Jedan od najjeftinijih električnih automobila uskoro u Europi
Kineski BYD iduće će godine na europska tržišta lansirati svoj električni model Seagull. Prodavat će se po cijeni koju europski proizvođači još ne mogu ponuditi
Europska automobilska industrija nalazi se pred novim izazovom jer iduće godine na tržište dolazi kineski električni automobil po znatno nižoj cijeni od domaćih rivala.
Kineski proizvođač električnih vozila BYD, koji je prošle godine nakratko prestigao Teslu i postao najveći na svijetu, počet će s prodajom manjeg modela Seagull u Europi 2025. godine. Iako automobil ima neke vrhunske značajke, kao što je rotirajući zaslon osjetljiv na dodir ili bežično punjenje telefona, u Kini se prodaje za manje od 10.000 eura, izvještava Bloomberg.
Nakon carina i promjena koje će biti potrebne za ispunjavanje europskih standarda, čelnici BYD-a procjenjuju da će europska cijena vozila biti oko 20.000 eura. To je još uvijek nekoliko tisuća eura manje od najjeftinijih električnih modela europskih proizvođača kao što su Volkswagen, Stellantis i Renault.
Prošle je godine Europska unija pokrenula istragu o kineskoj industriji električnih vozila. Europska komisija u sklopu istrage provjerava predstavljaju li značajne državne subvencije za tu industriju u Kini kršenje europskih pravila tržišnog natjecanja.
Neće biti jedini
‘Galeb’ (eng. Seagull) neće biti jedini BYD automobil koji dolazi u Europu. Osim jeftinijeg i manjeg gradskog modela, tvrtka će predstaviti i električno vozilo premium klase, koje će se prodavati za 25 tisuća eura, rekao je na ovomjesečnom događaju Michael Shu, generalni direktor BYD-a za Europu.
Ujedno će BYD biti prvi kineski proizvođač električnih vozila s proizvodnjom na europskom tlu. U rujnu prošle godine najavio je gradnju tvornice u Mađarskoj koja postaje europski centar za proizvodnju baterija i električnih vozila.
Nedavno je Shu najavio da 2025. planiraju izgraditi još jednu tvornicu na europskom tlu, piše Reuters.
Kako Europa odgovara
Europski proizvođači različito reagiraju na dominaciju američkih Tesla i kineskih dobavljača.
Renault i Stellantis traže partnerstva kako bi smanjili troškove proizvodnje za manji električni model. Renault još uvijek traži partnera, a Stellantis će u rujnu krenuti s prodajom modela koji je razvio u suradnji s kineskim Zhejiang Leapmotor Technologies.
Dok je američki predsjednik Joe Biden gotovo udvostručio carine na kineska električna vozila, zatvarajući vrata tom uvozu, carine u Europi su složenije. Proizvođači automobila u regiji više ovise o kineskom tržištu od svojih američkih kolega, što ih čini ranjivima. Peking je to naglasio u srijedu kada je nagovijestio da bi mogao uvesti carine od čak 25 posto na uvezene automobile s velikim motorima. Takav bi potez posebno naštetio njemačkim proizvođačima vrhunskih automobila Mercedes-Benzu i BMW-u.
Važno tržište
BYD je osnovan 1995. godine. Počeo je kao proizvođač baterija i proširio se na automobile 2003. Prije tri godine počeo je s prodajom osobnih automobila u Europi i impresionirao na salonima u Parizu i Münchenu, piše Bloomberg.
Europa je inače najvažnije izvozno tržište za kineske proizvođače. Prošle godine, do kraja studenog, Kina je u Europu izvezla oko 600 tisuća vozila.
Proizvođač automobila postavio si je cilj osvojiti europsko tržište do kraja desetljeća. “Uvjereni smo da bismo mogli biti na vodećoj poziciji do 2030. godine”, rekao je Shu.