Kineskim električnim autima prijete kaznene carine u EU: Ministar pokušava riješiti problem

Aktualno Forbes Hrvatska 8. tra 2024. 14:07
featured image

8. tra 2024. 14:07

Kineski ministar trgovine Wang Wentao stigao je u Pariz gdje bi se trebao sresti i s francuskim ministrom financija, a poručuje EU istražiteljima da kineski automobili nisu konkurentniji zbog državnih potpora nego inovacija i perfektne proizvodnje. Posebnu prednost pred europskim proizvođačima električnih automobila Kinezi imaju na terenu jeftinih modelas

U Europskoj uniji još uvijek traje istraga koja bi mogla rezultirati kaznenim carinama na uvoz kineskih  električnih automobila, kako bi se zaštitili domaći proizvođači, pa je kineski ministar trgovine Wang Wentao krenuo na europsku turneju i tvrdi da njihovi proizvođači električnih automobila ne primaju državne potpore radi postizanja veće konkurentnosti, odnosno nižih cijena, na stranim tržištima.

Europska komisija je, navodi Reuters, objavila kako bi 2025. godine kineski električni automobili  na europskom tržištu mogli doseći udjel od 15 posto. Posebnu prednost pred europskim kompanijama Kinezi imaju na terenu jeftinih električnih modela automobila.   

Optužbe o prevelikim kapacitetima

Wang Wentao je na sastanku u Parizu s predstavnicima desetak (kineskih) kompanija koje proizvode električne automobile i baterije, a trebao bi se sastati i sa šefom Renaulta koji je ujedno predsjednik Europskog udruženja proizvođača automobila. Wang je već poručio i da ne stoje američke i europske optužbe o prevelikim kapacitetima Kine u proizvodnji električnih automobila, solarnih panela i baterija, kako prenosi South China Morning Post.

“Kineske kompanije koje proizvode električne automobile oslanjaju se u svom rapidnom razvoju na stalne tehnološke inovacije, perfektnu proizvodnju i dobavni sustav te punu tržišnu konkurentnost, a ne na državne potpore kako bi dobile kompetitivnu prednost”, izjavio je Wang. Dodao je također, sastajući se s kineskim kompanijama prisutnim na europskom tržištu, da će Kina pružiti aktivnu podršku kompanijama u održanju njihovih legitimnih prava i interesa, jer kineski razvoj električnih automobila snažno pridonosi globalnoj zelenoj tranziciji, navodi kineski dnevni list.

Kinezi istražuju proizvođače konjaka

Istraga koju provodi Europska komisija vezano za državne potpore kineskim proizvođačima električnih automobile trebala bi biti završena u studenome ove godine, podsjeća Reuters, ali privremene carine bi mogle biti donijete i ranije. Istragu je službeni Peking nazvao protekcionističkom.

Istražitelji Europske komisije su već bili u inspekciji u kineskim kompanijama BYD, Geely i SAIC početkom ove godine, a Francuska je javno podržao da se ispita problem s državnim potporama.   Prema najavama, u ponedjeljak bi se Wang trebao sresti s francuskim ministrom financija.  Inače, Kina je, kao odgovor na europsku istragu, pokrenula svoju anti-damping istragu, a radi se o izvozu europskog konjaka, što se pak uglavnom odnosi na Francusku, pa su se na popisu našli    Martell & Co, Societe Jas Hennessy i E. Remy Martin & Co.