Kina uzvraća udarac: Prijeti povećanjem carina za automobile uvezene iz EU
Bruxelles i Peking igraju ping-pong. Nakon najave carina na svinjsko meso i mliječne proizvode uvezene iz Europske unije, Kina ponovno prijeti. Ovoga puta kako bi mogla povećati i carine za uvoz europskih automobila. Sve to u znak protesta što je Europska komisija zaprijetila uvesti dodatne carine na uvoz kineskih električnih automobila
Kineski proizvođači automobila zahtijevaju od vlasti da nametne konkurentima iz Europske unije (EU) uvozni porez do 25 posto ako Bruxelles uvede carine na vozila iz Kine, izvijestili su državni mediji iz te zemlje.
Predložene mjere odnosile bi se na automobile s 2,5 litrenim benzinskim motorima uvezene iz Europske unije.
Proizvođači su navodno svoje zahtjeve iznijeli na zatvorenom sastanku kineskog ministarstva trgovine kojem su prisustvovali i predstavnici europskih automobilskih tvrtki, piše BBC.
Prema objavi državne televizijom CCTV na društvenim mrežama, na sastanku u Pekingu sudjelovale su četiri kineske i šest europskih automobilskih kompanija. Između ostalih prisutni su bili predstavnici njemačkog Volkswagena, no iz te tvrtke odbili su komentirati slučaj. Na medijske upite nisu reagirali ni iz BMW-a i Porschea koji su također prisustvovali na sastanku.
“Carine bi obuhvatile luksuzna ili ultraluksuzna vozila, što znači da dodatni porez vjerojatno neće puno utjecati na količine”, za BBC je komentirao Bill Russo iz savjetodavne tvrtke Automobility.
Podsjetimo, prošlog tjedna EU je zaprijetila kineskim proizvođačima električnih vozila (EV) carinama do 38 posto od 4. srpnja. Ne dovedu li razgovori s kineskim vlastima do učinkovitog rješenja, objavili su iz Komisije, kineski proizvođači električnih vozila suočit će se s carinama.
Tvrtke koje su surađivale u istrazi koja je pokrenuta u listopadu plaćale bi, prema toj privremenoj odluci Bruxellesa, carinu od 21 posto, a one koje nisu surađivale 38,1 posto. Trenutno se već za sve električne automobile proizvedene u Kini plaća naknada od deset posto. Prošlog je mjeseca SAD poduzeo puno radikalniji potez. Američka vlada podigla je carine na uvoz kineskih električnih automobila s 25 na 100 posto.
Carine na svinjetinu i istraga diskriminacije europskih proizvođača
Početkom tjedna iz Pekinga je stigla vijest i kako su pokrenuli antidampinšku istragu svinjetine i mliječnih proizvoda uvezenih iz EU. Iz Ministarstva trgovine objavili su kako bi istraga trebala biti dovršena do 17. lipnja iduće godine. Dodatni nameti bili bi veliki udarac za europske proizvođače svinjetine i mliječnih proizvoda.
Joris Coenen, menadžer u belgijskom Uredu za meso, tijelu za koordinaciju izvoza u razgovoru za Politico istaknuo je kako je kinesko tržište ključno za europski sektor svinjskog mesa. Ne samo zbog velikog obujma tržišta, već i stoga što se tamo za dobre svote prodaju iznutrice i nusproizvodi kao što su repovi, uši i njuške koji se na europskom tržištu smatraju otpadom.
Trenutno carine iznose 12 posto. Porastu li na 20 posto, europski poljoprivrednici-izvoznici bit će u problemu, objasnio je. Budući da se radi o velikim količinama, neće ih biti lako preusmjeriti na druga tržišta poput Vijetnama i Filipina. Zelena Hrvatska navodi kako je izvoz europske svinjetine i mliječnih proizvoda u Kinu lani iznosio gotovo pet milijardi eura. Nekonkurentne cijene europske svinjetine mogle bi utjecati na daljnji pad trgovinske razmjene s Kinom.
Krajem travnja, Komisija je pokrenula i istragu zbog diskriminacije europskih proizvođača na tržištu javne nabave medicinskih proizvoda u Kini. Na tim se natječajima, smatraju u EU, favoriziraju lokalne tvrtke i njihovi medicinski proizvodi. Komisija je odlučila riješiti to pitanje Uredbom o Instrumentu za međunarodnu nabavu.