Svaki sedmi novi automobil u Hrvatskoj je Škoda, a čak 30 posto od svih novih auta su hibridi

featured image

7. svi 2024. 12:29

Škoda Octavia najpopularniji je model, a Škoda najpopularnija marka na popisu novih automobila u Hrvatskoj tijekom prva četiri mjeseca 2024. godine. Benzinci čine gotovo polovicu tržišta, a oko 30 posto hibridi. Broj električnih znatno će porasti nakon što se iskoriste poticaji, a među njima najpopularnija je Tesla.

Škoda je najprodavanija marka u Hrvatskoj u prva četiri mjeseca ove godine. U tom periodu registrirano je 3016 novih automobila te marke, od čega čak 1083 u travnju. S obzirom na udio od 13,53 posto tržišta, može se reći kako je skoro svaki sedmi novi automobil u Hrvatskoj proizveo taj proizvođač.

Podaci Promocije Plus otkrivaju i nastavak poretka. Drugi je Volkswagen s 2045 novoregistriranih automobila (643 u travnju), a slijede Renault s 1991 automobilom (769 u travnju), Suzuki s 1778 (588 u travnju) i Toyota s 1551 (490 u travnju). Poredak prvih 15 marki prikazan je u tablici u dnu članka.

Oko polovice svih Škoda u prva četiri mjeseca 2024. godine, odnosno njih 1550 čine Octavije. To je ujedno i najpopularniji automobil u Hrvatskoj s udjelom od 6,95 posto. Drugi po popularnosti je Renault Clio, a prate ga Suzuki Vitara, Opel Corsa i Toyota Yaris Cross.

Tesla model 3; Foto: Tesla

Tesla najpopularniji novi automobil na struju

Što se goriva tiče, najpopularniji su benzinci. Novih je u prva četiri mjeseca registrirano 10821 ili 48,6 posto. Slijede hibridi – njih 6826 predstavlja 30,6 postotni udio. Tek onda na red dolaze dizelaši – njih 3858 odnosno 17,3 posto. Vozila na plin je 526 odnosno 2,4 posto, a vozila na struju 257 odnosno 1,2 posto. U tom broju tek je mali broj onih koji su dobili nedavno dijeljene poticaje za kupnju automobila na struju pa se povećanje udjela koji drže električni automobili očekuje tek u svibnju.

Od spomenutih 257 “strujića” kupljenih u prva četiri mjeseca vodeću poziciju drži Tesla (81 vozilo), a slijede Audi (29), Volkswagen (28), Škoda (16), Dacia (15), BMW (13), Hyundai (11), MG (11), Volvo (9), Mercedes (7), Porsche (6), Cupra (5), Renault (5), Mini (5), Opel(3), Kia(3), Ford (3), Peugeot (1), Jeep (1), Subaru (1), Nissan (1), Smart (1), BYD (1) i Rimac(1). Prema prvim najavama, i nakon što se iskoriste poticaji, Tesla će zadržati vodeću poziciju.

Osim Rimca među ekskluzivnijim markama vrijedi izdvojiti jedan Lamborghini, Aston Martin, tri Bentleya, tri Ferrarija, 12 jaguara, 32 Lexusa… Među skupljim markama koje se često kupuju su Porschei (217), Mercedesi (481), BMW-i (822) i Audiji (865)

15 najprodavanijih marki u razdoblju od siječnja do travnja 2024. godine; Izvor: Promocija Plus