Fujifilm se mučio s prodajom fotoaparata, sada proizvodnja ‘gori’ zbog potražnje TikTokera
Godinama se japanski Fujifilm pokušavao preorijentirati na zdravstvo jer im je poslovanje s fotoaparatima bilo “na aparatima”, ali sada ih ne stižu proizvesti dovoljno zbog potražnje korisnika TikToka
Fujifilmov retro digitalni fotoaparat X100 postigao je veliku popularnost, čime je tvrtka revitalizirala proizvodnju tih uređaja za kojima je potražnja posljednjih godina zamrla. Fujifilm se sada bori kako bi uspio zadovoljiti potražnju za fotoaparatom od 1.599 dolara koji je izgledom i performansama savršeno pogodio ukus dvadesetogodišnjih, a i nešto starijih, ljubitelja društvenih medija, piše Reuters.
Model X100V bio je toliko popularan da je u fiskalnoj godini koja je završila u ožujku segment poslovanja s fotoaparatima najviše doprinio rekordno visokoj dobiti tvrtke. Ostvario je 37 posto operativne dobiti, a godinu prije isti je odjel bio zaslužan za 27 posto.
Lani je tvrtka rasprodala taj model uređaja pa povećala njegovu proizvodnju u Kini kako bi udvostručila količinu za lansiranja novijeg verzije modela VI koji je debitirao u ožujku, rekao je Yujiro Igarashi, menadžer Fujifilmove grupe za profesionalnu obradu slika. Nije iznio detaljnije informacije o povećanju proizvodnje i broju prodanih primjeraka.
“Narudžbe su daleko premašile naša predviđanja. Iznenadilo me da, iako smo udvostručili proizvodnju, ipak nije bilo dovoljno,” kazao je Igarashi.
Osnovan prije 90 godina, Fujifilm se desetljećima natjecao s Kodakom, a prodajnim rezultatom nadmašio je tog rivala tek 2001. godine. No, nije dugo uživao u slatkom okusu pobjede jer je industrija krenula silaznom putanjom kako su digitalni fotoaparati postali standardna značajka u mobilnim telefonima.
Kako bi preživio, Fujifilm je iskoristio svoju stručnost u filmskim kemikalijama i počeo ih primjenjivati u zdravstvu. Istu su strategiju usvojili Canon i Olympus. Fujifilm nije odustao od proizvodnje fotoaparata, ali je ukinuo 5.000 radnih mjesta u tom odjelu i preselio većinu proizvodnje u Kinu.
U tvrtki predviđaju kako će im 2024. zbog slabljenja potražnje u zdravstvenom segmentu poslovanja rast prodaje usporiti na 2,2 posto, sa 14,5 posto koliko je iznosio ove fiskalne godine.
Postpandemijski pad prodaje u zdravstvenom sektoru kompenzirat će potražnja za digitalnim fotoaparatom koji je nastao 2011. godine iz nostalgije i u prvi mah svojim retro izgledom nije izazvao divljenje. No, X100 postao je tražen nakon pandemije koronavirusa kada su ljudi ponovno počeli putovati, a influenceri s Instagrama, TikToka i drugih društvenih mreža pretvorili su ga u statusni simbol.
“Važno je imati aparat dobrog izgleda koja vas inspirira da ga izvadite i slikate s njim. Serija X100 u osnovi je modni dodatak, a povrh toga je izvrstan fotoaparat,” rekao je Benjamin Lee, koji se naziva @itchban na TikToku gdje ima više od 600.000 pratitelja.
Ograničena dostupnost
Kao i kod svega za čime vlada velika potražnja, dostupnost na tržištu postaje problem. Rabljeni X100 prodaju se za višestruke cijene u maloprodaji na aukcijskim stranicama, a postoje i internetske oglasne ploče za obožavatelje koji čekaju da se pojave kako bi ih naručili.
Izvršni direktor Fujifilma Teiichi Goto prošlog je mjeseca nagovijestio je kako će zadržati ograničenu ponudu. Podsjetio je pritom na njemački brend Leica kao na model za održavanje vrhunske vrijednosti.
“Ne bi bilo dobro proizvoditi previše i snižavati cijenu”, rekao je Goto na prezentaciji financijskih rezultata u svibnju.
Međutim, duge liste čekanja i visoke cijene mogu natjerati kupce da se odluče za konkurente, kao što su Canonova G7X i Ricohova GR serija, napomenuo je influencer Lee. Ovoga je tjedan i Ricoh najavio lansiranje prvog fotoaparata u posljednjih dvadesetak godina, Pentaxa 17.
Fujifilmov Igarashi priznao je kako postoje i prepreke povećanju proizvodnje – dizajn i složenost X100 uređaja. “Stvarno se trudimo povećati broj ljudi, broj proizvodnih linija i tako dalje, ali ne ide tako brzo kao što mislite”, rekao je.