BMW, Audi i Mercedes predstavljaju četvrtinu uvoza rabljenih automobila u Hrvatsku
Tržište novih automobila u Hrvatskoj u prvih šest mjeseci raslo je oko 14 posto, baš kao i tržište uvoza rabljenih. No, dok među novima prevladavaju prosječne marke, kod rabljenih značajan udio imaju Audi, BMW i Mercedes
Na hrvatskom tržištu u prvom polugodištu ove godine registrirano je 38.794 novih i uvezeno 43.108 rabljenih automobila. Podaci Promocije Plus otkrivaju kako njemačka trojka (Audi, BMW i Mercedes) drži desetinu tržišta novih i više od četvrtine tržišta uvoza rabljenih.
Oba tržišta rasla u odnosu na prvo polugodište prošle godine. Novih automobila je 14,78 posto više nego lani, a uvezenih rabljenih 14,53 posto.
Svaki deseti novi automobil je Audi, BMW ili Mercedes
Najprodavanija marka među novima je Škoda koja s 5444 prodanih komada u prvoj polovici 2024. godine drži 14,03 posto tržišta. Zajedno s Volkswagenom drži čak četvrtinu tržišta. On je na drugom mjestu s 4324 komada, odnosno 11,15 posto. Slijede Renault, Opel i Toyota koji redom drže 7,93, 7,19 i 6,44 posto tržišta. Što se premium marki tiče, s 1436 automobila odnosno 3,70 posto lider je Audi, a za petama mu je BMW s 1307 komada, odnosno 3,37 posto. Dok oni zauzimaju 10. i 11. poziciju, Mercedes je nešto niže, na 17. mjestu. S obzirom na njegovih 779 automobila i 2,01 posto, te tri marke imaju više od 10 posto tržišta. Drugim riječima, svaki deseti novi automobil pripada jednoj od te tri marke. Porsche je na 24. mjestu s 287 automobila i 0,74 posto udjela.
Dodjela poticaja potaknula je i prodaju Tesle. Za sada ih je u ovoj godini registrirano 417, od čega u svibnju i lipnju 336. Među novima su i razni egzotični modeli, ali u malom broju. U prvom polugodištu registriran je jedan Rimac, jedan Lamborghini, tri Aston Martina, četiri Ferrarija, četiri Bentleya,…
Octavia najpopularniji model
Što se modela tiče, najpopularniji noviji model u prvom polugodištu 2024. godine bila je Škoda Octavia. S 3027 komada i 7,80 posto tržišta na uvjerljivom je prvom mjestu.
Drugo i treće drže mali gradski automobili Opel Corsa i Renault Clio. Sa 4,10 i 3,85 posto tržišta tek zajedno mogu konkurirati Octaviji. Da Hrvati vole SUV-ove vidljivo je i iz sljedeće dvije pozicije na ljestvici. Crossover Volkswagena T-Cross drži 4. mhesto s 3,42 posto tržišta, a Suzuki Vitara koja nudi ozbiljnije terenske mogućnosti 3,22 posto. Među prvih 20 nema Premium i luksuznih modela automobila.
Što se goriva tiče, uvjerljivo su najpopularniji benzinci. Oni u prvih šest mjeseci ove godine drže 49,9 posto tržišta. Hibridi su potisnuli dizelaše i svaki četvrti automobil (27,3 posto) je hibrid. Udio dizelaša iznosi 18,7 posto. Broj električnih nešto je porastao zahvaljući konačno podijeljenim poticajima i čini 2,2 posto, dok je automobila na plin 1,9 posto.
Volkswagen kralj rabljenih, premium marke slijede
Podaci o uvozu polovnih otkrivaju kako je najpopularnija marka među njima Volkswagen. S obzirom na priče o dugotrajnosti njegovih modela i popularnost u Hrvatskoj to i nije neobično. U prvom polugodištu 7529 kupaca nabavilo je Volkswagene.
Ono što je manje očekivano je popularnost premium marki među uvezenim polovnim modelima. BMW drži drugo mjesto s 4591 automobilom, a Audi treće s 4103 primjerkom. Nakon Renaulta koji je četvrti s 3737 automobila tu je još Mercedes s njih 3657. Iz tih podataka vidi se da BMW, Audi i Mercedes drže čak 28,66 tržišta rabljenih.
Dok je u prvoj polovici 2024. godine kupljeni su modeli 49 različitih marki, dok su uvezene 64 marke polovnih. Što se luksuznih modela tiče, među polovnima su i 152 Porschea, 120 Land Rovera, 84 Jaguara, 11 Maserattija, 5 Bentleya, 4 Ferrarija, 4 Lamborghinija i jedan Aston Martin.