Bugatti predstavio zadnji, unikatni, Chiron i najavio otkrivanje novog modela
Bugatti Chiron prema planu je izrađen u točno 500 primjeraka. Posljednji unikatni model upravo je napravljen u tvornici u Francuskoj. U lipnju slijedi predstavljanje njegovog nasljednika.
Osam godina nakon što je zapanjio svijet svojim nasljednikom Veyrona od 1.500 KS, Bugatti je najavio da je posljednji model superautomobila Chiron – njegov 500. proizvedeni primjerak – napustio njegovu tvornicu u Molsheimu u Francuskoj. Kao što se i očekivalo od proizvođača automobila koji se proslavio svojim pretjeranim uživanjem u luksuzu, inženjeringu, dizajnu i snazi, posljednji Bugatti s čistim izgaranjem iznimno je jedinstven.
Chiron L’Ultime (u prijevodu “posljednji”) upečatljiva je posveta prvom proizvedenom primjerku, sa spektakularnom bojom koja kombinira Atlantic Blue i French Racing Blue. Ali za razliku od izložbenog automobila koji je debitirao na Ženevskom sajmu automobila 2016., L’Ultime se može pohvaliti izvrsnom, pomiješanom nijansom boje – nos je duboke Atlantic Blue, koja glatko prelazi u svjetliju i sjajniju French Racing Blue. Ploča s prijelazom boja na vratima u kontrastu je s rukom ispisanim imenima značajnih mjesta u povijesti Chirona, uključujući Ehra-Lessien (stazu na kojoj je vozilo postavljalo rekorde brzine) i Paul Ricard (mjesto na kojem su sortirani prototipovi). Kao ne tako suptilan podsjetnik na značaj vozila, broj “500” krasi donji dio stražnjeg spojlera, poklopce kotača, stražnje četvrtine i poklopac motora.
Unutrašnjost je jednako upečatljiva. Ručno odabrana, ručno rezana i ručno šivana plava koža u kontrastu je s plavo obojenim ukrasima od karbonskih vlakana. Obrub sjedala prošiven je crvenom, bijelom i plavom kožom — znak francuske zastave.
Tehnički gledano, L’Ultime je Chiron Super Sport. To znači da je opremljen 8-litrenim W16 motorom s četiri turbopunjača. Pogon s čistim izgaranjem isporučuje nevjerojatnih 1578 konjskih snaga i 1180 lb-ft okretnog momenta. Unatoč veličini, Chironov sustav pogona na sva četiri kotača i automatizirani mjenjač s dvostrukom spojkom mogu pokrenuti s mjesta do 100 kmh za 2,4 sekunde. Držite desnu nogu na podu (nakon što ste locirali obaveznu neplodnu nekretninu) i francuski će kupe zamagliti krajolik maksimalnom brzinom od 439 kmh — naravno, elektronički ograničenom.
Tepaju mu da je “umjetničko djelo”
“Brand Bugatti nije izgrađen samo na čistim performansama, već i na apsolutnoj izradi, sofisticiranosti i eleganciji, čineći sam vrh automobilske sfere. Ovaj vrlo poseban Super Sport – posljednje remek-djelo u obitelji Chiron koja definira eru – utjelovljuje te vrijednosti, uzvišeno povezujući neusporedive ključne atribute s lakoćom i svrhom,” primijetio je Christophe Piochon, predsjednik Bugatti Automobiles. “S ovim umjetničkim djelom po narudžbi, vratili smo se Chironovom veličanstvenom osmogodišnjem putovanju s nezaboravnim trenucima koji su se dogodili diljem svijeta, stvarajući legije obožavatelja Chirona, da ne spominjemo njegova bezbrojna otkrića u industriji i jedinstveni svjetski- prva postignuća. Ovaj 500. i posljednji model Chirona prikladan je oproštaj koji bilježi definirajuću ostavštinu koja će zauvijek biti urezana u automobilsku povijest i utire put novom svijetlom poglavlju, počevši s proizvodnjom Bolidea i W16 Mistrala i nastavljajući se s otkrivanjem našeg novog modela u lipnju.”