Poznato kolike će biti dodatne carine na kineske automobile u EU
Europska komisija će ostvariti ono što je najavljivala: Od 5. srpnja uvodi privremene dodatne carine za uvoz električnih automobila iz Kine
Europska komisija je u okviru istrage koju je započela u listopadu prošle godine, proučila moguće posljedice uvođenja dodatnih carina na uvoznike i korisnike električnih automobila. Prema navodima Bruxellesa, Komisija je posljednjih tjedana također pojačala konzultacije s kineskim vlastima, izvještava agencija STA. Razgovori će se nastaviti kako bi strane postigle zajedničko rješenje koje bi bilo u skladu s pravilima Svjetske trgovinske organizacije (WTO).
Iz Bruxellesa su objavili konačnu visinu dodatnih privremenih carina za uvoz električnih automobila iz Kine.
Carine veće i za više od trećine
Za automobile najvećeg kineskog proizvođača električnih automobila BYD bit će uvedena dodatna carina od 17,4 posto, za automobile poduzeća Geely 19,9 posto (umjesto prvotno predviđenih 20 posto) i za automobile proizvođača SAIC 37,6 posto (umjesto prvotno predviđenih 38,1 posto).
Za ostale proizvođače električnih vozila u Kini (ne samo kineska poduzeća, već i globalne multinacionalke koje proizvode električne automobile u najvećem azijskom gospodarstvu) vrijedit će prosječna dodatna carina od 20,8 posto, ako su sudjelovali u istrazi Komisije. Za poduzeća koja nisu sudjelovala u istrazi, vrijedit će prosječna dodatna carina od 37,6 posto.
Trenutno je carina na uvoz električnih automobila iz Kine u EU deset posto. Carine će biti na snazi od 5. srpnja, i to za razdoblje od najviše četiri mjeseca. U tom razdoblju mora biti donesena konačna odluka o uvođenju kaznenih carina, koju moraju potvrditi države članice EU. Ako države podrže uvođenje carina, one će vrijediti za razdoblje od pet godina s mogućnošću produženja, izvještava STA.
EU je izašla u susret europskim proizvođačima
Istraga koju je Europska komisija započela u listopadu prošle godine pokazala je da kineski proizvođači električnih automobila uživaju koristi od nepravednih subvencija unutar opskrbnog lanca. Time navodno ugrožavaju interese poduzeća koja proizvode vozila u EU. Ova poduzeća već dulje vrijeme žale na nelojalnu konkurenciju jer kineski proizvođači mogu ponuditi znatno niže cijene vozila.
Za predsjednicu Komisije Ursulu von der Leyen, odluka se temelji na sve većoj zabrinutosti zbog nedavnog brzog porasta niskocjenovnih električnih automobila iz Kine na tržištima EU. Kako su objasnili u Komisiji, u okviru postupka u skladu s pravilima EU i WTO, svim uključenim stranama, uključujući kinesku vladu i proizvođače vozila, omogućeno je da iznesu svoje argumente i dokaze.
Njemačka kritizira poteze prema Kini
U nekim državama članicama, poput Njemačke, već su prije konačne odluke Komisije o uvođenju privremenih dodatnih carina na uvoz električnih automobila iz Kine upozorili na moguće eskaliranje trgovinskog rata između EU i Kine. “Carine su uvijek posljednja moguća politička mjera i često najgori put naprijed”, ocijenio je sredinom lipnja ministar gospodarstva i potpredsjednik njemačke vlade Robert Habeck.
Na uvođenje dodatnih uvoznih carina kritični su bili i u njemačkom udruženju automobilske industrije VDA, naglašavajući da Kina predstavlja važno tržište za mnoge njemačke proizvođače. S druge strane, francuske vlasti su podržale uvođenje viših carina.
Kina- duboko razočarana
Kineska gospodarska komora, koja zastupa kineska poduzeća u pregovorima s EU, izrazila je “duboko razočaranje” odlukom i poručila da “snažno protivi politički motiviranoj protekcionističkoj trgovinskoj mjeri”. Smatraju da je spor između Bruxellesa i Pekinga još uvijek moguće riješiti dijalogom.
Također, kineske vlasti su najavile da će pažljivo pratiti daljnji tijek događaja i poduzeti sve potrebne mjere za zaštitu prava i interesa kineskih poduzeća, izvještava STA.