenju povodom najave kako tvrtka namjerava iskoračiti iz industrije pametnih telefona u automobilski sektor.

Jun je istaknuo kako svojim ulaskom na to tržište planiraju “redefinirati automobilsku industriju”. Prema podacima kompanije, samo u početnu fazu istraživanja i razvoja uložili su 10 milijardi kineskih yuana (1,28 milijardi eura), a tim je brojio više od 3.400 inženjera i više od tisuću tehničkih stručnjaka.

Domet i brzina punjenja su impresivne, navodi novinar CNET-a kojeg Xiaomijev prvijenac podsjeća na električni Porsche Taycan. SU7 će navodno također imati bateriju od 101 kilovatsati koja može osigurati više od 800 kilometara dometa. Također, na brzom punjaču bi u samo 15 minuta baterija trebala moći izdržati 510 kilometara.

S vanjske strane automobila nalaze se razni radarski i lidarski senzori koji omogućuju autonomnu vožnju. Hardverski je automobil opremljen dvama NVIDIA Orin čipovima s kombiniranom računalnom snagom od 508 TOPS. Hardver za percepciju uključuje jedan LiDAR, jedanaest kamera visoke razlučivosti, tri radara milimetarskih valova i dvanaest ultrazvučnih radara na modelu Xiaomi SU7 Max. U kabini se nalazi 16-inčni infotainment zaslon, heads-up zaslon za vozača i 7,1-inčna rotirajuća nadzorna ploča.

Čini se kako je barem prema ovome što se može izdaleka vidjeti, Xiaomi uspio ostvariti svoj cilj koji je glasio “izraditi vozilo koje je estetski lijepo, ugodno za vožnju, udobno, pametno i sigurno”. Predstavljanje SU7 ujedno je i predstavljanje nove strategije Xiaomija – pametnog sustava „Čovjek x Vozilo x Dom“, pri čemu automobili postaju ključna komponenta Xiaomijevog strateškog fokusa.

Unatoč padu isporuka od 4,7 posto u 2023. godini, Xiaomi je pokazao znakove oporavka. Prema posljednjem izvješću, prihodi su mu blago porasli nakon pada šest uzastopnih tromjesečja.